Beantwoorden
Duimelijn
Experienced Beetjesweter
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Play Sports binnenkort alleen nog mogelijk op TV-box.

"Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieuwe TV-box

Vervang je verouderde Digibox of Digicorder voor de nieuwe Telenet TV-box

We willen ervoor zorgen dat je als Play Sports-klant blijft genieten van de beste tv-ervaring. Daarom moet je je verouderde decoder vervangen voor de TV-box."

Deze mail kreeg ik net zonet van telenet.

Ik heb nog een decoder waar heel wat opnames opstaan die ik nog wel kijken, lees, dit gaat langer duren dan de 45 dagen dat ik de twee samen kan gebruiken.

Maar ik wil natuurlijk ook wel gewoon alles kunnen blijven kijken. Zou ook helpen als die "binnenkort" wat specifieker was... Wat moet ik hieruit verstaan?? Morgen, volgende week, volgende maand?

Iemand een idee hoe snel dit zou gaan?

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Play Sports is binnenkort alleen beschikbaar op de nieu

227 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@luc55 de kabelbandbreedte en gebruik er van ligt wel anders dan in belgie, in belgie is er minder bandbreedte vrij dan in Nederland door minder bandbreedte dat er in gebruik is (waar ze nu al een tijdje sinds een paar weken aan het verhogen zijn).

daar er zenders over gaan naar streaming enkel zal er een freq kunnen vrijgemaakt worden eens ze de zenders wat verschuiven zodat er 1 freq vrij komt voor mogelijks internet verhoging of bandbreedte aanpassing zodat de kasten buiten op straat ook meer ruimte krijgen zodat de overbelastingen s'avonds verminderen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Het verschuiven is een moeilijke zaak dit had al vroeger gekost maar er zijn zo te zien gaat het niet makkelijk

Dat verhogen moest wand de andere aanbieders klagen er over zij betalen mooie hun maandelijkse bedrage om de kabel te gebruiken

Vanaf dit jaar zie je er minder klachten over zijn

Maar er zijn er nog dat je nu veel betaald of weinig het moet goed werken en op de lange baan schuiven kan je niet blijven doen

Master-Magic
Professional Superweter

@luc55 zo moeilijk is dat niet, als de sport zenders van de coax zijn en enkel nog via streaming aangeboden worden kunnen overige zenders dat nog op de transponder zitten van enkele sportzenders gewoon verhuizen naar de andere vrijgekomen transponders (muxen) waar plaats is.

dus tot dan kan er niet veel geschoven worden met zenders, al doen ze dat af en toe, wie geen eigen tv op de coax kabel heeft ziet dat niet (of wie een DVB-C ontvanger op de kabel heeft).

en dit is nog niet zo lang geleden gebeurt, dus het gebeurt wel bij telenet.

je weet toch dat Ziggo meer bandbreedte heeft (lees meer muxen) dan telenet omdat ziggo ook al hoger in de bandbreedte gebruik maakt dan telenet kan (waar ze onlangs wel mee gestart zijn om de bandbreedte wat breder te maken bij telenet.)

Master-Magic | Krak

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Hopen dat de streaming goed loopt voor de sport zenders dat bij een top match met 110 000 kijkers het niet uitvalt

door overbelasting zoals in Nederland daar zenden ze nog altijd ook uit via de coax kabel de 2 dus

Gixxer
Experienced Weetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Tot op vandaag heb ik nog geen e-mail gekregen. 
Heb het gisteren ontdekt omdat er een banner met de vermelding ervan in beeld kwam. 

Wat me het meest stoort is dat ik al eens 3 digicorders heb mogen weggooien en dit nu opnieuw ga moeten doen. 
We hebben er 4 maar 1 zit in het abonnement. 
Het gaat me dus terug meer geld kosten om 4 kamers van televisie te voorzien. 

Peter78
Professional Weetjesweter
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

@luc55  schreef:

Hopen dat de streaming goed loopt voor de sport zenders dat bij een top match met 110 000 kijkers het niet uitvalt

door overbelasting zoals in Nederland daar zenden ze nog altijd ook uit via de coax kabel de 2 dus

@luc55 en in 2012 ging de wereld vergaan! 😱😱😱😱

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@Peter78  schreef:

@luc55  schreef:

@luc55 en in 2012 ging de wereld vergaan! 😱😱😱😱

@Peter78 let je erop dat jouw reacties on-topic zijn en niet alleen sarcastisch?

