Beantwoorden
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Al twee weken weigert de server van Telenet verbinding te maken met mijn mailbox. Op een gegeven moment was het opeens voorbij, en sedertdien krijg ik alleen nog foutmeldingen: 

"FOUT Ox800CCC0E: Kan geen verbiding maken met de server. eem contact op met de serverbeheerder of internetprovider als u dit bericht blijft ontvangen " bijvoorbeeld.

Ik heb mijn hele Outlook account al eens volledig verwijderd, en een gloednieuw account aangemaakt. 

En ik heb ook een paar keer naar de Telenet gebeld, maar al wat ze me daar vertelden was dat ik mijn account moest opnieuw instellen, maar dat hàd ik dus al eens gedaan. En dat hielp niet.

Ik ben ook naar de Telenetwinkel geweest, en daar kreeg ik hetzelfde antwoord.

Kortom, Telenet steekt geen poot uit om je te helpen, maar het is wél degelijk hun schuld, want het probleem is zomaar out of the blue uit de lucht komen vallen, ik heb niks gedaan.  En zoals gezegd: een nieuw account aanmaken helpt niet.

Wat moet ik in godsnaam doen om die Telenetters te bewegen, me te helpen? Of me te vertellen wat er aan de hand is?

Hier zie ik veel topics die veel op mijn probleem lijken. Maar of het net dezelfde zijn, weet ik niet.

Maar lastig is het wél!

 

Titel gewijzigd door Brent (mod) | Vorige titel: Hij wil van mij niet meer weten 😞

0 Likes
126 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet server verbindt niet met Outlook

@Manga 

En ik gebruik meerdere email clients en ik heb nergens een probleem mee. Ik gebruik Apple mail , Outlook , Gmail en op alles krijg ik de emails binnen dus geen enkel probleem. 

Als het een gestructureerd probleem is zoals je zelf aangeeft leg mij dan eens uit waarom ik nergens een probleem mee heb ? Want dan zou ik die problemen ook moeten ervaren al was het via Outlook of via Apple mail. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ik heb nooit gezegd dat het een structureel probleem was. Ik heb geen idee wat voor probleem het is, en heb nooit beweerd dat te weten.  

Al wat ik gezegd heb is dat uit de tekenen om mij heen te concluderen is dat 1. het niét exclusief aan Outlook ligt, 2. het niét aan onze computers ligt, en 3. het niét een probleem is van alle telecomoperators, maar alleen aan Telenet. Dat zijn drie dingen die zeggen, wat het niét is.  

Wat het wél is, dat is voor de IT-ers om te zeggen.  Dat jij géén probleem hebt bewijst alleen dat je geluk hebt, verder niks.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet server verbindt niet met Outlook

In plaats van een enquête te houden bij al die mensen die in de winkel stonden met dezelfde problemen had je misschien beter aan die IT'er gevraagd wat ie gedaan had om het probleem op te lossen. Je lijkt me mondig genoeg, maar dat ben je blijkbaar vergeten te vragen. Zo belangrijk moet het dan toch niet zijn om hier een hele boom op te zetten...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet server verbindt niet met Outlook

@sb 

Zou die IT technieker dat vertellen als je het hem vraagt? Daar ga ik geen hand voor in het vuur steken hoor ..

Alhoewel het niet onmogelijk is, je weet maar nooit, maar ik acht het onwaarschijnlijk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Die mensen waren dat onder mekaar aan het bepraten zonder dat ik er in tussen kwam, hoor. En die IT-er had het heus te druk om mij uitvoerig uitleg te geven; bovendien, vermits de anderen àchter mij stonden, en allemaal haast hadden om ook geholpen te worden, zouden ze mij een langdurige conversatie met de IT-er niet in dank afgenomen hebben.

Dus nee, ik heb hem niet het **bleep** van de kous gevraagd. Bovendien kon me dat in feite niet schelen; ik was allang blij dat er een oplossing wàs. 

Ik weet niet of hij een uitvoerige uitleg zou hebben gegeven, had ik hem ernaar gevraagd. 

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

verhip, ik had iets anders geschreven en de site heeft daar "bleep" van gemaakt. Wie snapt dat? 🤔 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet server verbindt niet met Outlook


@Manga  schreef:

verhip, ik had iets anders geschreven en de site heeft daar "bleep" van gemaakt. Wie snapt dat? 🤔 


Ikke.

