24770
netweters
|
152552
antwoorden
|
20720
vragen
|
Zie hieronder de email die ik ontvangen heb van mijn eigen e-mailadres.
Graag advies in deze, ik zou graag eens onverwacht antwoorden aan deze oplichter(s), maar kom niet veel verder dan het lezen van dit leuke bericht inclusief headers. Is er een manier om onderstaande codes te ontcijferen?
Alvast bedankt bij voorbaat.
Met vriendelijke groeten,
PatrikL.
X-Spamcause: gggruggvucftvghtrhhoucdtuddrgeduuddruddutddgudehlecutefuodetggdotefrodftvfcurfhrohhfihhlvgemuchtvghlvghnvghtrdgsvgenuceurghilhhouhhtmecufedttdenucgoteeftdduqddtudculdduhedmnecujfgurhepkffhvffuffggtgfgsehhqhertddttdejnecuhfhrohhmpedfphhtkhgrlhhuthgsucguuggsiihnqhdfuceophgrthhrihhkrdhlihgvkhgvnhhssehtvghlvghnvghtrdgsvgeqnecukfhppeduleefrdduvdegrdelgedrkeeknecurfgrrhgrmhepihhnvghtpeduleefrdduvdegrdelgedrkeekpdhhvghloheplhhhphgssgdrsggvpdhmrghilhhfrhhomhepphgrthhrihhkrdhlihgvkhgvnhhssehtvghlvghnvghtrdgsvgdprhgtphhtthhopehprghtrhhikhdrlhhivghkvghnshesthgvlhgvnhgvthdrsggvnecuvehluhhsthgvrhfuihiivgeptd
Content-Type: text/html; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Mime-Version: 1.0
Received: from bernard.telenet-ops.be (LHLO bernard.telenet-ops.be) (2a02:1800:110:4:0:0:f00:15) by zcsnocm131.telenet-ops.be with LMTP; Tue, 21 May 2019 23:09:53 +0200 (CEST)
Received: from lhpbb.be ([193.124.94.88]) by bernard.telenet-ops.be with bizsmtp id F99s200161uPpop0199szR; Tue, 21 May 2019 23:09:53 +0200
<2ca8f924d004b0eac936401318ccf4381bfd514fb3@telenet.be>
Delivered-To: xxx@telenet.be
Return-Path: xxx@telenet.be
beste ik heb deze email deze morgen ontvangen gehad op mijn email adres begrijp daar niks van idd heb ik wel 2 schermen maar zoiets doen nooit kijk maar en dat staat als email van DBEF NZMNX
@Ex-Netweter
Ik heb deze vandaag ook ontvangen.
Gewoon negeren en in de vuilbak zwieren
nee dat betaal ik niet zeker zo zot nog niet dat is een spam mail foei maar hebben die niks anders te doen om met zo zulke dingen bezig te houden omg
@Ex-Netweter schreef:nee dat betaal ik niet zeker zo zot nog niet dat is een spam mail foei maar hebben die niks anders te doen om met zo zulke dingen bezig te houden omg
Bekijk het eens vanuit hun standpunt: een mail sturen kost niks, en als er per duizend gestuurde mails één naïeveling xxxxxx is die betaalt is het toch een fraaie bijverdienste .... En ge moogt er zeker van zijn, zulke naïevelingen xxxxxxx bestaan ....
Lees eens de tekst bij bovenstaande LINK.
https://www.safeonweb.be/nl/ is ook de website waar ze zich bezig houden met dergelijke dreigmails.
Mijn oudste dochter heeft sinds gisteren een ander probleem. Ze krijgt om de haverklap pop up’s van Telenet op haar iPhone bij het openen van eender welke website op Safari. Ik heb de iPhone reeds volledig gereset, dus alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar niets helpt. Ik ga morgen Google Chrome eens installeren. Maar het zou mij verwonderen dat Safari geïnfecteerd zou zijn.
zie hier de pop up welke steeds verschijnt:
en je kan dat niet naar Telenet sturen want het is geen mail...
Een tijdje geleden kreeg ik ook enkele keren zo'n popup op mijn pc. Ik heb toen de bron van die popup bekeken en doorgestuurd naar verdacht en telenet. Ik heb toen al mijn cookies verwijderd. Sindsdien heb ik het niet meer gekregen.
In de bron vond ik de link naar waar je gestuurd wordt als je erop ingaat. Dat was be-win-phone gevolg door .com. Als safari de mogelijkheid geeft om websites te blokkeren kan je dat misschien ingeven. Ik denk echter dat de alle cookies verwijderen het efficients zal zijn. Dat kan wel enig nadeel geven voor zaken die je mogelijk terug moet ingeven, zoals je gewenste privacy instellingen voor de websites die daar naar vragen.
Ik heb hem volledig gereset dan zijn de cookies toch weg of niet? Maar ik zal van het week end mijn dochter hare iPhone eens bestuderen en zien dat ik de website kan blokkeren en de link in de browserbalk kan kopiëren en naar abuse@telenet sturen.
Ik weet onvoldoende af van iPhone om daar een zinnig antwoord op te geven. Op een Android toestel zou ik in eerste instantie aanraden om de cache van de app te wissen en in tweede instantie de app opnieuw installeren.
@Domi1963 kijk eens in de iphone ----> instellingen ----> privacy ----> reclame , kijk of dit uit staat. Ik heb het uit staan en heb dat probleem niet bij mijn safari . Ben natuurlijk niet 100 procent zeker of dit de boosdoener is.
Dat ga ik dit week-end eens proberen. Op de mijne staat dit uit en ik moet zeggen ik heb er geen last van.
Het probleem is dat je de safari browser app niet kunt verwijderen. Wat ik kan doen is geschiedenis en cookies wissen. En baat het niet dan installeer ik Google Chrome. Daar heb je heel wat meer instel mogelijkheden want ik gebruik deze ook en amper safari...