Beantwoorden
rik1953
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. TV-box / TV-app / telenttv.be

Webmail: Verzonden mails komen niet toe

Ik heb op 13 dec een aantal vrienden en kennissen de beste wensen gestuurd onder de hoofding Beste wensen vanwege L..& R..

Alle mails staan in Telenet Webmail onder verzonden mails. Niemand heeft echter deze email ontvangen. Ik heb hierover verder geen enkel bericht ontvangen.

Ik ontvang gewoon mails zonder op andere dagen en kan ook versturen naar vrienden en collega's. Ze hebben de mails ook ontvangen.

Als ik echter een mail naar mijn eigen mailadres stuur met opnieuw Beste wensen vanwege L.. & R.. komt deze mail niet toe in ontvangen mails maar in de spam.

Blijkbaar is er ergens iets wat dit veroorzaakt en een soort blokkage toepast waardoor de mails Beste wensen ..... niet zijn toegekomen.

Wat is er aan de hand ? Worden de mails met leesteken & herkend als spam ???

Graag een oplossing

Titel gewijzigd door Caro (Expert Mod) | Vorige titel: Telenet webmail

 

22 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail: Verzonden mails komen niet toe

@rik1953 

Dat kun je snel testen door die mail nogmaals aan jezelf te sturen en die ampersand (&) er uit te laten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rik1953
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. TV-box / TV-app / telenttv.be

Webmail: Verzonden mails komen niet toe

Ja als ik de & weglaat komt de mail niet meer in de spam. En ik neem aan dat de mail dan naar anderen verstuurd wordt. Maar ik vind het niet kunnen dat Telenet blijkbaar voor me beslist om de gemaakte mails van 13 dec dan niet te verzenden en me daarvan NIET op de hoogte te brengen. Deze berichten kan ik herhalen maar wat als dit een erg belangrijk bericht was, en ik denk dat het verstuurd is terwijl dit niet zo is.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Webmail: Verzonden mails komen niet toe

Het is tweeërlei. Als Telenet geen keuze maakt om bepaalde soorten mails als spam te betitelen dan ga je nog veel meer spam in je maibox krijgen, doen ze het wel dan krijgen ze reacties zoals die van u. Om het als spam te markeren gebruiken ze bepaalde parameters afhankelijk van welke instantie die gemaakt heeft. Soms te streng, soms te zwak. Maar ze kunnen dat moeilijk "à la tête du client" maken. Ze kunnen moeilijk met elk zijn individuele wensen rekening houden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail: Verzonden mails komen niet toe

Het is de verantwoordelijkheid van elke gebruiker om te beslissen wat er moet gebeuren.  Een GPS is een hulppmiddel. De aanduidingen van een GPS mogen niet blind gevolgd worden. Er moet nog altijd rekening gehouden worden met de signalisaties en dus kan het zijn dat de gps aanduidt om een straat in te rijden die met een verkeersbord verboden wordt. Net op dezelfde manier beslis je bij Telenet hoe Telenet met mail die voor u bestemd is moet omgaan. Je doet dat eerst door de instelling in mijn Telenet. Daar maak je al een eerste beslissing. Vervolgens kan je nog instellingen doen in je mail client. Als je als e-mail ontvanger beslist hebt dat Telenet mail die de spamfilter verondersteld van spam te zijn, weggegooid moet worden, zal je die mail nooit zien, maar je hebt die wel gekregen.  Als je beslist hebt dat die naar de spamfolder moet  gaan, dan is het uw verantwoordelijkheid om te kijken of er geen gewenste mail in de spamfolder zit.

Als je akkoord kunt gaan met de gps tekst, kan je dat van de spam ook begrijpen.

rik1953
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. TV-box / TV-app / telenttv.be

Webmail: Verzonden mails komen niet toe

Ik kan je reactie begrijpen voor de mail die binnenkomt. En ik weet dat Telenet heel wat spam tegenhoudt, wat een goede zaak is.

Maar als ik mails verstuur en die geraken niet bij de geadresseerde omdat Telenet die tegenhoudt, dan zou ik daarover toch graag ingelicht worden. Want nu staan ze allemaal vermeld bij mijn verzonden mails terwijl ze dus niet verstuurd zijn. Waardoor ik dus denk dat ze verstuurd zijn !! En weet ik verder van niks. Het kan toch niet echt moeilijk zijn om me als klant hierover in te lichten. Of zie ik dat verkeerd ?

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Webmail: Verzonden mails komen niet toe

Een mail die als "spam" gezien wordt geraakt niet bij de bestemmeling (of in zijn spam box), maar daar wordt de "spam zender" niet van verwittigd. 

In deze optiek ben jij de "spam zender" ?

rik1953
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. TV-box / TV-app / telenttv.be

Webmail: Verzonden mails komen niet toe

Dank voor je antwoord. Maar dit had ik intussen dus ook al begrepen.

