24803
netweters
|
152806
antwoorden
|
20740
vragen
|
Wanneer ik een bericht verstuur van op mijn iPad dan zie ik dat niet op mijn iPhone en vice versa. Ook in de Webmail is dit niet zichtbaar. Probleem doet zich nog maar kortelings voor, zou dit kunnen liggen aan de update naar iOS 18.1.1?
Berichten in inbox komen zowel op iPad, iPhone en webmail binnen zonder probleem. Maar in de verzonden items zie ik het dus enkel op het toestel vanwaar het verstuurd is. Wanneer ik vanuit webmail verstuur, zie ik het bericht op alle toestellen.
Help!
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Sent items synchroniseren niet tussen iPad/iPhone/webma
Opgelost! Ga naar oplossing.
Was dus opgelost van ca half april tot eind april maar sinds begin april opnieuw geen synchronisatie meer van mailverkeer tussen verschillende Apple toestellen….
Hopeloos !
‘t is zover, probleem met synchronisatie is terug 😩
Hey iedereen, we hebben de nieuwe inflow op dit topic opgemerkt en achterliggend navraag gedaan over dit issue. We hebben ook een antwoord ontvangen!
De oorzaak hiervan ligt bij de instellingen van het Apple-mailprogramma zelf. In Apple Mail kan je kiezen in welke map verzonden mails opgeslagen worden. Dat kan dus in de "Sent/Verzonden"-map zijn van Apple Mail zelf, of op de IMAP-server. Als je daar de lokale "Sent/Verzonden"-map hebt aangeduid, zullen de verzonden mails ook enkel daar zichtbaar zijn.
Daarnaast kan je bij de instellingen voor IMAP kiezen welke mappen gesynchroniseerd worden met de server en welke niet. Ook daar zul je de "Sent/Verzonden"-map aan moeten duiden zodat deze kan syncen met de IMAP-server. Als dit niet het geval is, kan jouw "Sent/Verzonden"-map op jouw Apple-toestel niet synchroniseren met Telenet Webmail, waardoor de verzonden mails hier dus niet zichtbaar zijn.
Kunnen jullie deze settings eens nakijken en ons laten weten of deze juist ingesteld zijn/het instellen hiervan een oplossing biedt? 🙂
Hey @DeMMi Deze informatie is niet onjuist, maar helaas is dat niet het probleem waarmee deze gebruikers kampen. Ik kan dit ook reproduceren.
Zelfs wanneer alles juist is ingesteld stopt dit met werken telkens een nieuwe maand start, en soms werkt het dan plots halverwege de maand weer. Het blijft echter onduidelijk of dit een probleem is aan de kant van Telenet of bij Apple. Als ik de voorgaande berichten lees wijzen beide partijen naar elkaar, maar daar heeft de gebruiker uiteraard geen boodschap aan.
Ik vind het ook een beetje raar dat je van het achterliggende team geen antwoord hebt ontvangen dat gericht is op deze problematiek aangezien verschillende mensen in deze thread reeds contact opnamen met Telenet. Men zou dus op de hoogte moeten zijn.
@DeMMi : bedankt voor de info. Door nog wat verder te zoeken denk ik wel de oplossing te hebben gevonden. Ik heb opgemerkt dat in mail-accounts, de standaard mail account ineens was veranderd van Telenet naar ICloud van Apple. Allicht na een recente update… Ik heb deze nu teruggezet naar Telenet en vanochtend een testje gedaan. En het sync probleem is opgelost… 😊 Allicht was dit dus de oorzaak. Laat ons hopen!! Ik heb zowel met Telenet Helpdesk als met Apple helpdesk (ook in 2e lijn) een maand geleden alle instellingen in Mail overlopen, account verwijder, nieuw wachtwoord maar niets hielp. In het scherm waar je je standaard mail account kan aanvinken, hebben we toen niet gekeken…
Ik heb niets aangepast en hier is het ook opgelost, ik ben er dus redelijk zeker van dat het puur toevallig is en niets te maken heeft met het “standaard mail account”.
Daarbij moet het ook werken als Telenet niet je standaard mail account is.
De afgelopen maanden was het wel vaker, tijdelijk, opgelost. Hopelijk nu finaal, we zullen zien op 1 juni.