Beantwoorden
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Op de website van telenet lees je bij wat betekend de overgang van play naar streamz voor u:
Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10. Je kan ze vanaf dan dus niet meer bekijken in Streamz.

Volgens de klantendienst zouden er enkel twee themakanalen verdwijnen uit streamz en overgaan naar streamz+ zijnde Discovery World en Stingray Music.

 

Hoewel het voor mij als klant nog steeds moeilijk te verteren is dat er themakanalen, die jaren te krijgen waren rond de 9 euro, nu overgeheveld worden naar een prijs van 20 euro, ben ik toch blij dan het maar één televisie kanaal zou betreffen, wel spijtig juist een discovery.

Omdat voor mij de themakanalen het enige is waarom ik nog play (streamz) ben, heb ik aan de klantendienst gevraagd om zoals bij proximus een boeket te maken van de themakanalen zodat je op deze themakanalen kunt abonneren, los van al de series en films die de streamz aanbieden.

294 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@m-jan20 Ik snap dan weer niet waarom mensen nog gewoon lineair tv kijken. Reclame, weken wachten op nieuwe aflevering, opnemen, doorspoelen, zoeken, massa's aanbod waarvan 99% rommel, 

 

Ik kijk max 1 uurtje tv dagelijks

Nieuws , en voor de rest geen afleveringen,nooit spannend,de hoofdrolspelers winnen toch altijd geen reclame,zoals 'thuis',Familie,wat voor inhoud heeft dat,voor mij persoonlijk pure zever.Zit hier nog met 'n oude digicorder die nooit verslijt,omdat ik niks opneem.Laat staan, terugkijk tv.

Op pc vind ik alles wat mij boeid.

 

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@janne_man  schreef:

Het is duidedelijk dat steaming een tendens is. Er tegen ingaan wordt gemakkelijk beschouwd als conservatief of oubollig. Als de jeugd die in een grotere mate dan de ouderen meer belang hecht aan het milieu, zou ze consequent voor lineair tv kijken kiezen. Neem maar eens mee in een studie wat de echte kost is, dus ook milieukost in rekening brengen, van streaming en vergelijk deze kost met lineair tv kijken.


Hier wil ik toch even op reageren.

 

Vooreerst: "De jeugd" bestaat niet. Iedereen is verschillend en hecht niet overal dezelfde waarden aan.  Mijn zoon is inderdaad begaan met het milieu, en daar ben ik fier op! Hier zie je hem trouwens als zanger op de klimaatmars in Leuven.  Maar niet elke jongere is hier mee bezig.  Ook bij de oudere generatie heb je mensen die het klimaat een warm hart toedragen.
Proberen om een vergelijking te maken tussen de milieuimpact tussen lineair en uitgesteld TV kijken, en dat  dan als argument tegen "de jeugd" gebruiken. Pfff, sorry dat vind ik goedkoop.  Alsof de boomergeneratie daar ooit al over nagedacht heeft? (en nu maak ik bewust ook de fout om te veralgemenen)

 

Streamen is de toekomst. Dat hou je niet meer tegen. Cash geld verdwijnt op termijn ook, en brieven sturen we ook zo goed als niet meer met de post.

Telenet moet deze keuze maken, anders zetten ze zichzelf binnen enkele jaren uit de markt.

 

Ik ben zelf eerder 50 dan 40. Zeker geen jeugd meer dus. Maar toch loop ik op technisch gebied soms mijlenver voorop in vergelijking met mensen van 20 jaar jonger. Dat heeft met interesses te maken en open staan voor nieuwe dingen.  Ik weiger om mezelf in een slachtofferrol te wentelen omdat de wereld rondom mij verandert. Nee, ik omarm het en probeer met alles (of zo veel mogelijk) mee te zijn.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

We zullen zien wat de toekomst brengt, maar dit is uiteraard geen oplossing voor de klanten die nu hun geliefde themazenders kwijt zijn (of er moeten hier €25 (!) voor neertellen). Ik hoop dat voor deze klanten snel een oplossing gevonden wordt (goedkopere thema-bundel of DPlay in België). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
iguana1512
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Play klanten moeten meer betalen om de themazenders te behouden. Play more klanten niet. Dat betekent dus dat play more klanten al jaren meer (lees te veel) betalen. Trouwens men leest het verkeerd. Het wordt “pay more“ uitgesproken.😀

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@iguana1512  Links laten liggen.

Zijn geld niet waard.

 

 

0 Likes
iguana1512
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@robatoras Weet ik. Iemand in de familie heeft play more. Het ging hem meer over het feit dat men moet upgraden(meer betalen) naar play more om de themazenders te behouden. Terwijl play more klanten geen verhoging krijgen. Ergo, play more abonnees betalen al heel lang te veel.