Telenet hanteert dus bepaalde parameters om te oordelen of een bericht spam is of niet. Daar kan ik mee leven. Als ik een verkeerd mailadres gebruik wat niet bestaat word ik verwittigd dat die  mail niet kan geleverd worden. Als Telenet via zijn parameters oordeelt dat een mail als spam wordt aanzien en dus niet verstuurd wordt krijg ik geen verwittiging. Daar heb ik het als klant moeilijk mee omdat dit in de praktijk denk ik gemakkelijk op te lossen is (dat je dus een automatisch bericht krijgt ) Ik vind dat je dat tenminste mag verwachten van je provider. 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail: Verzonden mails komen niet toe

Het echte probleem is teveel klanten een blind vertrouwen hebben op spamfilters. Met een spamfobie willen ze geen enkele mail zien of zelfs ontvangen als die door een spamfilter als verdacht wordt gemerkt. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een kaboutertje van Telenet alle spam gemerkte mails nog eens extra controleert om uit die puinhoop (in totalitiet van alle verzonden mails: meer spam dan gewenste berichten!) de vals spam detecteerd en die beantwoord met: de mail is wel toegekomen maar omdat onze spamfilter deze mail als ongewenst gemerkt heeft, heeft de bestemmeling verkozen om deze mail weg te gooien of heeft de bestemmeling gewenst om deze mail in zijn spam folder te laten bezorgen, of ...

Spamfilters zijn misschien AI, maar dat bewijst niets. Trouwens op het ogenblik dat er teveel tegengehouden wordt, zijn de criminelen wel slim genoeg om wat anders te voorzien.

Gebruikers moet leren bewust de keuze te maken tussen:

- alles ongemarkeerd in de inbox krijgen;

- als ongewenst gemerkte mail in de spamfolder te krijgen en regelmatig de spamfolder overlopen op gewenste berichten en deze te markeren als gewenst (zo helpt de klant de spamfilter)

- de spamfolder nooit bekijken of de spam via de instellingen op mijn Telenet weg te gooien ( @Moderator ik vind mailbox beheren niet meer terug in mijn telenet)

 

 

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Webmail: Verzonden mails komen niet toe


@janne_man  schreef:

- de spamfolder nooit bekijken of de spam via de instellingen op mijn Telenet weg te gooien ( @Moderator ik vind mailbox beheren niet meer terug in mijn telenet)


Helpt deze link je verder? Beheer je mailbox (telenet.be) 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Webmail: Verzonden mails komen niet toe


@janne_man  schreef:

- de spamfolder nooit bekijken of de spam via de instellingen op mijn Telenet weg te gooien ( @Moderator ik vind mailbox beheren niet meer terug in mijn telenet)


 @janne_man Vreemd dat je dit niet meer kan terugvinden. Lukt het via de link die @WG94 gedeeld heeft? 
Zijn er nog andere leden die "mailbox beheren" niet meer terugvinden? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail: Verzonden mails komen niet toe

@Bjarne 

Ik heb het net even nagekeken (was al lang geleden dat ik nog naar het beheer van mijn mailboxen heb gekeken), en ja hoor, ik heb ook prijs: nergens in "Mijn Telenet" is nog een spoor te vinden van het beheer van de mailboxen. Helemaal niks .... 😭

EDIT: ik heb even de link van @WG94 gevolgd. Dan krijg ik dit te zien:

geen mailbox.JPG

 Ik heb nochtans wel degelijk een vier of vijf mailboxen actief en die werken gewoon normaal.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rik1953
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. TV-box / TV-app / telenttv.be

Webmail: Verzonden mails komen niet toe

Het antwoord dat je geeft gaat telkens over inkomende mails. Ik heb geen enkel probleem met de voorgestelde werkwijze. Ik kies keuze 2 dus om regelmatig de spamfolder na te kijken. Ik doe dat zelfs dagelijks.

Mijn vraag gaat over mails die ik verstuurd heb. Die in mijn map verzonden mails opgelijst worden maar blijkbaar niet verstuurd zijn, omdat Telenet denkt dat ik spams zou verstuurd hebben. In uw antwoord krijg ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag hoe ik kan weten dat mails wel verstuurd zijn. Ik kan het natuurlijk vragen aan mijn mailcontact maar dit is erg vervelend toch.  

ps ik heb het toch aan sommige contacten gevraagd en bij één daarvan heeft men de mail na enig zoeken teruggevonden in de map 'reclame' (wat dat ook mag zijn). Het andere contact heeft niks ontvangen. Moet ik hieruit nu besluiten dat de mails wel vertrokken zijn maar niet in inboxen geraakt zijn, ook niet in spam maar nog ergens anders ?  

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Webmail: Verzonden mails komen niet toe

Reclame, spam, ongewenst is allemaal hetzelfde.

De mailprovider van je ontvanger heeft de mail dus als spam gemarkeerd. De reden ervan kan enkel de mailprovider van de ontvanger zeggen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Webmail: Verzonden mails komen niet toe


@rik1953  schreef:

Als Telenet via zijn parameters oordeelt dat een mail als spam wordt aanzien en dus niet verstuurd wordt krijg ik geen verwittiging. 


Je begrijpt het verkeerd.

Het is niet Telenet, maar de mailprovider van de ontvanger die oordeelt of het bericht spam is, en wat ermee gebeurt.

Ja) Jij bent geen klant met deze ontvangende mail provider.

2) Een spam zender wordt nooit op de hoogte gebracht ...