De automatische censuur van ongeoorloofde woorden en/of uitdrukkingen is soms een beetje te overijverig. Of noem het preuts .. Het is en blijft een machine, die simpelweg een "woordenboek" raadpleegt en daarnaar al dan niet actie onderneemt.

Dat is op de meeste fora het geval. Er is een workaround. Wanneer je zoiets vaststelt en de machine zit er duidelijk naast (in jouw context van het woord uiteraard), wanneer je het opnieuw post, zoals jij gedaan hebt, plaats dan een spatie tussen elke letter. Zoniet staan er opnieuw enkel sterretjes en bleep ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Haha. 

Ik zit me  nu de hersens te pijnigen wat zo'n overpuriteinse AI voor aanstootgevends kan vinden in het woordje "n a a d j e " 🤔🙄😆

't Is een afwisseling midden in het mysterie van de server die geen Outlook meer wil aanvaarden, dat tenminste...

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Telenet server verbindt niet met Outlook


@Manga  schreef:

verhip, ik had iets anders geschreven en de site heeft daar "bleep" van gemaakt. Wie snapt dat? 🤔 


Jammer dat deze site nog niet intelligent genoeg is om deze ganse zinloze discussie hier weg te *bleepen* 🙄

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

jammer dat-ie niet intelligent genoeg is om het serverprobleem van zoveel mensen weg te bleepen

0 Likes
Boudy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ik heb dit probleem eveneens sinds zaterdag 13/08. Ik heb de hele discussie/thread hier gelezen en de voorgestelde "oplossingen" indien mogelijk uitgetest. Tot op heden zonder succes. 

Ik vermoed dat het probleem niet bij telenet ligt gezien ik ook een aantal email adressen via outlook beheer die gehost worden door Combell. Daar heb ik hetzelfde probleem. Er komt geen email toe en er gaat er geen naar buiten (1 uitzondering: mijn hoofdmailadres bij telenet verzend blijkbaar wel....?).

Op mijn laptop die ongeveer even oud is als mijn desktop heb ik het probleem NIET. Webmail van Telenet en van Combell werken beide. Windows MAIL is iets vroeger ('s morgens versus 's avonds) gestopt met werken dan Outlook??? Ik heb Windows 10 64-bit op beide comuters. Op mijn Android Phone werken de account die erop staan (2: een via Telenet en een via Combell).

Ik heb één van de accounts die ik niet meer gebruik gewist maar kan deze niet opnieuw installeren wegens "geen contact met de server". Vandaar dat ik ook geen andere accounts meer zal herinstalleren...

Bovenstaande laat me sterk vermoeden dat het inderdaad een lokaal software probleem is (Windows of Outlook?). Buiten de automatische windows en office updates is er enkel nog een update uitgevoerd van de NAS software op mijn desktop en niet op mijn laptop. Ok ga deze voorlopig ook niet uitvoeren op mijn laptop.  

Ben ondertussen in contact met Microsoft "In App Contact" support maar tot op heden geen oplossing. Mocht hier iets interessant uitkomen dan laat ik het weten

Indien hier iemand reeds een oplossing voor heeft dan wil het graag horen. 

 

0 Likes
DirkVerheyden
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Bij mij was het probleem na een windows update opgelost. Outlook had een hele tijd geen problemen maar sinds een paar dagen is het probleem teruggekeerd.

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Raar dat een  aantal mensen een  problemen blijven hebben met de e-mail box van telenet

 is toch niet na de datum van maart 2022

Vanaf maart 2022 ondersteunen we alleen nog POP3 e-mailverkeer mét SSL. Vergeet SSL(/TLS) dus zeker niet aan te vinken! Zo zijn je e-mails beschermd. Gebruik je verschillende toestellen en/of mailboxen met de oude POP3-instellingen? Pas ze dan overal aan naar SSL/TLS!

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

 

0 Likes
DirkVerheyden
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Dat is dan toch wel raar dat telenet nog alleen pop3 ondersteunt. Enige tijd geleden hebben ze zelf een campagne opgezet om over te stappen naar imap.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet server verbindt niet met Outlook

@DirkVerheyden 

Telenet ondersteund IMAP en POP3 , en niet zoals je zelf zegt enkel maar POP3. 

Dus je kan één van de twee gebruiken voor het instellen van je email adres. Maar de raad en het het advies is om IMAP te gebruiken en zeker als je op meerdere toestellen je email's binnenhaalt. Maar je kan je nog altijd POP3 gebruiken dat is geen probleem.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.