Beantwoorden
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Op de website van telenet lees je bij wat betekend de overgang van play naar streamz voor u:
Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10. Je kan ze vanaf dan dus niet meer bekijken in Streamz.

Volgens de klantendienst zouden er enkel twee themakanalen verdwijnen uit streamz en overgaan naar streamz+ zijnde Discovery World en Stingray Music.

 

Hoewel het voor mij als klant nog steeds moeilijk te verteren is dat er themakanalen, die jaren te krijgen waren rond de 9 euro, nu overgeheveld worden naar een prijs van 20 euro, ben ik toch blij dan het maar één televisie kanaal zou betreffen, wel spijtig juist een discovery.

Omdat voor mij de themakanalen het enige is waarom ik nog play (streamz) ben, heb ik aan de klantendienst gevraagd om zoals bij proximus een boeket te maken van de themakanalen zodat je op deze themakanalen kunt abonneren, los van al de series en films die de streamz aanbieden.

294 reacties
Dartelaar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! Netjes! It's your fifth party!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Onduidelijk grammaticaal en dus onbegrijpelijk: "...mits het gsm pack hebben wat je wilt en verbruikt." Ik vermoed dat je bedoelt, maar bij goede communicatie zou je niet mogen verplicht zijn te vermoeden, dat men/je al gauw meer dan 10 euro eraan uitgeeft. Ik praat niet over gsm (pack). Ik betaal nu maandelijks: 23,02 - (1/3 x 31,23) + 7,50 voor mijn vaste telefoon... = 20,11. Die aftrek is een derde van het "combinatievoordeel". Nu merk ik dat dit het laatst zo analytisch te lezen was (en vlug te vinden: leve mijn papieren factuur!) op 26 mei 2020. Daarna alleen nog een globale vermelding (voor de drie: tv, internet, FreePhone) tot nu en verdere toekomst: 62,47 is nu 71,84 geworden, maar nazicht leert me dat de huur Digicorder (9,37) niet meer apart vermeld wordt. Dus de prijs blijft gelijk. Maar 't is toch weer meer mist/rookgordijn spuien. Wacht, het antwoord zal wel zijn dat je de uitsplitsing wel nog kunt zien in de elektronische versie van mijn "aanrekening" in Mijn Telenet.

0 Likes
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@m-jan20 

"Mijn onderwerp voor mijn afstudeer thesis is trouwens Streaming Wars over de toekomst van TV en streamingdiensten"

 

Toch enkele bedenkingen van iemand van de senioren-generatie:
ik zou voorzichtig zijn om streaming(diensten) als een weldaad te beschouwen.
Het is verleidelijk om op te lopen met een evolutie waarbij iedereen (schijnbaar) zelf kan kiezen naar wat hij kijkt. Bijkomend aanbod en vooral meer keuzevrijheid. Maar is dit nu een weldaad voor de meerderheid van de mensen? Ik ben niet zo onvoorwaardelijk overtuigd:
. toegankelijkheid: er niets eenvoudiger dan het huidig traditioneel TV-kijken. Niet dat kijken via streaming nu zo geweldig moeilijk is, maar het vraagt toch meer kennis en inspanning. Heel wat minder jonge kijkers zullen dit niet kunnen of willen opbrengen.
.educatie: onder de huidige TV-zenders zijn er toch enkele bij wie er aandacht is voor educatie, maatschappij kritische instelling.... Ik denk dat zij die daar weinig in geïnteresseerd zijn, soms toch bereikt worden. Bij streaming zal dit al helemaal niet hun keuze zijn.
. finaliteit: streaming richt zich bijna uitsluitend op fictie, voor zover ik weet. Ik vrees dat het geldgewin bij streamingdiensten nog meer voorop zal staan met een populistisch aanbod (spektakel, geweld, erotiek, flashy..)....
. cultuur & taal vreemd: daar zou Streamz misschien verbetering kunnen brengen...
. individualisme: ik verwacht dat het on-demand kijken veruit het meest solo zal gebeuren... niet bevorderlijk voor familiale cohesie & educatie
. reclame-vrij: ik heb de documentaire themazenders ook weten starten zonder publiciteit...
. financieel aspect: het uitbreiden van het aanbod met streaming zoals nu bij TN, zal deels ook ten laste komen van de klanten die aan streaming geen boodschap hebben. Voordelig bij streaming is dan weer dat er meer concurrentie (mogelijk) is.

Ik zie streaming nog lange tijd een aanvullende keuze zijn bij het traditioneel TV-kijken.
Het zou interessant zijn om in dit verband bij de huidige volwassen streaming-kijkers te onderzoeken hoe zich dit verhoudt tegenover hun traditioneel TV-kijken.

Dit zijn maar enkele losse bedenkingen...

RonnyVa
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Beste,

ik ben indertijd overgegaan naar PLAY omwille van de themazenders National Geographic Wild en Discovery. Met STREAMZ krijg ik wel die themazenders niet, tenzij ik naar STREAMZ+ ga en opnieuw méér betaal. Vindt U het normaal dat er zomaar die keuze en meerprijs opgedrongen wordt? Houdt men dan helemaal geen rekening met de mensen die het moeten hebben van een pensioentje?

mvg

Ronny

 

Titel gewijzigd door @Bjarne | Vorige titel: Streamz

JohnnyBee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Wereld gedichtendag Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Net de melding dat ze hun diensten nog eens gaan opslagen, (met 1,05%), bij de rekening bijgekregen, waarschijnlijk doet men dit alles om de trouwe klant te belonen zekers????

