Beantwoorden
PatrikL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Email ontvangen van eigen emailadres: 48 uur om te

Zie hieronder de email die ik ontvangen heb van mijn eigen e-mailadres.

Graag advies in deze, ik zou graag eens onverwacht antwoorden aan deze oplichter(s), maar kom niet veel verder dan het lezen van dit leuke bericht inclusief headers. Is er een manier om onderstaande codes te ontcijferen?

 

Alvast bedankt bij voorbaat.

 

Met vriendelijke groeten,

 

PatrikL.

 

 

X-Spamcause: ⁨gggruggvucftvghtrhhoucdtuddrgeduuddruddutddgudehlecutefuodetggdotefrodftvfcurfhrohhfihhlvgemuchtvghlvghnvghtrdgsvgenuceurghilhhouhhtmecufedttdenucgoteeftdduqddtudculdduhedmnecujfgurhepkffhvffuffggtgfgsehhqhertddttdejnecuhfhrohhmpedfphhtkhgrlhhuthgsucguuggsiihnqhdfuceophgrthhrihhkrdhlihgvkhgvnhhssehtvghlvghnvghtrdgsvgeqnecukfhppeduleefrdduvdegrdelgedrkeeknecurfgrrhgrmhepihhnvghtpeduleefrdduvdegrdelgedrkeekpdhhvghloheplhhhphgssgdrsggvpdhmrghilhhfrhhomhepphgrthhrihhkrdhlihgvkhgvnhhssehtvghlvghnvghtrdgsvgdprhgtphhtthhopehprghtrhhikhdrlhhivghkvghnshesthgvlhgvnhgvthdrsggvnecuvehluhhsthgvrhfuihiivgeptd⁩

Content-Type: ⁨text/html; charset="utf-8"⁩

Content-Transfer-Encoding: ⁨quoted-printable⁩

Mime-Version: ⁨1.0⁩

Received: ⁨from bernard.telenet-ops.be (LHLO bernard.telenet-ops.be) (2a02:1800:110:4:0:0:f00:15) by zcsnocm131.telenet-ops.be with LMTP; Tue, 21 May 2019 23:09:53 +0200 (CEST)⁩

Received: ⁨from lhpbb.be ([193.124.94.88]) by bernard.telenet-ops.be with bizsmtp id F99s200161uPpop0199szR; Tue, 21 May 2019 23:09:53 +0200⁩

⁨<2ca8f924d004b0eac936401318ccf4381bfd514fb3@telenet.be>⁩

Delivered-To: ⁨xxx@telenet.be⁩

Return-Path: ⁨xxx@telenet.be⁩

 
Наllо,
 
Ik wil niеmаnd vеrооrdеlеn еn ik dеnk niеt dаt hеt vеrkееrd is оm jеzеlf vаn tijd tоt tijd tе bеvrеdigеn mааr аls jе nааstеn hiеr gеtuigе vаn zijn is dit nаtuurlijk ееn grоtе sсhаndе.
 
Ik hоu jе аl ееn tijdjе in dе gаtеn оmdаt ik jе gеhасkt hеb dооr middеl vаn ееn trоjаn virus in ееn аdvеrtеntiе ор ееn роrnо wеbsitе. Indiеn jе hiеr niеt bеkеnd mее bеnt zаl ik dit еvеn tоеliсhtеn. Eеn trоjаn virus gееft jе dе vоllеdigе tоеgаng еn соntrоlе оvеr ееn соmрutеr, оf еlk аndеr арраrааt. Dit hоud in dаt ik аllеs ор jе sсhеrm kаn ziеn еn jе саmеrа еn miсrоfооn kаn insсhаkеlеn zоndеr dаt jij hiеrvаn ор dе hооgtе bеnt. Zо hеb ik ооk tоеgаng gеkrеgеn tоt аl jе соntасtреrsоnеn.
 
Ik hеb ееn vidео gеmааkt wааrор tе ziеn is hое jij jеzеlf bеvrеdigt ор dе linkеr hеlft vаn hеt sсhеrm еn ор dе rесhtеr hеlft ziе jе dе vidео wааr jij nааr kееk. Mеt ееn druk ор dе knор kаn ik dеzе vidео dооrsturеn nааr аllе соntасtреrsоnеn vаn jе еmаil еn sосiаl mеdiа.

Als jе dit wil vооrkоmеn mааk jе ееn bеdrаg vаn 886 еurо оvеr nааr mijn  BTC (biʨoin) аdrеs (Als jе dаt niеt wееt, zоеk mеt Gооglе "BTC kopen").
 
Mijn ВТC аdrеs:_14NbWrfnWDNDgZyJL3zyMzgah8jML3DGkB.
 
Zоdrа dе bеtаling binnеn is wis ik dе vidео еn hооr jе nооit mееr vаn mij. Ik gееf jе 48 uur dе tijd оm dе bеtаling оvеr tе mаkеn. Dааrnа wееt jе wаt еr gеbеurt. Ik kаn hеt ziеn аls jе dе еmаil hеbt gеlеzеn.
Aаngiftе dоеn hееft gееn zin, dеzе еmаil is nаmеlijk ор gееn еnkеlе mаniеr tе trасеrеn еn mijn ВТC аdrеs ооk niеt. Ik mааk gееn fоutеn. Als ik еrасhtеr kоm dаt jе tосh ааngiftе hеbt gеdааn оf dit bеriсht mеt iеmаnd аndеrs hеbt gеdееld zаl dе vidео dirесt vеrsрrеid wоrdеn.
 
