24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Als ik bij het vergeten van mijn paswoord een nieuwe paswoordlink aanvraag dan krijg ik de melding dat er een e-mail met de link verstuurd is naar een vreemd e-mailadres, met de extensie " .ru " Ik denk dat dit een Russisch e-mailadres is. Daardoor kan ik niet meer op mijn telenet account. Hoe moet ik dit oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Enernevi Over welk vergeten paswoord gaat het? Over je mailbox bij Telenet? Of een andere mailbox. Over "Mijn Telenet". Gaat dit over je hoofdaccount? Graag wat meer details over wat je doet.
Want als het over je hoofdaccount gaat wordt dit niet naar een mailadres gestuurd maar wel rechtstreeks op je scherm afgehandeld.
Dit probleem hadden wij gisteren ook. Ik kreeg - na op "wachtwoord vergeten" te klikken - deze boodschap te zien:
"Er werd een mail gestuurd naar je e-mailadres c***********@yandex.ru. Gelieve op de link in de mail te klikken om je wachtwoord opnieuw in te stellen."
Ik heb onmiddellijk contact opgenomen met Telenet en kreeg een nieuw wachtwoord van hen. Zo heb ik opnieuw kunnen inloggen in de mailbox, maar een 5-tal minuten daarna werd het wachtwoord opnieuw aangepast (door een vreemde dus). Telenet kon me niet verderhelpen :-(. De mevrouw aan de telefoon raadde me aan alle mails door te sturen naar een alternatief e-mailadres en de getroffen mailbox te verwijderen. Dit is nu wel heel drastisch, want dit e-mailadres werd héél vaak als standaardadres gebruikt. Wanneer iemand ons nu een mail stuurt, krijgt die een foutmelding dat ons adres niet bestaat. Dit is dus niet dé oplossing!
@Telenet: gelieve te onderzoeken waar dit Russisch e-mailadres vandaan komt aub.
@Nadine_BHet lijkt erop dat je computer besmet is. Ik zou mijn antivirus laten scannen en ook eens Malware bytes of iets dergelijks laten lopen. Want dat is niet normaal. Die is in staat om uw paswoorden te scannen anders is het niet mogelijk.
Bedankt voor je antwoord!
Ik kreeg ondertussen een bericht van Telenet dat het een gekend probleem is bij Telenet zelf. Het is een algemeen issue, zeggen ze. Telenet is ervan op de hoogte en probeert dit zo snel mogelijk in orde te maken.
Hopelijk is dit idd het probleem en lossen ze het intern snel op.
Mijn computer is niet besmet... Het probleem stelt zich niet alleen via m'n computer, maar ook via mijn iPhone, mijn MacBook, kortom: via elke weg.
Het kan ook zijn dat de database van Telenet gekraakt is. Als men aangeeft dat het een gekend probleem is...
Of een andere database waar de OP geregistreerd is met datzelfde e-mailadres en zelfde wachtwoord.
Ondertussen heb ik duidelijkheid voor jullie.
Alle individuele gevallen worden door Telenet uiteraard bekeken en onderzocht.
Lees zeker nog eens deze tips & tricks omtrent veilig surfen!
Het probleem stelt zich eigenlijk op een computer van mijn vriend, die een complete computerleek is, dus ik moet bij hem thuis nakijken wat er juist aan de hand is. Maar hij had mij al de bovenstaande informatie doorgegeven. Deze namiddag ben ik daar aanwezig en zal ik het probleem zien en eventueel verder melden.
Hierbij het antwoord van Telenet (via Whatsapp) wel degelijk een probleem bij Telenet, lijkt het mij 😕
@Nadine_B U knoopt daar meteen de conclusie aan dat Telenet de oorzaak is van het probleem. Dit wil in eerste instantie zeggen dat Telenet weet heeft van het probleem omdat verschillende mensen dit al gerapporteerd hebben. Maar die mensen kunnen met dezelfde malware op hun PC of smartphone of tablet zitten die stante pede uw logins en wachtwoorden scant. Trouwens voor hackers is het een koud kunstje om eens ze 1 wachtwoord hebben op een bepaald mailadres om mogelijke varianten uit te proberen. Want veel mensen gebruiken wel een ander paswoord maar nogal dikwijls een variant op een bestaand.
Telenet zoekt in elk geval wel degelijk uit of het geen lek is bij hen maar ik vrees dat er dan nog veel meer gevallen zouden zijn.
Indien het een leen lek is bij Telenet, dan is Telenet verplicht dit aan te geven aan de gepaste authoriteit en is tevens verplicht om alle betrokken klanten hiervan te informeren.
Als jij en een aantal andere klanten Telenet voor een zelfde probleem contact opnemen met Telenet dan is Telenet op de hoogte van het probleem. Als het aantal klanten een zeker volume heeft en als het om hetzelde probleem gaat dan is het algemeen.
Uit niets blijkt dat het een 'Telenet' probleem is.
@Nadine_B schreef:
Hierbij het antwoord van Telenet (via Whatsapp) wel degelijk een probleem bij Telenet, lijkt het mij 😕
![]()
@Nadine_B ik verwijs graag opnieuw naar mijn antwoord (dat als oplossing staat gemarkeerd) hierboven. Wat ik hierin heb meegedeeld, is gisteren namiddag afgestemd met het Abuse en Security team binnen Telenet. Er staat ook geen algemeen ticket open bij Telenet, omdat er geen algemeen probleem is. Het gaat over enkele individuele klanten die dit ervaren hebben, aarzel niet om Telenet te contacteren als je toch nog vragen hebt.
Ondertussen is het probleem opgelost dank zij de helpdesk van Telenet. Binnen enkele dagen zal ik nog eens aanloggen om te zien of het account veilig is. Indien niet moet mijn vriend zijn e-mail adres aanpassen als dat blijkt gepawned te zijn.