24757
netweters
|
152408
antwoorden
|
20700
vragen
|
Sinds een paar maanden heb ik het fenomeen dat gewenste e-mails steevast in mijn spammap terechtkomen, niettegenstaande ik deze ELKE keer aanmerk als geen spam.
Ik krijg het niet voor elkaar om deze in de juiste (in-map) te doen belanden. Of ik nu de mail markeer als 'niet spam', ik een regel hiervoor maak, het domein van, de afzender als veilig markeer of ......
Zelfs mails van de website die ikzelf beheer komt in de spambak terecht.
Iemand een oplossing?
Dat de instelling betrouwde adressen en domein niet werkt zal iedereen nu wel geloven. Maar dat er op korte termijn een oplossing komt, dat is gelijk geloven in sinterklaas.
Heb je de volgende tijdelijk oplossing al eens geprobeerd:
In webmail een regel maken die de mails van het betrouwbaar adres of domein naar de INBOX verplaatsen.
Die regels staan er intussen.
ik had er al eentje gemaakt voor "webmaster", maar daar heb ik intussen geen mail meer van gehad, weet dus niet of het werkt. Er zijn er wel gekomen van "evenementen", en die zaten wel in de spam, ondanks dat ik "@mobieleseingevers" als vertrouwd domein had ingegeven.
Heb dus nu een tweede rule gemaakt voor "evenementen". Ik weet het, ik had ook één rule kunnen maken met "bevat" en "@mobieleseingevers".
Als je in TB je adresboek whitelist, dan zou die [SPAM] false positives moeten doorlaten. Misschien dat je in het begin een paar die mails moet aanduiden als zijnde niet spam. Maar mailclients op een smartphone zijn helaas niet uitgerust met dat soort filters, dus ben je eigenlijk nog niet geholpen...
@StefaanH Wat denk je van volgende twee regels:
Weer halfwerk, niet localpart maar domeinnaam.
Niet vergeten te controleren dat Geen andere regels toepassen aangevinkt is. Hierdoor wordt enkel geen andere regel toegepast op de e-mails waarop huidige regel van toepassing is.
Ik zal dat eens zo instellen. Op het eerste zicht zou dat moeten werken, goede tip.
Ik laat het hier alleszins weten. Kan mss wel even duren vermits momenteel alle begeleidingen opgeschort zijn... Waarom ook weeral?? Ach ja , ik weet het weer ...
Het wordt steeds leuker ...
Recent drie mails van de mobiele seingevers gekregen, alle drie automatische mails.
Eentje was van "evenementen@mobieleseingevers.be". Die staat netjes, zonder [SPAM] in mijn inbox.
De twee andere waren van "webmaster@mobieleseingevers.be" en staan met [SPAM] toch in de spam folder.
Besluit: de rules die ik gemaakt heb werken niet en "webmaster" wordt beschouwd als spam; "evenementen" niet.
Dat die rules niet werken vind ik wel het ergste ...
Verdubbel de eerste regel door op de plus op het einde van het eerste lijntje te klikken:
van komt exact overeen met evenementen@mobieleseingevers.be allemaal
van komt exact overeen met webmaster@mobieleseingevers.be allemaal
OK, heb ik gedaan. Benieuwd of het iets gaat uithalen.
Wat vreemd is: de mails met afzender "evenementen" staan in de inbox zonder het voorvoegsel [spam]. De spamfilter van Telenet heeft met deze mails dus geen probleem.
De mails met afzender "webmaster" worden wel als [spam] gemarkeerd. En bleven dus met de huidige rules gewoon in de spam folder staan. Dit betekent dat rule 2 wel degelijk werkt: alles waar [spam] bijstaat in de spam folder smijten.
Aangezien "geen andere regels toepassen" aangevinkt staat heeft rule 1 dus niet gewerkt, want anders zou de mail van "webmaster", weliswaar met toevoegsel [spam] in de inbox zijn blijven staan ...
@StefaanH schreef:Het wordt steeds leuker ...
Ik kan beter. Ik kreeg zojuist de mail van Telenet binnen ivm extra volume ([SPAM] Extra internetvolume en gratis ontspanning op tv.)en die wordt door hun eigen systeem als spam gebrandmerkt:
X-TN-Spam: YES
Nog een leuk weetje: TB zette deze mail niet in de junk fodler, maar gewoon in de inbox. Toch teken dat de filters van TB goed werken...
Bij mij staat die mail in Thunderbird in de spam folder
Ik heb helemaal geen last van mails die onterecht in de spam folder terechtkomen, tot vanmorgen. De mail van Telenet i.v.m. extra toegelaten verbruik heb ik moeten uit de spam folder vissen.
Ze filteren blijkbaar zichzelf ook weg.
Ik ben vrij zeker dat de afzender die Telenet gebruikt in mijn adresboek (en dus whitelist) staat. Dat verklaart een en ander.
Ik kijk wel onregelmatige mijn spam na, op één uitzondering na krijg ik geen gewenste mail in mijn spambox, tenzij gisteren van Telenet.
De ploeg of dienst die zich bezighoud met de spamfilter voor de mail naar de klanten zou best dit eens grondig nakijken. Zij moeten kunnen zien waarom die aangeduid wordt als spam. Dit heeft tot gevolg dat de klanten die in de instellingen van hun webmail de optie 'weggooien' gekozen hebben, deze mail nooit kunnen zien. @Suzy dring a.u.b. eens aan bij de betrokken dienst dat ze voortaan mail sturen die niet gemerkt wordt als spam door de spamfilter van Telenet.