Beantwoorden
gardevil
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
O dierbaar België.. Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Sinds een paar maanden heb ik het fenomeen dat gewenste e-mails steevast in mijn spammap terechtkomen, niettegenstaande ik deze ELKE keer aanmerk als geen spam.

 

Ik krijg het niet voor elkaar om deze in de juiste (in-map) te doen belanden. Of ik nu de mail markeer als 'niet spam', ik een regel hiervoor maak, het domein van, de afzender als veilig markeer of ......

 

Zelfs mails van de website die ikzelf beheer komt in de spambak terecht. 

 

Iemand een oplossing?

 

 

0 Likes
75 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2263
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@StefaanH 

Dat de instelling betrouwde adressen en domein niet werkt zal iedereen nu wel geloven. Maar dat er op korte termijn een oplossing komt, dat is gelijk geloven in sinterklaas.

Heb je de volgende tijdelijk oplossing al eens geprobeerd:

In webmail een regel maken die de mails van het betrouwbaar adres of domein naar de INBOX verplaatsen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@Janneke_Dust 

 

Die regels staan er intussen.

 

ik had er al eentje gemaakt voor "webmaster", maar daar heb ik intussen geen mail meer van gehad, weet dus niet of het werkt. Er zijn er wel gekomen van "evenementen", en die zaten wel in de spam, ondanks dat ik "@mobieleseingevers"  als vertrouwd domein had ingegeven.

 

Heb dus nu een tweede rule gemaakt voor "evenementen". Ik weet het, ik had ook één rule kunnen maken met "bevat" en "@mobieleseingevers".


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@StefaanH 

 

Als je in TB je adresboek whitelist, dan zou die [SPAM] false positives moeten doorlaten. Misschien dat je in het begin een paar die mails moet aanduiden als zijnde niet spam. Maar mailclients op een smartphone zijn helaas niet uitgerust met dat soort filters, dus ben je eigenlijk nog niet geholpen...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@StefaanH  Wat denk je van volgende twee regels:

image.png

 

Weer halfwerk, niet localpart maar domeinnaam.

 

Niet vergeten te controleren dat Geen andere regels toepassen aangevinkt is. Hierdoor wordt enkel geen andere regel toegepast op de e-mails waarop huidige regel van toepassing is.

image.png

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@janne_man 

 

Ik zal dat eens zo instellen. Op het eerste zicht zou dat moeten werken, goede tip.

 

Ik laat het hier alleszins weten. Kan mss wel even duren vermits momenteel alle begeleidingen opgeschort zijn...  Waarom ook weeral?? Ach ja , ik weet het weer ... 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@janne_man 

 

Het wordt steeds leuker ...

 

Recent drie mails van de mobiele seingevers gekregen, alle drie automatische mails.

 

Eentje was van "evenementen@mobieleseingevers.be". Die staat netjes, zonder [SPAM] in mijn inbox.

De twee andere waren van "webmaster@mobieleseingevers.be" en staan met [SPAM] toch in de spam folder.

 

Besluit: de rules die ik gemaakt heb werken niet en "webmaster" wordt beschouwd als spam; "evenementen" niet.

 

Dat die rules niet werken vind ik wel het ergste ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@StefaanH 

Verdubbel de eerste regel door op de plus op het einde van het eerste lijntje te klikken:

van komt exact overeen met evenementen@mobieleseingevers.be allemaal

van komt exact overeen met webmaster@mobieleseingevers.be allemaal

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@janne_man 

 

OK, heb ik gedaan. Benieuwd of het iets gaat uithalen.

 

Wat vreemd is: de mails met afzender "evenementen" staan in de inbox zonder het voorvoegsel [spam]. De spamfilter van Telenet heeft met deze mails dus geen probleem.

 

De mails met afzender "webmaster" worden wel als [spam] gemarkeerd. En bleven dus met de huidige rules gewoon in de spam folder staan. Dit betekent dat rule 2 wel degelijk werkt: alles waar [spam] bijstaat in de spam folder smijten.

 

Aangezien "geen andere regels toepassen" aangevinkt staat heeft rule 1 dus niet gewerkt, want anders zou de mail van "webmaster", weliswaar met toevoegsel [spam] in de inbox zijn blijven staan ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.


@StefaanH  schreef:

Het wordt steeds leuker ...


Ik kan beter. Ik kreeg zojuist de mail van Telenet binnen ivm extra volume ([SPAM] Extra internetvolume en gratis ontspanning op tv.)en die wordt door hun eigen systeem als spam gebrandmerkt:

X-TN-Spam: YES

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@sb 

 

Ja, dat is idd nog leuker .... 😎

 

Wat is er toch allemaal aan de hand met die systemen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Nog een leuk weetje: TB zette deze mail niet in de junk fodler, maar gewoon in de inbox. Toch teken dat de filters van TB goed werken...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Bij mij staat die mail in Thunderbird in de spam folder

image.png

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@janne_man @sb @Suzy 

Ik heb helemaal geen last van mails die onterecht in de spam folder terechtkomen, tot vanmorgen. De mail van Telenet i.v.m. extra toegelaten verbruik heb ik moeten uit de spam folder vissen.

Ze filteren blijkbaar zichzelf ook weg.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

@janne_man

 

Ik ben vrij zeker dat de afzender die Telenet gebruikt in mijn adresboek (en dus whitelist) staat. Dat verklaart een en ander.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gewenste mails blijven in spambox terechtkomen.

Ik kijk wel onregelmatige mijn spam na, op één uitzondering na krijg ik geen gewenste mail in mijn spambox, tenzij gisteren van Telenet. 

De ploeg of dienst die zich bezighoud met de spamfilter voor de mail naar de klanten zou best dit eens grondig nakijken. Zij moeten kunnen zien waarom die aangeduid wordt als spam. Dit heeft tot gevolg dat de klanten die in de instellingen van hun webmail de optie 'weggooien' gekozen hebben, deze mail nooit kunnen zien. @Suzy dring a.u.b. eens aan bij de betrokken dienst dat ze voortaan mail sturen die niet gemerkt wordt als spam door de spamfilter van Telenet. 

0 Likes