Beantwoorden
Petroke
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Say what?! Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag

Mailadres vrijgeven lukt niet

Dag Netweters,

Ik heb in mijn mailbox een mailadres verwijderd.
Normaal gezien komt dit op een plek terecht waar ik het dan definitief kan verwijderen en dan eventueel overplaatsen naar andere mailbox.
Dit lukte altijd, tot vandaag.
Ik vind nergens meer de optie om mailadres definitief vrij te geven.
Opnieuw toevoegen lukt ook niet want dan krijg ik de melding dat mailadres reeds bestaat.
Functie verdwenen of ik ergens over ?
Iemand een oplossing aub ?

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Vrijgave mailadres ?

 

70 reacties
DeBenne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Hier ook hetzelfde probleem.

2 weken terug zat mijn account nog op het oude systeem en dan perfect mijn moeder over kunnen zetten op haar eigen account.

Gisteren mijn vader willen overzetten en het enigste dat lukte was zijn mail adres verwijderen.

-Vrijgeven, geen optie meer.

-Mailbox vrijgeven zou wel lukken maar als je dit doet krijg je error: ng.ocapi.500-OCAPI-ERR-ODCS116-errorfield

-Profiel verwijderen om nadien de box te verwijderen lukt op het eerste zicht wel, je krijgt ook een mail dat dit is gebeurd maar je kan er nog steeds mee inloggen en alles mee doen zoals voordien ...
Probeer je het opnieuw met Login ontkoppelen en verwijderen krijg je dit error: Het domein van de e-mail staat op de zwarte lijst.
Probeer je een ander email adres aan het profiel te linken wordt er steeds gezegd dat het wachtwoord niet correct is.
 
Wat een draak van een tool zeg. Zeer frusterend en brengt heel wat onnodig slechte service naar de klant toe met zich mee.
 
Dus maw het lijkt er op dat heel dit nieuw mijn.telenet totaal niet getest is voor het live werd gezet.
 
Mijn vader zit nu zonder email adres die hij al meer dan 15 jaar gebruikt.
Deze zit nu vast in het systeem voor 6maand en kan niet vrijgegeven worden.
Al sinds dag 1 kon je emails verwijderen en vrijgeven om ergens anders te gebruiken zonder problemen.
Nu jaren later lukt dit niet meer.
 
De klantendienst na 50min wachten kunnen bereiken om geen stap verder te staan.
Er werd een dossier opgemaakt naar backoffice, hopelijk hoor ik iets hiervan. 😕
sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Mailadres vrijgeven lukt niet

Ik zit met dezelfde miserie...

Ik had voor mijn vrouw een alias aangemaakt op een oudere mailbox van mezelf. Met deze alias diende ze eerder deze week enkele belangrijke sollicitaties in.

Op deze (oude) mailbox stonden echter oude aliassen van mij actief waar veel SPAM op binnen kwam.

Ik dacht... eventjes de nieuwe alias verwijderen, aging verwijderen en koppelen aan haar eigen nieuwe mailbox...

Niet dus!

Mailadres is nu ergens zwevende (en onbereikbaar).

Klantendienst ging een "dringend" ticket aanmaken, maar dat is maar een doekje voor het bloeden.

Ik heb het echt intussen gehad met Telenet. Deze week leggen ze fiber in de straat. Het enige dat me nog tegen zal houden is dat andere (fiber)operatoren geen eSim voor smartwatches ondersteunen momenteel.

DeBenne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Ik moet wel zeggen dat enkele dagen na de miserie, tickets laten aanmaken door klantendienst en meerdere malen bellen de mogelijk er plots bij stond om dat bepaald email adres vrij te geven.

Werd deze functie onlangs toegevoegd tijdens een release of zit er vertraging op het verwijderen van email adressen voor ze in de lijst komen voor vrijgave ?? geen idee

Probleem is allesinds van de baan nu.

sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Mailadres vrijgeven lukt niet

Waar stond deze optie dan plots bij jou? Onder de mailbox zelf bij de aliassen?

Weetnetter
Freshman Meerweter
Berichten: 74
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Mailadres vrijgeven lukt niet

@Suzy 

Ik zie dat er meer en meer mensen ook dezelfde "verwijderde e-mail" problemen hebben als ik en dit al sinds januari.

Even herhalen:

"Mijn probleem is ook dat ik, toen ik nog op het vorige platform zat (met de blauwe tegels), een paar mailadressen tijdelijk had gedeactiveerd omdat er nogal veel spam op terechtkwam. Je had dan 6 maanden tijd om die "geparkeerde" emailadressen terug naar de mailbox te verhuizen.
Zonder te verwittigen heeft TN mij dan op het nieuwe platform gemigreerd en toen waren die mailadressen verdwenen met als resultaat dat als ik ze wil terugzetten een melding krijg dat ze al in gebruik zijn."

Ikzelf heb dit probleem al tig keer gemeld (telefonisch, Messenger, WhatsApp) en steeds krijg ik het antwoord:
"Hey xxxx ! Helaas kunnen we niet meer doen dan wachten tot onze achterliggende dienst dit dossier heeft verwerkt. Onze excuses voor de hinder."

Ik mis hierdoor een belangrijk e-mailadres en heb reeds meerdere instanties moeten contacteren om te vragen hun documenten door te sturen  naar een nieuw e-mailadres.

Is hier misschien ook al een algemeen ticket voor aangemaakt ?

Het ticket dat ze voor mij hebben gemaakt blijkt weinig prio te hebben daar het dus al aansleept sinds januari.

