@Kcquipor schreef:TL:DR => Telenet kan een IPTV Modem-Only aanbieden maar Cash is King en winst is het enige wat telt met alle nieuwe internet klanten.
Je bedoelt een IPTV-Only modem 😀
@Kcquipor schreef:Wel grappig dat er meerdere verhalen zijn dat het netwerk van Telenet volloopt laatste tijd en dan ineens zoveel extra internet klanten willen bijnemen, dan zullen veel nodes nog sneller congested zijn.
Internet geven aan een klanten die geen internet gebruiken, zal niet veel extra congestie geven.
@Master-Magic schreef:
ik heb het over de tv app dat overal kan bekeken worden mits tv abbo en sport abbo, je hoeft daarvoor geen tv box te huren, alleen je abbo te betalen.
De TV App is alleen beschikbaar als je ook Telenet Internet hebt!
Ik weet dat @Master-Magic mij gaat tegenspreken, want hij heeft wel toegang tot de TV App, hoewel hij alleen via CI+ kijkt, maar hij is een uitzondering op de regel ...
@Jari_Opsomer schreef:Dat klopt niet. De TV-boxen van Telenet maken gebruik van multicast IPTV, en dat werkt uitsluitend op het interne netwerk van Telenet. Je kan die boxen dus niet gebruiken via een andere internetprovider — ze vereisen echt de Telenet-infrastructuur om tv-signaal te ontvangen.
Volgens mij is dat toekomstmuziek, ik denk niet dat Telenet nu al multicast gebruikt op de kabel (gezien de TV-Box ook werkt achter een eigen router).
@Jari_Opsomer schreef:
Nogmaals: Telenet kan perfect een modem plaatsen waarbij het publieke internet volledig is uitgeschakeld en je enkel toegang hebt tot het interne IPTV-netwerk. Dat kost niets extra voor Telenet, en wordt soms gebruikt op plaatsen waar men alleen tv wil zonder internet voor interactieve diensten.
Telenet zou dat perfect kunnen (technisch gezien), maar daar gaat het niet over. Hun politiek vandaag is: geen TV-Box zonder internet. Afwachten wat de toekomst biedt.
Ik denk niet dat ze hierdoor veel "TV-only" klanten gaan verliezen, want voor alle andere TV aanbieders heb je ook internet nodig (tenzij je via Satelliet wilt kijken).
@Jari_Opsomer schreef:
Dus... Wordt er aan contractbreuk gedaan en moet je: er betalend internet bij nemen
Wat is contractbreuk? Je hebt een contract van onbepaalde duur dat je op ieder moment kan opzeggen ...
Telenet kan perfect de voorwaarden wijzigen, en de klant is vrij om dit te aanvaarden OF zijn contract op te zeggen (als hij/zij elders een beter aanbod krijgt). Zo werkt de vrije markt, toch?