24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box
We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."
Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.
Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.
Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?
Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu
Opgelost! Ga naar oplossing.
Daar vond de winkel eigenaar van niet huurbox en internet
@Liam004 schreef:Het feit dat Telenet de bestaande Play Sports-klanten niet individueel en schriftelijk contacteert over een verplichte verhoging van de abonnementsprijs, toont alleen maar aan dat een internetabonnement niet verplicht is om Play Sports te blijven kijken.
Een bestaande dienst stopzetten bij een bestaande klant zonder individuele en schriftelijke communicatie daarover kan niet. Punt.
Het is gewoon een feit dat Telenet de komende jaren hun DVB-C aanbod gaat afbouwen en switcht naar IPTV. En beginnen doen ze blijkbaar met Play Sports.
Dat is misschien een verkooptechniek, maar dat maakt het niet minder waar.
Het gaat over een aanpassing die pas tegen het einde van het jaar in voege gaat, dus Telenet heeft nog veel tijd om klanten op de hoogte te brengen. Er zijn er blijkbaar die al via mail de informatie ontvangen hebben, de andere klanten worden in de komende maanden ook wel op de hoogte gebracht (via brief en/of een mededeling op hun maandelijkse afrekening).
Kijk nog eens naar de gelinkte pagina dat bedrag dat er niet op voor internet
Wel de huurbox bedrag dat staat er duidelijk bij meerdere keren
@luc55 schreef:Kijk nog eens naar de gelinkte pagina dat bedrag dat er niet op voor internet
Neen er staat geen enkel bedrag op voor internet; dus ook geen €75.
Wat er wel letterlijk staat (voor de zoveelste keer):
Ik heb geen internet van Telenet, kan ik nu nog Play Sports kijken?
Je hebt internet van Telenet nodig om Play Sports te blijven kijken via je Telenet TV-box.
Wat gebeurt er als ik niet overstap naar de Telenet TV-box?
Heb je internet of een mobiel abonnement van Telenet? Dan kan je Play Sports blijven bekijken via de Telenet TV-app of -website.Heb je geen internet of mobiel abonnement van Telenet? Dan verlies je toegang tot al je Play Sports-zenders.
Ik heb geen internet van Telenet, kan ik mijn oude decoder(s) omruilen voor de Telenet TV-box?
Je hebt internet van Telenet nodig om de Telenet TV-box te gebruiken. Ontdek welke internet & tv-oplossing het beste bij jou past of contacteer ons voor meer info.
Jij bent degene die hier selectief dingen van die pagina negeert hé, niet ik.
@luc55 schreef:Kijk nog eens naar de gelinkte pagina dat bedrag dat er niet op voor internet
Op de gelinkte pagina https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/omruilen-play-sports.html staat duidelijk het volgende:
Omruilen is helemaal gratis als je je decoder huurt en internet van Telenet hebt. Ook de maandelijkse huurprijs verandert niet.
Welke woorden van deze zin begrijp je niet?
@WG94 schreef:
Het is gewoon een feit dat Telenet de komende jaren hun DVB-C aanbod gaat afbouwen en switcht naar IPTV. En beginnen doen ze blijkbaar met Play Sports.
Dat betreft een technologische netwerkaanpassing. Dat staat volledig los van de bestaande overeenkomsten met bestaande klanten.
Telenet kan een bestaande klant niet dwingen om plotseling 50 euro/maand extra te betalen voor dezelfde dienst.
Dus commercieel gezien zal voor bestaande klanten zonder internet de bestaande abonnementsprijs behouden blijven.
Bestaande Play Sports-klanten zullen uiteindelijk niet gedwongen worden om een internetabonnement bij te betalen.
Het is een kwestie van nooit over te stappen naar een duurdere abonnementsformule en je bestaand abonnement te behouden.
Dus heel duidelijk de modem van telenet zonder extra bedrag
Jij hebt de tekst ook goed gelezen
Bedankt om dit te delen
Met al die welles en nietes antwoorden, .... heeft de vraagsteller niets aan.
Er is hier geen sprake van welles/nietes.
Er is momenteel alleen een commerciële strategie vanuit Telenet om zoveel mogelijk internetabonnementen te verkopen aan bestaande klanten zonder internet.
