Beantwoorden
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. Ook de andere operatoren staan achter de filosofie van dit uniforme model en voeren constructieve gesprekken met de zendergroepen over de timing van de implementatie.

 

Bron: 

https://www.hln.be/consument/tv-zenders-en-operatoren-slaan-de-handen-in-elkaar-reclame-doorspoelen-...

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Reclame doorspoelen binnenkort niet meer mogelijk

Tags (1)
114 reacties
Eddy444
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Dat dacht ik al.

0 Likes
TheLaw
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Ik vind dat er een beetje teveel door elkaar geroepen word.

Het gaat hier maar over 1 blok reclame per opname.

Deze blok gaat in het begin van je opname plaats vinden.

Echter de replay zou je niet vooruit kunnen spoelen (zie onderstaande whap gesprek)

2021-08-11 12.00.14 web.whatsapp.com a6e00d28e2db.png

 

Het geen dat je dan wel gaat krijgen is dat mensen meer gaan opnemen of streamen.

Ik vind anderzeids ook als je vtm go gebruikt dat je nog meer reclame krijgt dan dat je op de decoder gaat krijgen.

 

Stiekem denk ik dat vtmGO door deze verandering geen meerwaarde meer heeft.

Het gaat na verloop van tijd geen nut hebben om van provider te veranderen. 
Elke provider gaat dit toepassen. Telenet is nu de eerste die dit toepast (vermoedelijk onder druk van de zenders). Andere providers kijken nu ook maar de kat uit de boom wat m'n als telenet klant gaat doen.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@Franka49704 ik heb jouw nieuwe topic en bijhorende antwoorden samengevoegd met dit reeds bestaande topic, omdat het over hetzelfde gaat. Zo blijven alle discussies/vragen/opmerkingen hieromtrent even centraal in één thread. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
comedycentral
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Tien op tien! A born reader! Handje vol! Follow the reader, reader!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Ik snap volledig dat lokale producties duur zijn en dat daar dus verplicht reclame voor moet bekeken worden.

Maar ik kijk vooral naar goedkope aangekochte producties, vnl. Amerikaanse sitcoms. Vind het niet eerlijk dat je daar ook 1 minuut reclame voor moet doorworstelen. Die sitcoms duren meestal ook maar 20 minuutjes.

 

En wat gaan ze doen met iemand die een programma van paar minuten opneemt, bvb. Tik Tak? Gaan ze de kinderen daar ook 1 minuut reclame door de strot rammen voor ocharme paar minuutjes programma?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@comedycentral  schreef:

En wat gaan ze doen met iemand die een programma van paar minuten opneemt, bvb. Tik Tak? Gaan ze de kinderen daar ook 1 minuut reclame door de strot rammen voor ocharme paar minuutjes programma?


Er staat "max" 1 minuut op de brief die vandaag in de bus viel.

Dus Telenet kan er in theorie voor kiezen om dit in te korten voor kortere programma's, afhankelijk van wat er is overeengekomen met de zenders.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Bij het stoppen van analoge tv werd duidelijk dat iedereen met een nieuw kabelabbo verplicht de TV-Box a rato van 20€ per maand er bij moest pakken. Het is nu wel hééééél duidelijk waarom.

 

Ik heb van in den beginne tegen digiboxen/digicorders geweest. Men heeft de technologie om alles in het tv toestel te steken. Digidinges is net zoals het distributiekastje dat men in de jaren 70 gebruikte om de mensen van S kanalen te voorzien toen dergelijke kanaalkiezers amper in tv's te vinden waren. Enkel is een digiding digitaal en met afstandsbediening. En zit er mensenkl*tensoftware in.

 

Nu goed, ik heb zoiets niet en dus ook geen terugkijk tv. Als ik wat vergat op te nemen, gebruiken we al eens VTMgo. 

In den beginne van die app had je reclameblokken die niet door te spoelen waren. Echter, ze duurden amper een minuut. We betrapten er onszelf op dat we meer en meer die app gebruikten. Een serie van een uur die twee keer een minuutje werd onderbroken is niet storend. Sterker nog: je KIJKT effectief nog naar die reclameblokken. Ga je wat anders doen is de kans te groot dat je wat mist.