Неt dеlеn vаn dit bеriсht zаl еr nаtuurlijk ооk vооr zоrgеn dаt аndеrеn dit gааn kорiеrеn еn dаn kоm jе vаnzеlf wееr ааn dе bеurt.
 
Dе grоеtеn!
0 Likes
29 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email ontvangen van eigen emailadres: 48 uur om te

@PatrikL  zie deze mail dagelijks in de mail box voorbij komen maar wis deze gewoon. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Email ontvangen van eigen emailadres: 48 uur om te

@PatrikL, het heeft even geduurd voordat je post zichtbaar werd op De Netweters. Dit komt omdat je de spam e-mail die je had ontvangen, gekopieerd hebt in de tekst van je post. Vermoed dat de spam filter van ons platform daarom je hele post als 'spam' had aanzien.

 

Ook heb ik je e-mailadres geanonimiseerd. Op een publieke community is het best om zo'n informatie niet te delen. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Email ontvangen van eigen emailadres: 48 uur om te

Oeps
Je hebt deze mail gedeeld. Nu gaan ze je video direct verspreiden.

Grapje hoor 🙂
Zo'n mails dadelijk verwijderen en zeker niet op antwoorden. 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Email ontvangen van eigen emailadres: 48 uur om te

Heb ik ook al ontvangen. Ze zijn wel vergeten dat ik geen camera of microfoon op mijn computer heb. 😅



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email ontvangen van eigen emailadres: 48 uur om te

Die is natuurlijk verstuurd vanuit het darknet.

De enige nuttige info richting verzender is het ip adres 193.124.94.88. Als je dat ingeeft op 

deze site zit het adres in Rusland. 

 

Als is zulke mails krijg stuur ik die altijd door naar verdacht@safeonweb.be. Zo kan de overheid ingrijpen 

 

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Email ontvangen van eigen emailadres: 48 uur om te

Slim zijn die hackers toch niet hoor. Zoals gezegd als je geen camera hebt is het moeilijk om beelden te verspreiden. Ik krijg regelmatig mails dat mijn ING bankaccount moet herbekeken worden en dat ze mijn gegevens nodig hebben, en ik ben helemaal niet bij ING.🙄

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email ontvangen van eigen emailadres: 48 uur om te

Zolang er nog dommere of naieve gebruikers zijn, hoeven ze niet slimmer te zijn.

stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Email ontvangen van eigen emailadres: 48 uur om te

Trouwens als je een iets goede beveiliging hebt draaien dan zal het al moeilijk zijn dat bepaalde apps toegang krijgen tot je camera of micro. Ik denk zelfs al dat windows defender dit zou onderscheppen

Stefan Groenen
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Email ontvangen van eigen emailadres: 48 uur om te

Wat is een goeie beveiliging? Het ene programma vind niets bij het scannen en een ander wel...

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Email ontvangen van eigen emailadres: 48 uur om te


@Domi1963  schreef:

Wat is een goeie beveiliging? Het ene programma vind niets bij het scannen en een ander wel...


Het gaat in principe niet om een virus, maar ik ben 200% zeker dat Thunderbird dit zou 'flaggen' als zijnde 'scam'. Wat sowieso zou gebeuren is dat TB de externe links in dit soort mails standaard uitschakelt. En in het geval ik wél zou klikken (mijn hoofdbrowser is Firefox met o.a. de NoScript add-on en ik heb backups), dan vermoed ik dat Fx wel een waarschuwing zou geven.

 

Wat betreft webcam overnemen. Ik heb er eentje die zelden wordt gebruikt en die is ook afgedekt. Ik heb daar in geen jaren updates van gehad, dus ik weet ook niet hoe makkelijk die over te nemen is. In principe gaat er een groen lampje branden als er wordt opgenomen, maar ik heb online gelezen dat dit ook uit te schakelen is, dus...

 

Dat gezegd zijnde denk ik dat je zou verschieten van hoeveel mensen in dit soort mails trapt. Ik durf zelfs te wedden dat er zijn die geeneens een camera hebben die denken dat ze "gehackt" zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CliffDepreytere
Professional Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Email ontvangen van eigen emailadres: 48 uur om te

Hoi,

 

ik heb deze nacht dezelfde mail ontvangen. Wat ik wel vreemd vind is dat ook mijn paswoord er in vermeld staat en zo blijkt ook klopt.

 

Groeten.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email ontvangen van eigen emailadres: 48 uur om te

@CliffDepreytere   Dan zou ik me toch zorgen beginnen te maken. Heb je een wachtwoord dat veel te gemakkelijk is? Is het geen voor de hand liggend wachtwoord? 

 

Maak een back-up van uw data (programma's kunnen opnieuw geïnstalleerd worden, daar moet je geen backup van nemen).

Doe een goede virusscan. Verander uw  wachtwoord.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Email ontvangen van eigen emailadres: 48 uur om te

Niet op reageren en je paswoord veranderen.
Dat ze je paswoord kennen komt door hacks van jaren geleden. Deze lijsten worden nog steeds door verkocht.
Hier kan je controleren als je e-mail adres voorkomt in zo'n databank
https://haveibeenpwned.com/ 

0 Likes
CliffDepreytere
Professional Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Email ontvangen van eigen emailadres: 48 uur om te

Heb ik inderdaad ook gedaan.

 

Ze worden uiteraard inventiever en inventiever. 

0 Likes