24748
netweters
|
152261
antwoorden
|
20686
vragen
|
Wanneer ik een bericht verstuur van op mijn iPad dan zie ik dat niet op mijn iPhone en vice versa. Ook in de Webmail is dit niet zichtbaar. Probleem doet zich nog maar kortelings voor, zou dit kunnen liggen aan de update naar iOS 18.1.1?
Berichten in inbox komen zowel op iPad, iPhone en webmail binnen zonder probleem. Maar in de verzonden items zie ik het dus enkel op het toestel vanwaar het verstuurd is. Wanneer ik vanuit webmail verstuur, zie ik het bericht op alle toestellen.
Help!
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Sent items synchroniseren niet tussen iPad/iPhone/webma
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Dawn schreef:Wanneer ik een bericht verstuur van op mijn iPad dan zie ik dat niet op mijn iPhone en vice versa. Ook in de Webmail is dit niet zichtbaar. Probleem doet zich nog maar kortelings voor, zou dit kunnen liggen aan de update naar iOS 18.1.1?
Berichten in inbox komen zowel op iPad, iPhone en webmail binnen zonder probleem. Maar in de verzonden items zie ik het dus enkel op het toestel vanwaar het verstuurd is. Wanneer ik vanuit webmail verstuur, zie ik het bericht op alle toestellen.Help!
Of het te maken heeft met de update naar iOS 18.1.1 zou kunnen ...
Welke e-mail client gebruik je. Bij de meeste e-mail client kan je dat instellen in welke map de uitgaande mails bewaard wordt (en of ze bewaard worden)
Dit moet normaal een map zijn die syncroniseert met de mappen op de IMAP server.
Misschien werd deze instelling overschreven met de update?
Verzonden mails is naar de SMTP server en daarmee wordt gesynchroniseerd.
Staan uw verzonden mails effectief in Verzonden, of staan ze nog in Concepten?
Als ze in Verzonden staan en toch niet aangekomen zijn, dan zijn ze mogelijk geweigerd wegens veronderstelde spam. Normaal moet die mail gebounced zijn en krijg je dat in je inbox te zien.
@janne_man schreef:Verzonden mails is naar de SMTP server en daarmee wordt gesynchroniseerd.
Neen.
De SMTP server dient alleen op te versturen, mails worden niet bewaard op - of gesynchroniseerd - met de SMTP server.
Naargelang de instellingen van je mail client, worden mails - nà verzenden - bewaard in een map "Verzonden items" of "Sent items".
@Dawn schreef:Wanneer ik vanuit webmail verstuur, zie ik het bericht op alle toestellen.
Correct.
"Webmail" is de Telenet e-mail client, en bewaart jouw verzonden mails in de (IMAP) map Verzonden items.
Het probleem situeert zich volgens mij toch in jouw mail client.
Ik gebruik de standaard Mail app van de iPhone en de iPad. Heb alle instellingen nagekeken en alles staat volgens mij op SMTP.
Ben even ten einde raad 😞
Ze staan bij Verzonden op het toestel waarmee ik ze verstuur. Inkomende mails komen op alle toestellen binnen, enkel de verzonden mails synchroniseren niet.
Ik heb hetzelfde probleem. Sinds eind november worden verzonden mails van Telenet niet meer gesynchroniseerd, ze verschijnen enkel op het toestel waarmee ik de mail verstuurde. Mijn iPhone, of mijn iPad, of mijn Windows laptop, ook in Telenet webmail vind ik de verstuurde mails niet meer terug. Ook ik gebruik de standaard mail cliënt en heb alle instellingen nagekeken, die staan overal hetzelfde. Server uitgaande mail: smtp.telenet.be, geavanceerd: sent. De update naar OS18 deed ik al begin november. Mijn verstuurde mails van Gmail en Outlook worden wel nog steeds gesynchroniseerd, het probleem doet zich enkel voor bij Telenet mail. Dit is echt vervelend en ook ik ben ten einde raad. Help!
Bij mij is het volgens mij sinds iOS18.1.1 ergens eind november. iOS 18.2 zou er kortelings zijn, hopelijk dan terug OK 😞
Heb het zelf net getest, en merk het ook. Bij mij doet het probleem zich enkel voor bij mails verzonden via iOS, verzonden via Webmail of Outlook Classic (Windows 11) synchroniseren wel gewoon (naar elkaar én naar iOS).
Ik durf toch denken aan een iOS probleem met IMAP (Outlook.com & Gmail werken niet via IMAP en hebben daarom mogelijk dat probleem niet).
Als het een puur Telenet probleem was dan zou het via Outlook Classic ook problemen geven.
Ik wilde als test ook eens een andere map selecteren, maar ook dat laat iOS momenteel niet toe, gaat automatisch terug naar de originele "Sent"-map.
Wij hebben dit probleem ook op al ons mobiele toestellen en tablets van Apple sinds begin november.
@WG94 schreef:Ik durf toch denken aan een iOS probleem met IMAP (Outlook.com & Gmail werken niet via IMAP en hebben daarom mogelijk dat probleem niet).
Als het een puur Telenet probleem was dan zou het via Outlook Classic ook problemen geven.
Waarschijnlijk hetzelfde IMAP ios 18 probleem als hier:
Misschien helpt de "forward slash" truuk hier ook: in de Advanced Instellingen een "/" toevoegen na IMAP Path Prefix
Dit zorgt ervoor dat alle IMAP mappen gensynchroniseerd worden
Ook hier lijkt het opgelost met de update naar iOS 18.2
Yes! Ook hier alles terug OK met iOS 18.2, oef
En ja hoor, update naar iOS 18.2.1 en het draait terug in de soep! Uitgaande mails synchroniseren wederom niet meer. Heel lastig wanneer je iets verstuurt en dan in een specifieke folder zet en het dan op een ander toestel niet meer terug vindt…