|
26.296
netweters
|
163.454
antwoorden
|
|
21.965
vragen
|
Ik stap over naar base (ook telenet), hoe lang kan ik mijn webmail van telenet nog bekijken ?
Heb al paar antwoorden ergens gelezen, gaande van
- 0 dagen na switch
- 180 dagen
- zo lang er mails binnenkomen
Iemand ?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Webmail
Opgelost! Ga naar oplossing.
Gewoon u gegevens van contactpersonen en berichten exporteren naar bestanden en helders weer importeren. Met kers op taart iedereen in BCC toelichten van adres wijziging.
Ondanks al deze antwoorden heeft mijn moeder gisteren de melding gehad dat haar mailadres op 7 maart vrijgegeven zal worden. Dit nadat we op 6 september 2024, overgeschakeld zijn naar BASE. Dus Telenet lijkt het toch op de 18 maanden te houden nu, ondanks dat dit nergens beschreven staat. Na contact met de klantendienst lijkt er geen enkele manier te zijn om dit te verlangen, ook niet tegen betaling.
Degoutant om te zeggen dat je je mail onbeperkt kan blijven gebruiken (mits je minstens elke 2 jaar inlogt), om dan een mail te sturen dat je binnen een week je mailadres zal verliezen. Niet over te spreken over dit gedrag.
Dit is nieuw nieuws
Zolang je de webmail gebruikt blijft de e-mail adres geldig
Zeer raar dat ze dan ook niets vragen wand dat kunnen ze wel doen ,maar doen het niet
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/02/emailadres-telecom/
Zou er niet te veel van aantrekken of je neemt contact met de dienst
@Moderator dit is tegenstrijdig met wat er op de Telenet website staat, kan dit eventueel nagekeken/bevestigd worden?
@luc55 schreef:Zou er niet te veel van aantrekken of je neemt contact met de dienst
https://www.ombudsmantelecom.be/nl/
De procedure (beschreven door de ombudsdienst) is om altijd eerst formeel klacht in te dienen bij Telenet alvorens de ombudsdienst te contacteren.
volgens mij is die wetgeving een lege doos,en dus niets waard.
@waterrat1978 schreef:volgens mij is die wetgeving een lege doos,en dus niets waard.
https://www.bipt.be/consumenten/faq/kan-je-jouw-e-mailadres-behouden
Je kunt dat e-mailadres nog gedurende 18 maanden houden. Dat is gratis maar je moet dit wel voor het eind van je abonnement aanvragen. Tijdens die periode deel je zelf je nieuwe mailadres mee aan jouw kennissen. Jouw operator moet je een van de volgende opties bieden:
Na die termijn van 18 maanden biedt de operator de mogelijkheid om die faciliteit te behouden, maar dat moet je zelf aanvragen en ervoor betalen.
Telenet biedt die mogelijkheid aan een tarief van nul euro. (tenzij er een nieuwe prijslijst is met een ander tarief).
feit is dat de forumleden op netweters hier maar een klein deel van het aantal telenet-klanten zijn.
we weten niet hoeveel mensen hierdoor nog zijn getroffen.
het was ongetwijfeld een eis van test-aankoop,
om overstappen naar een andere provider te vergemakkelijken.
maar telenet zal wellicht zoveel mogelijk zijn eigen klanten willen behouden,
want zelfs base-klanten leveren telenet minder inkomsten op.
misschien ben ik nu wat paranoide,ik weet het niet.
ik ben nog altijd een tevreden telenet-klant,
voorlopig is het mijn zorg dus niet.
Op Netweters zal je vooral Telenet klanten zien met vragen én klachten. Mijn veronderstelling is dat als het e-mailadres niet behouden zou blijven dat we hier veel meer klachten zouden zien (en dat is niet zo).
@WG94 schreef:
@Moderator dit is tegenstrijdig met wat er op de Telenet website staat, kan dit eventueel nagekeken/bevestigd worden?
@WG94 We hebben dit nagevraagd en komen hierop terug zodra we feedback ontvangen.
@WG94 schreef:
@WG94 Ondertussen hebben we een antwoord ontvangen hierover. Mailboxen worden niet verwijderd, ook niet na opzeg. We behouden wel het recht om inactieve mailboxen, na 2 jaar, te verwijderen.
@DeKleineKobini De melding die je moeder heeft ontvangen, is dan foutief. Best neem je contact op met de Telenet-klantendienst om dit verder uit te klaren. De mailbox blijft dus wel behouden. De Telenet-klantendienst contacteer je hier.