0 Likes
WillyH
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Kijk, als streaming dé toekomst voor Telenet moet worden, alle begrip voor. Maar neem dan de klanten niets af en geef ze al zeker geen dode mus (Streamz rond Vlaamse series) of laat ze geen 15 euro meer betalen voor een Play More zodat ze dezelfde themazenders kunnen zien als vandaag. Eén van de argumenten is dat de Discovery-kanalen teveel zouden vragen voor de uitzendrechten. Ik vraag me af hoeveel dat zou zijn per Telenet-klant. Als ik Dplay legaal kan bekijken voor slechts 3,3 euro per maand vraag ik mij af of Telenet niet beter wat minder winst zou maken en een beetje meer respect zou tonen tegenover haar klanten. Technisch is er geen enkel probleem om de zenders te behouden op Play. Aangezien Dplay ook winst moet maken zal de "kost" voor telenet eerder uitgedrukt worden in eurocenten dan euro per Play klant. Het aanbod van Dplay (Op Dplay vind je het beste van Discovery, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, Discovery Science, HGTV, Food Network, MotorTrend, Eurosport 1 & 2, en de mooiste natuurdocumentaires van de BBC) is trouwens ook veel uitgebreider dan voor het themapakket waar ik destijds extra moest voor betalen. Neen, Telenet wil ons dwingen om Play More aan te schaffen aan 25 euro extra. 

Xopotl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Wel euh...

https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/orange-tv-zenders

 

Daar blijven de themazenders zelfs in het standaard pakket. Wel geen terugkijk tv.

Maar de rekening is vlug gemaakt...

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@WillyH Telenet wil ons dwingen om Play More aan te schaffen aan 25 euro extra. 

 

Niet doen,

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@m-jan20  schreef:

@riji  schreef:

Ik heb over deze evolutie nog eens nagedacht.
Ik vraag me af of het TN eigenlijk niet te doen is om volop in te zetten op streaming en de verplaatsing van de (documentaire) themakanalen naar Play More het begin van een uitdoofscenario is?


Dit is de toekomst, dus het zou dom zijn van Telenet om zich daar niet op voor te bereiden (al snap ik 100% de gefrustreerde klanten met het wegnemen van de themakanalen uit de Play/Streamz bundel). 

 

De toekomst is dat iedereen voor zichzelf kan bepalen welke streamingdienst zijn/haar voorkeur geniet om zo zijn/haar entertainment te nuttigen. Vooral diensten als DPlay & Formule 1 zijn mooie voorbeelden aangezien deze gerichte content bieden voor een lagere prijs. Zo kan iedereen zijn/haar eigen aanbod samen stellen. 

 

Mijn onderwerp voor mijn afstudeer thesis is trouwens Streaming Wars over de toekomst van TV en streamingdiensten 🙂 


Op deze manier zullen we door de verspreiding op allerlei streamingdiensten vermoedelijk duurder uitkomen. Ik ben alleszins al nieuwsgierig naar je thesis. Veel succes ermee!


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WillyH
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Blijkbaar zijn er slimmerikken die denken dat de kijker gaat betalen voor zowel Play (More) én Netflix én Disney+ én Amazon Prime én Apple TV én Hulu én Youtube Premium.

Zal niet gebeuren. Hoe meer streamingdiensten, hoe armer het aanbod.

0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik lees vaak dat als Play overgezet wordt naar Streamz en op 13/10 vallen de themazenders weg, je 25 extra gaat moeten betalen voor Play More.

Dat klopt natuurlijk niet. Het is 13 euro extra, je betaalt nu ook al 11,95 euro voor Play.

 

Wat natuurlijk nog te veel is omdat je ze nu in de Play ingegrepen hebt, en dat gewoon door Telenet gaat afgenomen worden.

 

Maar als we nu allemaal eens het klachtenformulier op de Telenet-website invullen en ons ongenoegen zo uiten, kan Telenet het misschien nog rechtzetten...

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@RuZ  je hebt gelijk het is inderdaad € 13 meer en geen € 25. 

Maar denk niet dat het zal helpen als iedereen een klachten formulier in gaat geven. De keus is al gemaakt , de zenders zijn al gekozen als ook de overige contracten waar ze mee gaan samen werken. En daar zal Telenet ook niet van afwijken vrees ik voor. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@WillyH  schreef:

Blijkbaar zijn er slimmerikken die denken dat de kijker gaat betalen voor zowel Play (More) én Netflix én Disney+ én Amazon Prime én Apple TV én Hulu én Youtube Premium.

Zal niet gebeuren. Hoe meer streamingdiensten, hoe armer het aanbod.


Deze diensten samen zijn ongeveer dezelfde prijs als Telenet TV aanbod (maar je hebt het gemak alles on demand te kunnen opvragen). VTM & VRT kijk je makkelijk via VTM Go app & VRT Nu. SBS (Vier, Vijf & Zes) komt binnenkort ook met een gratis streamingdienst. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RonC
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Heb ik iets gemist of zijn enkel filmkanalen 300, 302 en 307 (reclame info) nog beschikbaar ? Was gemakkelijk om toevallig een leuke film te ontdekken.

Tags (2)
0 Likes