Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Zacht geluid TV Box

Ziggo heeft dit erkend!

 

Zie link: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/ziggo-next-geluid-zacht-39158/index2.html

 

Gaan jullie dit ook aanpakken, want dit is zeer hinderlijk?!

 

Het geluid van de tv box is bijna gehalveerd als je het vergelijkt met de digicorder.

 

Het enige dat hier nu helpt, is dolby aan te zetten. Maar bij geen dolby geluid uitzendingen is het geluid behoorlijk zachter!

 

Ik moet mijn Sony TV bijna op max zetten.

 

 

69 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Zacht geluid TV Box

@louishufk 

Het geluid was volledig normaal met mijn digicorder als ook met mijn Proximus decoder. Het is sinds het aansluiten van de TV box dat het inkomend geluidssignaal of beter gezegd het uitgangssignaal van de TV box sterk minder is. Mijn installatie combinatie TV + home cinema zijn ongewijzigd gebleven. Trouwens doet het probleem zich boven ook voor met een LG TV en LG home cinema. En ook ben ik niet de enige welke hier over klaag. En ik vermoed ook niet dat alle andere gedupeerden dezelfde TV en/of home cinema combi hebben.🙂

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zacht geluid TV Box

@louishufk Ik kan geen uitspraak doen over de TV-Box want die heb ik niet. Ik heb wel een Digicorder en de TV die daarop aangesloten is, heeft ook een CI+ (dubbel gebruik, ik weet het). Ik heb dus wel wat ervaring met geluidscontrole op Digicorder en TV.

Het is wat mij betreft enkel een subjectieve auditieve meting waaruit ik mijn conclusie trek: De Digicorder kan enkel een geluid verzwakken en heeft geen audio versterker. 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Zacht geluid TV Box

@janne_man 

Bij de digicorder herinner ik het mij niet meer, maar bij de TV box kan je enkel het geluid regelen van de daarop aangesloten TV of indien je een home cinema of reciever hebt, het geluid van deze. Op de TV box zelf valt geen geluid in te stellen. Het enige probleem is dat de TV box een veel lager geluidssignaal uitzend dan bvb de digicorder voorheen. Ligt dit aan goedkopere hardware of andere software welke de geluidssterkte bepaald van de TV box ik zou het niet weten.

Never trust in Dust
0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Zacht geluid TV Box

Hier ook de ervaring, dat het geluid veel zachter is van de tv-box dan van de digicorder.

Het kan ook zijn dat de standaard volume van de digicorder gelijk was aan de tv-box, alleen kon je bij de digicorder de volume bijstellen via de ab en bij de tv-box dus niet?

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Zacht geluid TV Box

@ppeter 

Waarschijnlijk begrijp ik het probleem niet.

Bij een installatie zonder toeters en bellen, dus alleen tv-box en tv kan je je het geluid regelen tussen 0 en100.

15 is meer dan genoeg voor mij en de buren kunnen dan al meeluisteren. Wat verwacht men dan nog meer?

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Zacht geluid TV Box

@louishufk 
Men zegt niet dat het een echt probleem is.
Het is een vaststelling dat het geluid van de TV-Box via een receiver minder luid is dan met een digicorder.
Net zoals veel meldingen over de TV-Box vaststellingen zijn
vb: bij de TV-box staat bij de laatste kans van films geen datum van het verdwijnen, wat bij de digicorder wel is/was

0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Zacht geluid TV Box

@louishufk Ik zeg niet dat het een probleem is, alleen een vaststelling dat het zachter is met de tv-box!

@Bolletje Precies, thx! 😉

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
RudyBoumon
Experienced Weetjesweter
Berichten: 38
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Zacht geluid TV Box

Ik heb ook al gemerkt de soundbar veel luider moet staan dan in den tijd met de digicorder. Ik hoop ze dat snel oplossen zodat wij ons volume zo luid niet meer hoeven te zetten.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Zacht geluid TV Box


@Bolletje  schreef:

@louishufk 
Men zegt niet dat het een echt probleem is.
Het is een vaststelling dat het geluid van de TV-Box via een receiver minder luid is dan met een digicorder.


@Bolletje @Ex-Netweter kunnen jullie me nog even deze informatie bezorgen? Dan kan ik dit doorgeven aan de engineers dit aan het testen zijn. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Zacht geluid TV Box

@Suzy 

Tv-Box via HDMI aangesloten op receiver Onkyo type TX-NR535 - ingang cable/STB
Via HDMI out op receiver naar TV LG 42LF7300

Ex-Netweter
 

Zacht geluid TV Box

@Suzy Sony TV (KDL-32W705B) aangesloten via HDMI (met telenet kabel).

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Zacht geluid TV Box

Ik vraag mij toch af wat het probleem met de TV of reciever/home cinema te maken heeft. Ik herhaal, met de digicorder/box en voorheen mijn Proximus decoder was dit probleem er niet. Pas als je de TV box aansluit is het geluid in mijn geval opdezelfde geluidsstand van de reciever veel zachter. En dit op mijn beide TV/home cinema combi’s. Je gaat mij toch niet wijs maken dat het probleem plots van de TV’s of reciever/home cinema’s komt?

Never trust in Dust
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zacht geluid TV Box

ik kan via mijn Sony tv alle geluidsignalen per HDMI kabel instellen zodat alle toestellen even luid staan als ik het gebruik,

nooit iets moeten aanpassen van het geluid, de tv box is zelf luider dan de rest van de toestellen bij mij, 

zal liggen van tv tot tv en apparaten denk ik zo.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Zacht geluid TV Box

Als het geluid voorheen perfect was en nu zachter met de TV box dan is het volgens mij niet de TV of Reciever die fout zit maar de TV box. Mij stoort het niet, ik zet de recievers iets luider. Maar het is maar om te zeggen dat dit wel een feit is en geen inbeelding.

Never trust in Dust
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Zacht geluid TV Box

@Ex-Netweter @Bolletje @Iguana69, bedankt voor alle informatie. De engineers gaan het meer in detail bekijken en testen. Heb voor de rest geen nieuwe info dat ik met jullie kan delen hierover, kom er later dus zeker op terug. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.