 

Misschien is dat eens een tip om in te voeren bij opnames: zorg ervoor dat de uitzending vs reclametijd niet meer fifty fifty is, maar erg korte reclame. Geen haan kraait ernaar dat die niet door te spoelen is dan en wellicht blijft men zitten en wordt er effectief naar gekeken.

Men kan naïef zijn als de pest: de startblok reclame is een volgens mij een begin. Weldra kan er niets meer doorgespoeld worden. Bij Allo bij de Wegpolitie twee keer tien minuten reclame, verplicht? Kan ik daar niet meer naar kijken...

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

verplicht de TV-Box a rato van 20€ per maand wie heeft je dat gezegd  de box heb je niet nodig er is een telenet sd signaal en dit is er ook voor de orange klanten die zit ook  op de kabel  andere boxen is voor meer zenders of hd beeld van verplichting is geen spraken

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@raverke95  Je bent niet verplicht om een box te nemen. Je betaalt nu al je kabelabonnement en je hebt analoog signaal. Als je TV daarvoor geschikt is kan die alle digitale zenders nemen. Ofwel neem je het basis digitaal signaal, een goede 20 zenders in SD kwaliteit. Een beetje beter dan het analoge beeld of je koopt er een CI+ module bij van 69€ en dan heb je een 70 tot 80 zenders waarvan een groot deel in HD.

Wij zijn hier lange tijd geen boxen gewoon geweest maar bij Proximus heb je er ook een nodig, bij Orange idem dito, en die hebben bij mijn weten geen CI+ module, en de satelietkijkers hebben er ook eentje nodig. In de ons omringende landen zijn ze dat al langer gewoon of ze moesten een TV hebben die ofwel DVB-S (sateliet)  decoder aan boord had of een DVB-T (Terestrial) decoder met nogal dikwijls een beperkter aanbod van zenders, volgens het aanbod in de regio.

In elk land had je soms dezelfde TV's (modelnummer) maar afhankelijk van het land met een of meerdere van die tuners aan boord. DVB-T, DVB-S, DVB-C (cable). En al die TV's kunnen dan nog niet altijd opnemen en kijken tegelijk. Opnemen gebeurt dan op een externe HDD maar die is alleen bruikbaar op die specifieke TV waarmee het is opgenomen.

Nederland heeft reeds een paar jaar het analoge via kabel afgeschaft en het analoge via een gewone antenne is ook al een aantal jaren afgeschaft. In andere landen was kabel niet zo massaal aanwezig en die keken dan via een antenne of sateliet maar daar is het analoge al langer afgeschaft.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Kijk, ik heb nu een all-in-one pakket zonder digicorder, met CI+ kaartjes. Dat was een Whoppa. Ook toen werd er geroepen dat een Digicorder niet nodig was (en het was eigenlijk toen al wel zo). Door die miscommunicatie heeft een medewerker van een Telenet center dit abusievelijk ook zo aan mij verkocht. Omdat ik toen zo slim was dat op papier te laten zetten heb ik dat zo kunnen houden. Telenet heeft me daar de weken nadien wel 10x voor gebeld dat dit niet kon/mogelijk was en een digicorder moest.

 

In het topic "bestaande CI+ kaartjes bruikbaar in nieuwe ONEup is diezelfde discussie weer aan bod gekomen. Opnieuw is dit gestopt met de bevestiging dat nieuwe Telenet TV abonnees en nieuwe all-in-one pakketten met kabel-tv aansluiting uitsluitend nog met TV-Box geleverd worden.

 

bron: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Bestaande-CI-kaartjes-nog-bruikbaar-in-nieuwe-ONEu...

Antwoord van Suzy op 28-04-2021 17:41

 

ook hier: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/

(we spreken over kabel tv, niet app tv)

 

Ik weet maar al te goed dat een kabel aansluiting zonder wegfiltering van de 290MHz en 322MHz resp. het compacte dan wel volledige digitale signaal elke fatsoenlijke tv met DVB-C tuner kan ontvangen. Ik heb diverse tv's in huis dewelke met beide systemen werken (zit aan mijn limiet van CI+ kaartjes, dus enkelen werken met het compacte signaal)

 

Proximus is logisch dat zij niet zonder decoder kunnen; ze werken immers niet via de kabel. Geen enkele tv heeft bij mijn weten andere tuners aan boord dan DVB-C,T of S.

