De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vals e-mail adres bij aanvraag nieuw paswoord.

Beantwoorden
Highlighted
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesclubje starten? Mooi, mooi! Hey, jij weer! :-) Pageturner!

Als ik bij het vergeten van mijn paswoord een nieuwe paswoordlink aanvraag dan krijg ik de melding dat er een e-mail met de link verstuurd is naar een vreemd e-mailadres, met de extensie " .ru "  Ik denk dat dit een Russisch e-mailadres is. Daardoor kan ik niet meer op mijn telenet account. Hoe moet ik dit oplossen?

0 Likes
Beantwoorden
16 reacties
Highlighted
Professional Superweter
Berichten: 4767
Jij bent af! Opgeruimd staat netjes! Champagne, lezer van het jaar! De gouden postveer is voor jou

@Enernevi  Over welk vergeten paswoord gaat het? Over je mailbox bij Telenet? Of een andere mailbox. Over "Mijn Telenet". Gaat dit over je hoofdaccount? Graag wat meer details over wat je doet.

Want als het over je hoofdaccount gaat wordt dit niet naar een mailadres gestuurd maar wel rechtstreeks op je scherm afgehandeld.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! Primeur! Hi there!

Dit probleem hadden wij gisteren ook. Ik kreeg - na op "wachtwoord vergeten" te klikken - deze boodschap te zien:

"Er werd een mail gestuurd naar je e-mailadres c***********@yandex.ru. Gelieve op de link in de mail te klikken om je wachtwoord opnieuw in te stellen."

 

Ik heb onmiddellijk contact opgenomen met Telenet en kreeg een nieuw wachtwoord van hen. Zo heb ik opnieuw kunnen inloggen in de mailbox, maar een 5-tal minuten daarna werd het wachtwoord opnieuw aangepast (door een vreemde dus). Telenet kon me niet verderhelpen :-(. De mevrouw aan de telefoon raadde me aan alle mails door te sturen naar een alternatief e-mailadres en de getroffen mailbox te verwijderen. Dit is nu wel heel drastisch, want dit e-mailadres werd héél vaak als standaardadres gebruikt. Wanneer iemand ons nu een mail stuurt, krijgt die een foutmelding dat ons adres niet bestaat. Dit is dus niet dé oplossing!
@Telenet: gelieve te onderzoeken waar dit Russisch e-mailadres vandaan komt aub.

Beantwoorden
Highlighted
Professional Superweter
Berichten: 4767
Jij bent af! Opgeruimd staat netjes! Champagne, lezer van het jaar! De gouden postveer is voor jou

@Nadine_BHet lijkt erop dat je computer besmet is. Ik zou mijn antivirus laten scannen en ook eens Malware bytes of iets dergelijks laten lopen. Want dat is niet normaal. Die is in staat om uw paswoorden te scannen anders is het niet mogelijk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! Primeur! Hi there!

Bedankt voor je antwoord!

Ik kreeg ondertussen een bericht van Telenet dat het een gekend probleem is bij Telenet zelf. Het is een algemeen issue, zeggen ze. Telenet is ervan op de hoogte en probeert dit zo snel mogelijk in orde te maken.

Hopelijk is dit idd het probleem en lossen ze het intern snel op.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! Primeur! Hi there!

Mijn computer is niet besmet... Het probleem stelt zich niet alleen via m'n computer, maar ook via mijn iPhone, mijn MacBook, kortom: via elke weg.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Superweter
Experienced Superweter
Berichten: 3675
De gouden postveer is voor jou De nieuwe Einstein! Netweters’ orakel! It's your third party!

@igvfer 

 

Het kan ook zijn dat de database van Telenet gekraakt is. Als men aangeeft dat het een gekend probleem is...

 

Of een andere database waar de OP geregistreerd is met datzelfde e-mailadres en zelfde wachtwoord.


  Bjørn (sb) | Krak
  I'm here to save you! - Front 242 (Soul Manager)
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 3038
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

Telenet is dit reeds aan het onderzoeken. Ik hoor eens bij enkele collega's wat er nu effectief aan de hand is. 

 

Zodra ik een update heb of meer informatie, deel ik het zeker met jullie. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 3038
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

Ondertussen heb ik duidelijkheid voor jullie. 

