Beantwoorden
Ree
Professional Weetjesweter
On a roll... It's your ninth party! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Van Digicorders naar TV Box

Ik krijg van Telenet een melding dat mijn decoder moet vervangen worden.
Wij kijken hier TV via een digicorder die in het abonnement zit + één gekochte digicorder + één gekochte digibox.
Alles is aangesloten op coax en er ligt geen UTP of internetkabel.
Wifi is maar zozo, ondanks versterker van Telenet in stopcontact.
De vraag is : werken de TV Boxen goed met zwak wifi signaal of zal ik aan de slag moeten met boormachine enz om UTP kabels te leggen ?
Alvast bedankt voor de reacties.

23 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Master-Magic  schreef:

@Benny3 de vraag is als je verandert  naar tv box of je abbo ook niet wordt aangepast naar een one abbo omdat whoppa niet meer bestaat.

De opvolger van Whoppa is eigenlijk "All Internet + TV" (maar dat is dan zonder vaste lijn). Vaste lijn extra kost dan 27.95€

Bij "All Internet + TV" is de éérste digibox inbegrepen. Totale kost (incl. vaste lijn) is dus 106.96€ (79.01 + 27.95).

Whoppa kost 93€ excl decoder, totale kost (incl. TV-Box) is dan 104.26€ (93 + 11.26)

One kost minimaal 70.38€ (One for one 10GB SIM) zonder TV. TV Iconic kost 23.58€ (incl. eerste TV-Box).

Totale kost, incl. TV-Box en (gratis) vaste lijn is 93.69€

@Benny3

One zal goedkoper zijn, dan wat je nu betaalt voor jouw Whoppa.

Als je dus de digicorder vervangt door een TV-Box moet je inderdaad overwegen om over te stappen naar ONE?

PS - alle bovengenoemde prijzen zijn zonder de (tijdelijke) promoties

Benny3
Freshman Veelweter
Like a journalist. Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO!

Net even gekeken maar bij One smeren ze je dan weer een gsm abonnement aan dat ik niet nodig heb.

One, Totale kost, incl. TV-Box en (gratis) vaste lijn is 93.69€, zonder vaste lijn €79.

Ben momenteel ook naar Base aan het kijken, €45 voor internet+TV. Ok, die vaste lijn is er dan wel niet maar scheelt wel €400 op jaarbasis.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@flip1953  schreef:

Er circuleren nu 2 datum's ....

• Telenet biedt ondersteuning voor de digicorder tot (minstens) einde 2026 (Win-Win toezegging).
  • Wyre stopt DVB-C op de coax begin 2030 (info Wyre) 

...

1. Digicorders/digiboxen zullen dan (zonder interactiviteit) verder kunnen gebruikt worden voor live-TV/opnemen tot Telenet stopt met uitenden op DVB-C (2030?) 

Het is zeer wenselijk dat Telenenet eens duidelijke  ondubbelzinnige en niet interpreteerbare informatie geeft.

Wanneer stopt het dvb-c signaal van het product digitale tv of iconic tv van Telenet.

Wanneer stopt het dvb-c signaal van het product kabel tv of compact signaal.

Uiteraard volgens de huidige planning en werkzaamheden, wat zijn hiervan de verwachte data? @Moderator 

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@janne_man  schreef:

@flip1953  schreef:

Er circuleren nu 2 datum's ....

• Telenet biedt ondersteuning voor de digicorder tot (minstens) einde 2026 (Win-Win toezegging).
  • Wyre stopt DVB-C op de coax begin 2030 (info Wyre) 

...

1. Digicorders/digiboxen zullen dan (zonder interactiviteit) verder kunnen gebruikt worden voor live-TV/opnemen tot Telenet stopt met uitenden op DVB-C (2030?) 

Het is zeer wenselijk dat Telenenet eens duidelijke  ondubbelzinnige en niet interpreteerbare informatie geeft.

Wanneer stopt het dvb-c signaal van het product digitale tv of iconic tv van Telenet.

Wanneer stopt het dvb-c signaal van het product kabel tv of compact signaal.

Uiteraard volgens de huidige planning en werkzaamheden, wat zijn hiervan de verwachte data? @Moderator 

@janne_man op dit moment hebben we helaas geen zicht op exacte datums voor de zaken die jij vraagt.

In de informatie die (tot nu toe) werd gedeeld op de website en in de communicaties die werden gestuurd naar klanten, kan je duidelijk afleiden dat het een gefaseerd proces zal zijn. Het is ook al bevestigd dat specifieke functionaliteiten vroeger stopgezet zullen worden op Digicorder/Digibox: Telenet TV-app, entertainment pakketten, huren van films, terugkijk-tv en beperking van de tv-gids. Elke fase zal tijdig gecommuniceerd worden. En zodra wij voor een functionaliteit een concretere datum ontvangen, zullen we dit uiteraard delen met jullie. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Suzy  schreef:

Het is ook al bevestigd dat specifieke functionaliteiten vroeger stopgezet zullen worden op Digicorder/Digibox: Telenet TV-app, entertainment pakketten, huren van films, terugkijk-tv en beperking van de tv-gids. Elke fase zal tijdig gecommuniceerd worden.

Ik begrijp dat bepaalde diensten vroeger zullen stopgezet worden, zoals entertainment pakketten, huren van films, terugkijk-tv en beperking van de tv-gids.  Vooral als de interactiviteit uitgezet wordt op het "oude" platform. Ik begrijp echter niet wat dit allemaal te maken heeft met Telenet TV-app 🙄

Ik heb digitale TV van Telenet (kabelabonnement), géén Telenet internet, ik gebruik 4 CI+ modules (zonder interactiviteit) en ik heb toegang tot Telenet-TV (op elk van de 4 "DTV lijnen").