Of dat is ook weeral veranderd: maar bij TV-Vlaanderen had je toch ook CI modules en kaartjes om een toestel met DVB-S tuner van satelliet ontvangst te voorzien? Ik heb het voor mijn Whoppa een tijdje zo gedaan. Wegens vele storingen door weersinvloeden kijken we satellietgewijs enkel nog FTA (waar ik HBB tv van Duitsland enorm bewonder, kan Telenet ook nog wat van leren)

 

Nu goed, back on topic: tenzij sinds de bevestigingen van Suzy in april nog iets veranderd is, vrees ik dat mijn stelling helaas wel klopt. Geen kabel tv meer zonder 20€ kostende TV-Box...

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@raverke95  schreef:

Nu goed, back on topic: tenzij sinds de bevestigingen van Suzy in april nog iets veranderd is, vrees ik dat mijn stelling helaas wel klopt. Geen kabel tv meer zonder 20€ kostende TV-Box...


Jouw redenering klopt niet: er is geen 20€ kostende TV-Box...

De TV optie bij One Up (Iconic) is inderdaad 20€, inclusief kabelabonnement en de huur van éénTV-Box (of digicorder).

Gezien een kabelabonnement alleen al 18.44€ kost, kost de TV-Box eigenlijk maar 1.5€ (en geen 20e zoals je hier laat doorschijnen).

 

Indien je de TV optie niet neemt, dan heb je ook géén kabelabonnement meer, en worden jouw CI+ kaartje gedeactiveerd.

Dan kan je voorlopig wel nog het Compact Signaal ontvangen, maar zonder kabelabonnement heb je daar ook geen recht op (en kan Telenet op termijn een filter plaatsen).

 

computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Noem of neem het zoals het is, maar het blijft een grote schande. We betalen altijd maar meer en meer en krijgen alsmaar minder, zo ook nu als je voor gratis terugkijk-TV toch nog moet bijbetalen via je pakket. Een film bekijken op de commerciële zenders is niet meer te doen: net in een emotionele of spannende scene moet je 7 minuten naar reclame kijken over pampers (ik heb geen kinderen!), eelt op je voeten (heb ik niet), afwastabletten (ik heb geen afwasmachine),... kijken. En deze zomermaanden kwam daar altijd nog eens telkens weer die Martini Fiero bij, een drankje met 14,9% alcohol. Een prima signaal naar de jeugd die al dikwijls met alcoholproblemen kampt 😞 Want je kan anders blijkbaar niet echt van je zomer genieten...? Steevast gaan ze gepaard met reclame over slaaptabletten in een maatschappij waarvan we weten dat er al een overconsumptie is aan geneesmiddelen. Dus kijk ik liever naar een film op Blu ray of DVD of vanaf mijn mediaspeler waar ik een pak gedownloade films en series heb opstaan. Dat laatste mag in principe niet, maar je wordt ertoe verplicht het zo te doen. En je hebt dan tenminste de eindmuziek en generiek die dikwijls bij een film hoort als afsluiter om alles nog even te kunnen laten bezinken. Bij de commerciële zenders wordt die onmiddellijk abrupt afgesloten om, jawel, het volgende reclameblok al te laten beginnen.

En een film op StreamZ is ook al een dode mus: allemaal filmen die al dof gedraaid zijn op diverse zenders en het overgrote deel is tientallen jaren oud.

Destijds had ik ook Discovery Science e.d. in mijn pakket, maar dat hebben ze er ook maar ineens uitgehaald toen ze nieuwe pakketten invoerden en dus zou ik ook daar nu weer meer voor moeten betalen.

Vaste telefoonlijn? Niemand gebruikt dat nog, maar je moet het maar bijnemen want het zit in het pakket en anders wordt het nog duurder.

Ik ben klant bij telenet vanaf letterlijk de allereerste dag (ergens in de jaren '90) toen ze nog met een bus alle dorpen afreden om klanten te ronselen (inderdaad, wie herinnert zich dat nog?). Sindsdien zijn ze van een knappe alternatieve oplossing uitgegroeid tot een bedrijf dat er nog enkel op uit is om winsten te maken ten kosten van kwaliteit. Als het niet was dat mijn mailadres op zoveel plaatsen gekend is (vrienden, collega's, officiële instanties, bedrijven waar ik online aankoop, enz...) dan had ik telenet al lang opgezegd. Trouwens, hun spamfilter voor mail werkt ook voor geen meter, dus het is alle dagen een pak spam verwijderen die automatisch (via ingestelde) regels al zou moeten verwijderd zijn.