 

  1. Het is geen algemeen probleem en gaat enkel over individuele gevallen
  2. Er is dus ook geen algemene data breach bij Telenet
  3. Het misbruik heeft plaatsgevonden bij klanten van wie hun login en/of wachtwoord reeds gelekt zijn in het verleden op één of andere manier (bv. phishing). Hackers hebben vervolgens met die gegevens ingelogd op Mijn Telenet in naam van de klant om de nodige aanpassingen te doen (bv. wachtwoord reset of aanpassing contact gegevens)

Alle individuele gevallen worden door Telenet uiteraard bekeken en onderzocht. 

 

Lees zeker nog eens deze tips & tricks omtrent veilig surfen! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Highlighted
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesclubje starten? Mooi, mooi! Hey, jij weer! :-) Pageturner!

Het probleem stelt zich eigenlijk op een computer van mijn vriend, die een complete computerleek is, dus ik moet bij hem thuis nakijken wat er juist aan de hand is. Maar hij had mij al de bovenstaande informatie doorgegeven. Deze namiddag ben ik daar aanwezig en zal ik het probleem zien en eventueel verder melden.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! Primeur! Hi there!

Hierbij het antwoord van Telenet (via Whatsapp)  wel degelijk een probleem bij Telenet, lijkt het mij 😕8B0FAEDF-95E4-466B-82BB-DEC152193BEF.jpeg

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Superweter
Berichten: 4767
Jij bent af! Opgeruimd staat netjes! Champagne, lezer van het jaar! De gouden postveer is voor jou

@Nadine_B  U knoopt daar meteen de conclusie aan dat Telenet de oorzaak is van het probleem. Dit wil in eerste instantie zeggen dat Telenet weet heeft van het probleem omdat verschillende mensen dit al gerapporteerd hebben. Maar die mensen kunnen met dezelfde malware op hun PC of smartphone of tablet zitten die stante pede uw logins en wachtwoorden scant. Trouwens voor hackers is het een koud kunstje om eens ze 1 wachtwoord hebben op een bepaald mailadres om mogelijke varianten uit te proberen. Want veel mensen gebruiken wel een ander paswoord maar nogal dikwijls een variant op een bestaand.

Telenet zoekt in elk geval wel degelijk uit of het geen lek is bij hen maar ik vrees dat er dan nog veel meer gevallen zouden zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
Highlighted
Professional Allesweter
Berichten: 1972
De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

@Nadine_B 

Indien het een leen lek is bij Telenet, dan is Telenet verplicht dit aan te geven aan de gepaste authoriteit en is tevens verplicht om alle betrokken klanten hiervan te informeren.

 

Als jij en een aantal andere klanten Telenet voor een zelfde probleem contact opnemen met Telenet dan is Telenet op de hoogte van het probleem. Als het aantal klanten een zeker volume heeft en als het om hetzelde probleem gaat dan is het algemeen.

 

Uit niets blijkt dat het een 'Telenet' probleem is.


   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 3038
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

@Nadine_B  schreef:

Hierbij het antwoord van Telenet (via Whatsapp)  wel degelijk een probleem bij Telenet, lijkt het mij 😕

 

8B0FAEDF-95E4-466B-82BB-DEC152193BEF.jpeg


@Nadine_B ik verwijs graag opnieuw naar mijn antwoord (dat als oplossing staat gemarkeerd) hierboven. Wat ik hierin heb meegedeeld, is gisteren namiddag afgestemd met het Abuse en Security team binnen Telenet. Er staat ook geen algemeen ticket open bij Telenet, omdat er geen algemeen probleem is. Het gaat over enkele individuele klanten die dit ervaren hebben, aarzel niet om Telenet te contacteren als je toch nog vragen hebt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesclubje starten? Mooi, mooi! Hey, jij weer! :-) Pageturner!

Ondertussen is het probleem opgelost dank zij de helpdesk van Telenet. Binnen enkele dagen zal ik nog eens aanloggen om te zien of het account veilig is. Indien niet moet mijn vriend zijn e-mail adres aanpassen als dat blijkt gepawned te zijn.

Beantwoorden