De vraagsteller heeft totaal geen behoefte aan een internetabonnement en kan dus best afwachten tot Telenet in de herfst van 2025 eventueel schriftelijk en individueel aankondigt dat de Play Sports-kanalen vanaf een concrete datum niet meer beschikbaar zouden zijn op zijn Digicorder. Het is quasi zeker dat in geval van een technische netwerkupgrade waarbij DVB-C-kanalen zouden verdwijnen bestaande klanten dan een voorstel op maat krijgen waarbij de maandelijkse abonnementsprijs gelijk blijft.
Alle antwoorden die de vraagsteller (ten behoeve van een oudere persoon zonder smartphone of computer) bang maken over het eenzijdig stopzetten van een bestaande overeenkomst of richting een internetabonnement pushen, zijn dus ook helemaal ongewenst!
Play Sports zal inderdaad niet meer functioneren vanaf 1/12 bij klanten met een Digicorder, Digibox of CI+ module. Ze kunnen nog tot en met zondag 30 november 2025 genieten van Play Sports. Daarna zal je dus een TV-box moeten hebben.
Een TV-box kan je enkel gebruiken als je een internetabonnement hebt van Telenet. Zonder is dit niet mogelijk.
Bestaande klanten die nog een Digicorder/Digibox of CI+ module hebben met Play Sports worden ook vanaf 28/3 geïnformeerd via een banner op de Play Sports-pagina's dat Play Sports niet meer beschikbaar zal zijn en worden gevraagd om om te ruilen naar een TV-box. De communicatie om de klant te informeren, verloopt via verschillende kanalen. Via de Play Sports-zenders is één van de kanalen waarbij de klant de communicatie te zien krijgt.
Dus... Wordt er aan contractbreuk gedaan en moet je: er betalend internet bij nemen OF wordt er zoals vroeger bv. het geval was bij "interactieve diensten voor Digiboxes/Digicorders" een modem geplaatst zonder publiek internet, maar puur voor de IPTV? IPTV blijft altijd intern binnen in het netwerk van Telenet, en is dus niet moeilijk om gratis aan te blijven bieden. Er worden namelijk geen verzoeken gedaan naar externe ISP's.
Als er wel degelijk aan onrechtmatige upselling wordt gedaan, en voorwaarden zomaar worden veranderd: is dit echt schandalig.
Sorry, maar met dit antwoord wordt nog steeds niet alle verwarring ontkracht.
@Jari_Opsomer als je een tv dienst van telenet hebt, digitaal of via streaming kan je dat aanbod ook zien via andere providers dat internet aanbieden, IPTV is niet intern, dat kan je overal met elke provider bekijken met wel de optie een tv abbo te hebben bij telenet.
dus wie Play sport abbo heeft kan via de app kijken met elke internet provider, je moet daarvoor geen duur abbonement nemen, enige is een tv abbo.
Het probleem is dat er geen duidelijk info voor niemand is zelf personeel weet het niet
Daar loopt het verkeerd is elke keer terug zelfde probleem en spijtig leert me er niets mee
En je verlies er klanten mee
Er zal een modem geplaatst zonder publiek internet
@Master-Magic schreef:@Jari_Opsomer als je een tv dienst van telenet hebt, digitaal of via streaming kan je dat aanbod ook zien via andere providers dat internet aanbieden, IPTV is niet intern, dat kan je overal met elke provider bekijken met wel de optie een tv abbo te hebben bij telenet.
dus wie Play sport abbo heeft kan via de app kijken met elke internet provider, je moet daarvoor geen duur abbonement nemen, enige is een tv abbo.
Dat klopt niet. De TV-boxen van Telenet maken gebruik van multicast IPTV, en dat werkt uitsluitend op het interne netwerk van Telenet. Je kan die boxen dus niet gebruiken via een andere internetprovider — ze vereisen echt de Telenet-infrastructuur om tv-signaal te ontvangen.
Belangrijk: dit IPTV-verkeer telt ook niet mee in je internetverbruik. Het loopt niet via het gewone internet, maar via een afgescheiden intern netwerk specifiek voor IPTV. Dit is dus geen klassiek internet zoals men vaak denkt én communiceert (voor het gemak, is misleidend!), maar een vorm van intern netwerkverkeer.
De Telenet TV-apps en websites gebruiken een apart streamingplatform via bv. unicast, en die werken wel via het klassieke internet — ook bij andere providers, zolang je een tv-abonnement hebt.
Nogmaals: Telenet kan perfect een modem plaatsen waarbij het publieke internet volledig is uitgeschakeld en je enkel toegang hebt tot het interne IPTV-netwerk. Dat kost niets extra voor Telenet, en wordt soms gebruikt op plaatsen waar men alleen tv wil zonder internet voor interactieve diensten.