24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Zie hieronder de email die ik ontvangen heb van mijn eigen e-mailadres.
Graag advies in deze, ik zou graag eens onverwacht antwoorden aan deze oplichter(s), maar kom niet veel verder dan het lezen van dit leuke bericht inclusief headers. Is er een manier om onderstaande codes te ontcijferen?
Alvast bedankt bij voorbaat.
Met vriendelijke groeten,
PatrikL.
X-Spamcause: gggruggvucftvghtrhhoucdtuddrgeduuddruddutddgudehlecutefuodetggdotefrodftvfcurfhrohhfihhlvgemuchtvghlvghnvghtrdgsvgenuceurghilhhouhhtmecufedttdenucgoteeftdduqddtudculdduhedmnecujfgurhepkffhvffuffggtgfgsehhqhertddttdejnecuhfhrohhmpedfphhtkhgrlhhuthgsucguuggsiihnqhdfuceophgrthhrihhkrdhlihgvkhgvnhhssehtvghlvghnvghtrdgsvgeqnecukfhppeduleefrdduvdegrdelgedrkeeknecurfgrrhgrmhepihhnvghtpeduleefrdduvdegrdelgedrkeekpdhhvghloheplhhhphgssgdrsggvpdhmrghilhhfrhhomhepphgrthhrihhkrdhlihgvkhgvnhhssehtvghlvghnvghtrdgsvgdprhgtphhtthhopehprghtrhhikhdrlhhivghkvghnshesthgvlhgvnhgvthdrsggvnecuvehluhhsthgvrhfuihiivgeptd
Content-Type: text/html; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Mime-Version: 1.0
Received: from bernard.telenet-ops.be (LHLO bernard.telenet-ops.be) (2a02:1800:110:4:0:0:f00:15) by zcsnocm131.telenet-ops.be with LMTP; Tue, 21 May 2019 23:09:53 +0200 (CEST)
Received: from lhpbb.be ([193.124.94.88]) by bernard.telenet-ops.be with bizsmtp id F99s200161uPpop0199szR; Tue, 21 May 2019 23:09:53 +0200
<2ca8f924d004b0eac936401318ccf4381bfd514fb3@telenet.be>
Delivered-To: xxx@telenet.be
Return-Path: xxx@telenet.be
@PatrikL, het heeft even geduurd voordat je post zichtbaar werd op De Netweters. Dit komt omdat je de spam e-mail die je had ontvangen, gekopieerd hebt in de tekst van je post. Vermoed dat de spam filter van ons platform daarom je hele post als 'spam' had aanzien.
Ook heb ik je e-mailadres geanonimiseerd. Op een publieke community is het best om zo'n informatie niet te delen. 😉
Oeps
Je hebt deze mail gedeeld. Nu gaan ze je video direct verspreiden.
Grapje hoor 🙂
Zo'n mails dadelijk verwijderen en zeker niet op antwoorden.
Die is natuurlijk verstuurd vanuit het darknet.
De enige nuttige info richting verzender is het ip adres 193.124.94.88. Als je dat ingeeft op
deze site zit het adres in Rusland.
Als is zulke mails krijg stuur ik die altijd door naar verdacht@safeonweb.be. Zo kan de overheid ingrijpen
Slim zijn die hackers toch niet hoor. Zoals gezegd als je geen camera hebt is het moeilijk om beelden te verspreiden. Ik krijg regelmatig mails dat mijn ING bankaccount moet herbekeken worden en dat ze mijn gegevens nodig hebben, en ik ben helemaal niet bij ING.🙄
Zolang er nog dommere of naieve gebruikers zijn, hoeven ze niet slimmer te zijn.
Trouwens als je een iets goede beveiliging hebt draaien dan zal het al moeilijk zijn dat bepaalde apps toegang krijgen tot je camera of micro. Ik denk zelfs al dat windows defender dit zou onderscheppen
Wat is een goeie beveiliging? Het ene programma vind niets bij het scannen en een ander wel...
@Domi1963 schreef:Wat is een goeie beveiliging? Het ene programma vind niets bij het scannen en een ander wel...
Het gaat in principe niet om een virus, maar ik ben 200% zeker dat Thunderbird dit zou 'flaggen' als zijnde 'scam'. Wat sowieso zou gebeuren is dat TB de externe links in dit soort mails standaard uitschakelt. En in het geval ik wél zou klikken (mijn hoofdbrowser is Firefox met o.a. de NoScript add-on en ik heb backups), dan vermoed ik dat Fx wel een waarschuwing zou geven.
Wat betreft webcam overnemen. Ik heb er eentje die zelden wordt gebruikt en die is ook afgedekt. Ik heb daar in geen jaren updates van gehad, dus ik weet ook niet hoe makkelijk die over te nemen is. In principe gaat er een groen lampje branden als er wordt opgenomen, maar ik heb online gelezen dat dit ook uit te schakelen is, dus...
Dat gezegd zijnde denk ik dat je zou verschieten van hoeveel mensen in dit soort mails trapt. Ik durf zelfs te wedden dat er zijn die geeneens een camera hebben die denken dat ze "gehackt" zijn.
Hoi,
ik heb deze nacht dezelfde mail ontvangen. Wat ik wel vreemd vind is dat ook mijn paswoord er in vermeld staat en zo blijkt ook klopt.
Groeten.
@Ex-Netweter Dan zou ik me toch zorgen beginnen te maken. Heb je een wachtwoord dat veel te gemakkelijk is? Is het geen voor de hand liggend wachtwoord?
Maak een back-up van uw data (programma's kunnen opnieuw geïnstalleerd worden, daar moet je geen backup van nemen).
Doe een goede virusscan. Verander uw wachtwoord.
Niet op reageren en je paswoord veranderen.
Dat ze je paswoord kennen komt door hacks van jaren geleden. Deze lijsten worden nog steeds door verkocht.
Hier kan je controleren als je e-mail adres voorkomt in zo'n databank
https://haveibeenpwned.com/
Heb ik inderdaad ook gedaan.
Ze worden uiteraard inventiever en inventiever.