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

Peter78

@Suzy ga jij dan ook eens wat dramaqueens en versprijders van onwaarheden in toom houden? 😉

kaiserchief
Experienced Beetjesweter
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Ik was er even niet goed van gisterenavond : "playsports is binnenkort niet meer beschikbaar op deze decoder"

Even mijn situatie uitleggen : ik heb Telenet-TV (met een oudere digicorder)

Bij Proximus heb ik internet (en ook tv omdat dat in het pakket zat).

Aangezien het beeld en het gebruiksgemak bij Telenet-TV veel beter is en onder andere dus ook omdat er Playsports is, verkies ik Telenet-TV boven Proximus.

Ik hoop dat er iemand op mijn (talrijke) vragen kan antwoorden, want ik ben een volslagen leek in de materie :

1/ Wat moet ik me voorstellen bij "binnenkort" ?

2/ Kan ik mijn digicorder wel nog behouden, als ik er mij bij neerleg dat ik Playsports niet meer kan zien op Telenet ?

3/ Als ik mijn digicorder moet inwisselen, lees ik dat ik een tv-box in de plaats krijg.  Maar had ik niet gelezen vroeger dat een tv-box enkel werkt met Telenet-internet ?

Conclusie : als ik mijn digicorder inwissel, betekent dit dat ik geen Telenet-tv meer kan kijken, als ik geen internet heb bij Telenet ?

4/ Ik lees dat er een app zou komen van Playsports ?  Ik heb interconnectiviteit (als dat zo genoemd wordt) bij Proximus, waardoor ik bijvoorbeeld VRT Max kan streamen.

Zou het dan ook mogelijk zijn om op Proximus-tv de app van Playsports te downloaden ?

5/ Wat raden jullie mij aan ?  Ik zou niet liever hebben dan dat ik kan blijven kijken op Telenet. Maar ik zou om bepaalde redenen ook mijn Proximus internet willen behouden.

Mijn digicorder houden, het merendeel van mijn zenders behouden, maar afscheid nemen van Playsports ?

6/ Als de digicorders op hun laatste einde lopen, zal er dan nog een toekomst zijn voor mensen zoals ik, die enkel Telenet-TV willen kijken (zonder internet) ?

Ik heb sedert een tijdje de indruk dat Telenet, cliënten die enkel een TV abonnement hebben, liever kwijt dan rijk is ?    Of vergis ik me ?

Hopende op jullie reacties,

Master-Magic
Professional Superweter

@kaiserchief tegen december verdwijnt die via de coax kabel, echter zal deze nog via streaming aangeboden worden met een Tv box versie (coax versie of IP tv versie) alleen heb je daar een actief telenet internet abbo voor nodig om met de tv box te kunnen werken.

zenders gaan tegen 2030 allemaal via streaming werken en digicorders van het type dat jij hebt zijn dan niet meer bruikbaar.

er zullen tegen 2030 meer zenders op enkel streaming verdwijnen.

Master-Magic | Krak

Peter78

@Moderator voeg deze topic eens samen met deze aub. 😁

Master-Magic
Professional Superweter

@Peter78 is gebeurd 😉 

Master-Magic | Krak

luc55
Freshman Meesterweter

Je zal waarschijnlijk nog een telenet modem bij krijgen om play sport te blijven zien bij je tv box

Je kan sport ook zien met de app van  telenet tv op een chromecast tv of een google tv (prox onbeperkt internet heb je wel nodig via deze weg )

Wacht af welk voorstel ze doen je hebt nog tijd tot 1 dec

Peter78

Ik lees net op een niet nader genoemd forum dat sommige denken dat door te klagen bij test aankoop Telenet de plannen voor uitfasering zal terug draaien. 😃

Ik denk het niet... 😁

Voor sommige is het verplichte internet bij de TV-box een brug te ver, ochja dat ze dan naar Proximus overstappen 😁

Ex-Netweter

@Peter78 had dit gisteren ook al gelezen, ze kunnen soms overdrijven, ze willen allemaal snel internet dat stabiel is en ze willen er niks voor inboeten, de kabel is niet oneindig en er moeten aanpassingen gebeuren voor een stabiel en snel internet te kunnen hebben.