PS: dit probleem is niet gerelateerd met de ontoegankelijkheid van mijn mailboxen wat vorige maand is opgelost.

DeBenne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Onder de algemene mailboxen. Dus de eerste pagina nadat je klikte op beheer je mailboxen. Dan zie je al je mailboxen met hun aliasen.

Daar onder stond plots het vrij te geven email adres.

Ik heb wel een dossier laten aanmaken voor backoffice via de klantendienst, werd het daardoor opgelost ?? Who knows, nooit officieel een bericht er over gehad.

 Tussen verwijderen en kunnen vrijgeven duurde wel enkele dagen, weet niet meer precies hoe lang.

Petroke
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Say what?! Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag

Mailadres vrijgeven lukt niet

Helaas nog steeds geen oplossing. Elke keer 1,5u tot 2u wachten. Reeds 4x uitgelegd. Emailadres van overleden moeder dat kan niet losgekoppeld worden, zelfs wachtwoord aanpassen lukt niet. Medewerker 1u mee bezig geweest, ze gingen dit elke keer meteen oplossen en me terugbellen, echter niets ! Enkel nieuw mailadres aanmaken lukt, maar dit laten linken aan account ipv het adres dat ik wil vrij krijgen lukt niet en dit terwijl de account in principe nietmeer bestaat want alles is overgenomen door de nog inwonende kinderen op een nieuwe account. Hoe kan het dat een account van een overledene nog steeds te bereiken is en waarom word er niets aan gedaan met voorrang. Op zen minst belofte van terug te bellen of zaak op te volgen is teveel gevraagd en niet uitgevoerd. @Suzy

 

Weetnetter
Freshman Meerweter
Berichten: 74
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Ja, toch triestig dat zulke zaken geen voorrang krijgen.

Vorige week nog eens een WhatsApp bericht gestuurd en als antwoord kreeg ik:

"Hey xxxx! Helaas kunnen we niet meer doen dan wachten tot onze achterliggende dienst dit dossier heeft verwerkt. Onze excuses voor de hinder."

Ik wacht al van in januari !

Hoe moeilijk kan het zijn om, in mijn geval, simpelweg een e-mail die al meer dan 25 jaar in mijn bezit is en die TN is kwijtgespeeld en nu ergens rondzweeft, terug te plaatsen naar mijn mailbox of het definitief te verwijderen zodat ik het zelf kan terugplaatsen.

Ondertussen de zaak ook naar de Ombudsman gestuurd en de procedure loopt...

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Denk je dat het nu sneller gaat zijn ? Het antwoord is nee lees dit eens bij termijnen 

Weetnetter
Freshman Meerweter
Berichten: 74
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Mijn vorig probleem die ook maanden heeft aangesleept (geen toegang mailboxen) is toch redelijk vlug in orde gekomen NA tussenkomst Ombudsdienst... 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Mailadres vrijgeven lukt niet


@Weetnetter  schreef:

Ja, toch triestig dat zulke zaken geen voorrang krijgen.


Iedereen vindt natuurlijk dat "zijn/haar" probleem voorrang moet krijgen 🤗. Telenet heeft duidelijk gecommuniceerd dat hun prioriteit ligt bij de klanten die geen internet, televisie of telefoon hebben. Alle andere problemen zijn niet prioritair, en worden dus op de lange baan geschoven.

Misschien toch eens nadenken over jouw toekomstige mail behoeftes. Mailadres van de internetprovider is altijd een slecht idee, en bindt jou met handen en voeten aan de provider. De core business van een internet provider is internet ...

 

Weetnetter
Freshman Meerweter
Berichten: 74
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Ik lees hier veel antwoorden die totaal niet relevant zijn...

Waarschijnlijk om het "tellertje" te spijzen.

Ik betaal méér dan genoeg aan TN om over een 100% werkende service te beschikken. OOK perfect werkende e-mails.

Dat ze al 6 maanden een veel gebruikt e-mailadres blokkeren (door hun stommiteit) is voor mij ook een prioriteit.

Ex-Netweter
 

Mailadres vrijgeven lukt niet


@Weetnetter  schreef:

Ik betaal méér dan genoeg aan TN om over een 100% werkende service te beschikken. OOK perfect werkende e-mails.


Hoe graag je dat ook zou willen. De prijs die je betaalt, is nooit een argument voor de kwaliteit die je krijgt.
Telenet doet haar uiterste best, maar faalt.

Als deze situatie voor jou onleefbaar is: ander en beter.

Voor e-mail is dat nu toch niet moeilijk? Je maakt vandaag nog een Gmail-account aan, je importeert je contactpersonen en e-mailberichten en je bent terug vertrokken.

avd
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Ik heb hetzelfde probleem kan mail adres van zoon voor school die ik dringend nodig heb niet vrijgeven

reeds 3 x gebeld , it zou kijken voor oplossing binnen de 2 dagen maar niks van oplossing voorlopig

ik heb nu wel de knop staan maar dan krijg ik een foutmelding 

avd_1-1686804509075.png

 

avd_0-1686804454488.png

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mailadres vrijgeven lukt niet

@avd bedankt voor de screenshot van de foutmelding. Jij ziet de knop dus staan, maar krijgt een foutmelding wanneer je erop drukt.

@Petroke @Weetnetter @sammyke007 staat er bij jullie ondertussen ook al een knop op deze pagina in Mijn Telenet? Of is er nog altijd niets zichtbaar? Indien mogelijk mogen jullie ook zeker nog screenshots bezorgen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.