Kortom, na zovele decennia klant te zijn ben ik nu aan het kijken welke alternatieven er zijn en dan gooi ik alles van telenet buiten behalve (voorlopig mijn) internetaansluiting (uit noodzaak gezien mijn mailadres) en ik denk dat velen hetzelfde zullen doen... Ik weiger te betalen om verplicht te worden naar zaken te kijken die ik niet wil bekijken, daar is mijn tijd te kostbaar voor.

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk


@computerke  schreef:

Ik ben klant bij telenet vanaf letterlijk de allereerste dag (ergens in de jaren '90) toen ze nog met een bus alle dorpen afreden om klanten te ronselen (inderdaad, wie herinnert zich dat nog?). Sindsdien zijn ze van een knappe alternatieve oplossing uitgegroeid tot een bedrijf dat er nog enkel op uit is om winsten te maken ten kosten van kwaliteit.  


Ik herinner mij dat ook nog, en ik was toen héél enthousiast om te zien hoe het technisch mogelijk was om via de TV kabel ook te kunnen telefoneren 😊

Telenet is ontstaan als een Vlaams alternatief tegen het (toen overwegend Franstalig) Belgacom. Maar onze kortzichtige politiekers hebben het verkwanseld, door te verkopen aan een buitenlandse investeerder.

Ook onze lokale politici hebben boter op hun hoofd. Met de verkoop van de infrastructuur, die eigendom was van de intercommunales, hebben ze gretig de gemeentekassa's gespijsd (ik heb het dan nog niet over gevulde zakken ...).

Dan is het toch normaal dat dit nu een commercieel uitgebaat bedrijf is, die er op uit is om winsten te maken? Wie moet hier de blaam krijgen???

 


@computerke  schreef:

Als het niet was dat mijn mailadres op zoveel plaatsen gekend is (vrienden, collega's, officiële instanties, bedrijven waar ik online aankoop, enz...) dan had ik telenet al lang opgezegd.


Eigen schuld zou ik zeggen.

Maar laat dat absoluut geen reden zijn om Telenet niet op te zeggen, en over te gaan naar een eigen e-mail adres dat provider onafhankelijk is ...

Je Telenet adres blijft nog 18 maanden geldig, tijd genoeg zou ik zeggen, om jouw contacten op de hoogte te brengen...
En je moet hiervoor zelfs niet wachten tot je Telenet opzegt: als je vanaf nu een eigen mail adres gebruikt, dan ben je er al klaar voor om later op te zeggen, toch?

 


@computerke  schreef:

Noem of neem het zoals het is, maar het blijft een grote schande.


Klagen en zagen over de service/kwaliteit/prijs van een leverancier, maar er toch eeuwig klant blijven, helpt niet veel hé.
Buiten dat het misschien opgelucht voelt om je frustratie eens neer te pennen 😂

computerke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

@filip1953: jij werkt voor telenet, zeker?

0 Likes
vanleuven
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Tien op tien! Handje vol! Netjes! Mooi, mooi!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Citaat uit het eerste bericht van deze discussie: "Ook de andere operatoren staan achter de filosofie van dit uniforme model en voeren constructieve gesprekken met de zendergroepen over de timing van de implementatie."

Nou nou nou... Filosofie, model...? En dat voor een ordinair hypercommercieel ingreepje. Laten we woorden als filosofie en model maar voorbehouden voor dingen waar ietsje meer intellectuele diepgang in vermoed kan worden.

vanleuven
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Tien op tien! Handje vol! Netjes! Mooi, mooi!

Reclame doorspoelen weldra niet altijd meer mogelijk

Een bezorgde vraag. Deze discussie gaat over reclame die niet meer doorgespoeld kan worden. Dat is erg. Maar... Zullen we de reclame nog wel kunnen terugspoelen, achteruit dus? Want stel dat ik me er nogmaals van wil vergewissen dat de servetten wel degelijk vuil zijn, of hoe dat pods nu zit pods met de pods? Ah jamaar ja. Een mens wil daar het fijne van weten. Zullen wij reclame nog kunnen terugspoelen? Oh die onzekerheid.