Met andere woorden: Telenet TV (App en website) is geen functionaliteit die aan een digicorder hangt, en Telenet zou dit perfect verder kunnen aanbieden aan Telenet TV klanten zonder (interactieve) decoders. Het enige wat natuurlijk niet werkt op de Telenet TV App als je geen decoder hebt (digicorder of TV-Box) is bekijken van opnames.

Het stopzetten van de Telenet TV-app bij digicorder klanten vind ik dan ook een "pestmaatregel" om klanten nog vlugger te pushen naar de TV-Box...

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Het spijt me @Suzy , ik vind je antwoord te vaag en algemeen.

Telenet en Wire hebben een planning. In zekere zin is dat een kristallen bol waarin ze de toekomst zien. Die planning heeft streefdata. Het zou dus mogelijk zijn om die streefdata te vermelden met uitdrukkelijk vermelding dat dit niet vastgepint is en waarop men Telenet niet mag op afrekenen.

Wat blijkbaar leeft onder een aantal Telenet klanten.

Tot wanneer is het basispakket digitale tv via dvb-c beschikbaar. Dus kijken met ci+, Digicorder en Digibox blijft werken. Digicorder blijft opnemen.

Tot wanneer blijft het compact signaal (dvb-c) beschikbaar.

Allicht geef ik (en ook nog andere klanten) een andere betekenis aan tijdig dan Telenet. 

Tijdig is voor mij minstens 13 maanden. Voor anderen kan dat korter zijn of zelfs langer. 

Klanten kopen iets bij Telenet en de korting die ze krijgen, wordt gedeeltelijk teruggevorderd bij bepaalde verandering aan contract of beëindiging. (Kotere of langere termijn voor tijdig)

Klanten betalen op voorhand voor een jaar en tijdens dat jaar doet Telenet aanpassingen die niet in overeenstemming zijn met de noden van de klant. (termijn van 13 maanden).

Telenet laat nu een deel van zijn klanten in de onzekerheid. Deze onzekerheid schendt het vertrouwen van klanten. 

Dus Suzy, speel deze vraag nog eens intern door in de hoop van iets duidelijker en genuanceerd antwoord.

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@janne_man  schreef:

Het spijt me @Suzy , ik vind je antwoord te vaag en algemeen.

Telenet en Wire hebben een planning. In zekere zin is dat een kristallen bol waarin ze de toekomst zien. Die planning heeft streefdata. Het zou dus mogelijk zijn om die streefdata te vermelden met uitdrukkelijk vermelding dat dit niet vastgepint is en waarop men Telenet niet mag op afrekenen.

Wat blijkbaar leeft onder een aantal Telenet klanten.

Tot wanneer is het basispakket digitale tv via dvb-c beschikbaar. Dus kijken met ci+, Digicorder en Digibox blijft werken. Digicorder blijft opnemen.

Tot wanneer blijft het compact signaal (dvb-c) beschikbaar.

Allicht geef ik (en ook nog andere klanten) een andere betekenis aan tijdig dan Telenet. 

Tijdig is voor mij minstens 13 maanden. Voor anderen kan dat korter zijn of zelfs langer. 

Klanten kopen iets bij Telenet en de korting die ze krijgen, wordt gedeeltelijk teruggevorderd bij bepaalde verandering aan contract of beëindiging. (Kotere of langere termijn voor tijdig)

Klanten betalen op voorhand voor een jaar en tijdens dat jaar doet Telenet aanpassingen die niet in overeenstemming zijn met de noden van de klant. (termijn van 13 maanden).

Telenet laat nu een deel van zijn klanten in de onzekerheid. Deze onzekerheid schendt het vertrouwen van klanten. 

Dus Suzy, speel deze vraag nog eens intern door in de hoop van iets duidelijker en genuanceerd antwoord.

@janne_man we begrijpen jouw bezorgdheden én die van andere klanten die met gelijkaardige vragen zitten. Het is normaal dat je graag zoveel mogelijk duidelijkheid op voorhand wil, zodat je tijdig de beste beslissing kan nemen voor jouw situatie.

We kunnen je gerust verzekeren dat we jullie vragen over het grotere geheel en de bijhorende tijdslijn al meerdere keren intern hebben doorgestuurd en uitgebreid besproken met onze collega's van het tv-departement. Op dit moment hebben we helaas nog geen bijkomende informatie of concretere timings die we kunnen delen. Zodra die er zijn, brengen we jullie daar absoluut meteen van op de hoogte.

Zo kunnen we vanaf vandaag bevestigen dat op 7 april 2026 de TV-app en -website die gekoppeld zijn aan een Digicorder of Digibox stopgezet worden

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Suzy geld dit ook voor CI+ gebruikers dat via Telenet tv kunnen kijken op de app of enkel voor de digibox en digicorder gebruikers??

wordt daar onderscheid in gemaakt tussen vast toestel gebruikers en CI+ gebruikers ??

kreeg zelf nog geen brief of mail van aanpassing met het CI+ aanbod dat ik momenteel heb, zou leuk zijn dat we info hebben of we bv de app kunnen blijven gebruiken na 2030 als we geen digitale tv via dvb-c kunnen ontvangen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
janne_man
Professional Superweter

Dank u voor uw antwoord.

Graag had ik nog geweten wat al de consequenties zijn.

Heeft dat een invloed op de CI+ kijkers? (ik deel de bezorgdheid van @Master-Magic )

Met -website wordt telenet.tv bedoelt? 

Of heeft het meervoud ook betrekking op andere systemen van Telenet die enkel gebruikt worden voor Digicorder/Digibox. 

Ik denk dan aan bijvoorbeeld: een programmagids die terugvalt tot een maximum van 48 uur, terugkijk tv, tv à la carte, ...