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@RonnyVa  schreef:

Beste,

ik ben indertijd overgegaan naar PLAY omwille van de themazenders National Geographic Wild en Discovery. Met STREAMZ krijg ik wel die themazenders niet, tenzij ik naar STREAMZ+ ga en opnieuw méér betaal. Vindt U het normaal dat er zomaar die keuze en meerprijs opgedrongen wordt? Houdt men dan helemaal geen rekening met de mensen die het moeten hebben van een pensioentje?

mvg

Ronny

 

Titel gewijzigd door @Bjarne | Vorige titel: Streamz


@RonnyVa ik heb jouw post verplaatst naar het topic dat al over de themazenders gaat. Dan kan je hier deelnemen in de conversatie. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@RonnyVa Zeg toch gewoon heel het boeltje op.

Trouwens over de beeldkwaliteit is het ook dat niet.

Zie op de andere topic.

 

iguana1512
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik vind het alleen raar dat ik ook bedraad het probleem heb. Heb nu een mesh set gekocht van LinkSys, ga mijn Pc's her installeren en de testen bedraad en draadloos opnieuw uitvoeren. De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat verleden jaar er een kabelbreuk 50 meter van mijn woning hersteld is en ik herinner mij dat sindsdien ik wel wat problemen ondervonden heb. En ja ik weet dat deze post off-topic is maar soms kom je met een post nu eenmaal ergens helemaal ander terecht. Ik ben sinds dag 1 klant van Telenet en was steeds over het algemeen zeer tevreden. Dat ben ik eigenlijk nog altijd met uitzondering van het feit over de verwijdering van de themazenders. Ik weet dat het een bedrijf is dat nu eenmaal winst moet maken. ik wou alleen dat er af en toe eens met de gebruikers rekening gehouden zou worden.

0 Likes
RonnyVa
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Niet MIJN PLAY wordt binnenkort STREAMZ, maar jou PLAY

Het is inderdaad zo dat de mensen, die PLAY namen en ervoor betaalden dit deden voor de terugkijk en de themakanalen... Er werd ons niet gevraagd of we Streamz wilden in plaats van PLAY.

Waarom kon men dan niet PLAY laten bestaan naast Streamz en Streamz+?

Kan men bij de beslissingen, die men neemt bij telenet niet eens rekening houden met gepensioneerden en andere mensen, die het niet zo breed hebben...

mvg

Ronny

mvg

Ronny

Mapsie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Vele mensen zien nog naar die themazenders. Ik vind het gewoon een schande dat de klant weeral int **bleep** wordt gezet. Als ik via een andere provider deze zenders wel kan krijgen, zie ik mij genoodzaakt om telenet op te zeggen!

Een zeer ontevreden klant!

0 Likes
Dobbemi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik kijk NOOIT naar series of films. Ik kijk NOOIT naar het journaal op VTM of VRT en ook NOOIT naar andere programma's op die zenders. Ik kijk enkel naar de themazenders zoals Nat Geographic (HD) en Discovery (HD) en VTM3 voor de Simpsons. Voor de rest kijk ik erg veel naar allerlei filmpjes op Youtube en de weinige keren dat ik een film wil zien ga ik die wel ergens downloaden zonder al die reclamezooi om de tien minuten! 

Ik zit met alles bij Telenet, gsm met twee nrs, vaste lijn, internet en tv maar als ze niet terugkomen op deze beslissing dan gooi ik binnenkort  ALLES buiten en stap over op Orange. Daar krijg ik misschien ook niet alles wat ik nu heb, maar het zal me in ieder geval minder geld kosten per maand. Ik ben nochtans altijd een tevreden klant geweest bij Telenet maar plotseling een pak meer gaan betalen per maand voor hetzelfde te behouden als nu, sorry.... 😡

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Dobbemi de discovery HD en National Geographic channel HD zitten in het basis aanbod, dus daarvoor heb je geen play more nodig voor de themakanalen, wil je bv NGC Wild HD zien dan heb je wel de themakanalen nodig.

Animal Planet HD zit ook in het basis aanbod.

Discovery Sceince en World zitten in het thema aanbod dus play more nodig.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@Dobbemi  schreef:

Ik kijk enkel naar de themazenders zoals Nat Geographic (HD) en Discovery (HD) en VTM3 voor de Simpsons.


Voor deze 3 zenders heb je geen Streamz(+) of Play More nodig, ze zitten alle 3 in het basisaanbod (dat je hier kan bekijken). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
leen333
Freshman Meerweter
Berichten: 51
Say what?! Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

U hebt daarin volkomen gelijk, ik ben geen fan voor nog meer te betalen, 

Telenet, denk ook eens aan mensen met een lager inkomen die overig niets anders hebben dan hun televisie, wat moeten ze doen? Naar het o.c.m.w gaan? Armoede en geen tv meer kunnen kijken, denk aub daar eens aan !!!!

0 Likes
leen333
Freshman Meerweter
Berichten: 51
Say what?! Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Schat die muziekzenders af!!!

Wie interesseert dat? Geen gepensioneerden die dat interesseert, 

Geef ons onze oude thema's weer zonder meerkost, da's gewoon op de kap van mensen zitten, die het onmogelijk is zoveel meer betalen, Geef onze Play van vroeger weer !!! Da's iets wat vele mensen vragen,