|
26.558
netweters
|
165.164
antwoorden
|
|
22.167
vragen
|
Is Telenet nu echt niet in staat om phishing zogezegd van Telenet van zijn mailsysteem weg te filteren? Ik vind dit straf. Bericht komt van volgend mailadres, zogezegd “noreply” maar in feite [e-mailadres verwijderd]
Inhoud gewijzigd door Christof (mod) | Reden: mailadres zichtbaar
@Dirk_H We hebben het e-mailadres in jouw post moeten verwijderen. Dit is niet toegestaan om volledige mailadressen weer te geven.
Ook raad ik aan dit door te sturen naar: verdacht@safeonweb.be of via dit formulier. Zo komt dit bij de juiste instanties om daar direct de juiste acties aan te koppelen.
Dat sturen naar safeonweb is het eerste wat ik altijd doe. Is dus al lang gebeurt. Maar Telenet zou toch ook eens mogen kijken waar hun naam misbruikt wordt, en dan nog via hun eigen kanalen. Ik stuur de laatste tijd wel 5 mails met valse phishing brol naar safeonweb per dag.
Waaruit maak je op dat die email via de mailserver van Telenet is verstuurd?
Emailadressen kunnen altijd gespoofed worden en via andere mailservers verstuurd worden. Er berstaan wel technologieëen zoals SPF, DMCARC en DKIM, maar het is nog altijd de ontvangende mailserver die beslist wat ermee te doen.
Wanneer ik een mail krijg op mijn mailadres van Telenet, dan zit die toch in de mailbox van Telenet? Waarom wordt die rommel niet beter afgefilterd?
Blijven doorgeven aan safeonweb en als spam aanduiden na een tijd komt er niets meer door
@Dirk_H schreef:Wanneer ik een mail krijg op mijn mailadres van Telenet, dan zit die toch in de mailbox van Telenet? Waarom wordt die rommel niet beter afgefilterd?
Op zich geen onterechte verwachting. Ik heb een Telenet en Google account - het verschil in de markering van spam is enorm.
Bij Google belandt bijna alle phising email in de spam-folder.
Bij Telenet wordt mijn inbox overspoeld met phising emails, met veelal bekende Belgische namen: CM, Fluvius, Argenta, KBC en inderdaad ook Telenet.
Telenet ontvangt dit op zijn mailservers, en zou een betere job kunnen doen om spam & phishing te herkennen.