Beantwoorden
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Op de website van telenet lees je bij wat betekend de overgang van play naar streamz voor u:
Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10. Je kan ze vanaf dan dus niet meer bekijken in Streamz.

Volgens de klantendienst zouden er enkel twee themakanalen verdwijnen uit streamz en overgaan naar streamz+ zijnde Discovery World en Stingray Music.

 

Hoewel het voor mij als klant nog steeds moeilijk te verteren is dat er themakanalen, die jaren te krijgen waren rond de 9 euro, nu overgeheveld worden naar een prijs van 20 euro, ben ik toch blij dan het maar één televisie kanaal zou betreffen, wel spijtig juist een discovery.

Omdat voor mij de themakanalen het enige is waarom ik nog play (streamz) ben, heb ik aan de klantendienst gevraagd om zoals bij proximus een boeket te maken van de themakanalen zodat je op deze themakanalen kunt abonneren, los van al de series en films die de streamz aanbieden.

294 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Dat Telenet de themakanalen niet apart aanbiedt, kan ik eventueel nog enigszins begrijpen. Maar terugkijk-tv zou wel écht apart aangeboden moeten worden. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@m-jan20  schreef:

Dat Telenet de themakanalen niet apart aanbiedt, kan ik eventueel nog enigszins begrijpen. Maar terugkijk-tv zou wel écht apart aangeboden moeten worden. 


Terugkijk TV is bij de nieuwe TV Box bijna nutteloos aangezien je er zoveel programma's tegelijkertijd mee kan opnemen als je wil. Terugkijk TV is dan enkel maar handig wanneer je een programma bent vergeten op te nemen.

Ex-Netweter
 

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Hofkens 

De nagel op de kop!

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

maar nog niet iedereen heeft die telenet box 😉 die met een digicorder hebben niet deze voordelen.

vrees alleen dat telenet voor de 1% thema zender kijkers hun beslissing niet gaan terugroepen.

de zenders worden ook duurder dus moeten ze ergens de inkomsten halen, 

zou bijna durven zeggen dat de play more gebruikers jaren de play gebruikers hebben gesponsord 😛


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@m-jan20 terugkijktv (36u) zit toch sowieso al in Wiggo. Zoals @Hofkens zegt, terugkijktv is echt geen must meer met de nieuwe tvbox, hier schuilt dan wel het probleem dat vele bestaande klanten geen nieuwe tvbox krijgen, dus waar die terugkijktv wel zeer handig is, door gebrek aan gelijktijdige opnames. Als geste zou telenet deze bestaande klanten gratis terugkijktv (7dagen) mogen geven. Ikzelf gebruik het indd ook uitzonderlijk met nieuwe tvbox.

Follow the White Rabbit
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik persoonlijk ga niet akkoord met de redenering dat je met de TV box geen terugkijk TV nodig hebt. Ik weet niet op voorhand wat ik ga bekijken met terugkijk TV. Ik zet mij soms in de zetel, zet de TV op en blader dan door de TV gids om te zien of er iets interessant te zien was.

 

Ik ga dus niet op voorhand de TV gids doorbladeren om te zien wat ik misschien interessant ga vinden.

 

En ik ga ook niet gewoon alles opnemen. Kan trouwens niet want ik heb nog een digicorder.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ikzelf ben geen gebruiker van terugkijk-tv of opnames voor alle duidelijkheid. Ik kan me gewoon inbeelden dat terugkijk-tv een handige optie kan zijn voor mensen die geen zin hebben om constant de TV-Gids in de gaten te houden om alles op te nemen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@StefaanH  schreef:

Ik persoonlijk ga niet akkoord met de redenering dat je met de TV box geen terugkijk TV nodig hebt. Ik weet niet op voorhand wat ik ga bekijken met terugkijk TV. Ik zet mij soms in de zetel, zet de TV op en blader dan door de TV gids om te zien of er iets interessant te zien was.

 

Ik ga dus niet op voorhand de TV gids doorbladeren om te zien wat ik misschien interessant ga vinden.

 

En ik ga ook niet gewoon alles opnemen. Kan trouwens niet want ik heb nog een digicorder.


Dít bedoelde ik dus, in die tijden lang lang geleden toen ik nog 'gewone tv' keek 😉 

(je antwoord was gelijktijdig met mijn antwoord) 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WillyH
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@m-jan20  Het moet zeer tof zijn moest iedereen zoals u probleemloos elke maand tot 50 euro en meer extra wil/kan betalen aan alle streamingdiensten plus, niet te vergeten, een hoger (lees: duurder) formule voor internet om alle extra data te vergoeden.  Wat mij vooral stoort is de pure onwil van Telenet om haar klanten de veelbesproken themazenders te behouden op Play, Telenet wil haar klanten duwen in een "oplossing" die flink meer kost (Pay More) in ruil voor iets waarop ik alvast niet zit te wachten (Streamz). Telenet weet ook dat het geen lichte beslissing is om over te stappen naar de concurrentie. Play heeft voor mij geen meerwaarde meer, die zal alvast stopgezet worden.

freelieke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Denken ze bij telenet nu echt dat we 24,95 € gaan afdokken voor Play More omdat de oude Vlaamse reeksen gaan te zien zijn, die al jaren op DVD bestaan en GRATIS op te halen en te bekijken zijn via elke zichzelf respecterende bibliotheek in Vlaanderen. Ik wil mijn themazenders terug aan een betaalbare prijs. Indien deze afzetterij behouden blijft zal mijn conclusie hou genomen zijn en verander is van provider. Als ik echt fims of series wil bekijken dan kan dit voor 5,99 €/maand via Amazon Prime wel doen ! Trouwens binnenkort gaat ook Dplay zijn opwachting maken in België, en dat weet Telenet en willen nu blijkbaar nog vlug, vlug zijn trouwe klanten uitpersen.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@WillyH  schreef:

@m-jan20  Het moet zeer tof zijn moest iedereen zoals u probleemloos elke maand tot 50 euro en meer extra wil/kan betalen aan alle streamingdiensten plus, niet te vergeten, een hoger (lees: duurder) formule voor internet om alle extra data te vergoeden. 


  • Telenet TV = €27 
  • Streaming = € 32
    • Netflix: 12
    • Amazon: 3
    • Disney: 5
    • Streamz = 12 
    • VRT Nu = gratis
    • VTM Go = gratis 

Dit is dus niet veel meer, voor veel meer aanbod. En er zijn maar 2 internet bundels bij Telenet: 200 GB & onbeperkt. Met 200 GB komen we hier met gezin van 6 niet toe (met of zonder streaming), dus daar moeten we sowieso niet extra voor betalen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Borsalino
Freshman Meerweter
Berichten: 65
De vlam zit erin. Trick or treat? Goed bezig! Say what?!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Heb online mijn Play opgezegd.

Is al na 1 dag in orde want heb al geen beeld meer op de betreffende zenders.

24,95 betalen daarvoor was me iets te gortig.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Maar we wijken af; het zou inderdaad het best zijn dat ze die themazenders apart zouden aanbieden, in plaats van deze onder te brengen in een €25/maand bundel. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
leen333
Freshman Meerweter
Berichten: 51
Say what?! Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Ik heb nog altijd de oude digicorder, moet u die nieuwe nog betalen aub? 

Want als die uitkwamen moest je ze nog betalen

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@leen333  schreef:

Ik heb nog altijd de oude digicorder, moet u die nieuwe nog betalen aub? 

Want als die uitkwamen moest je ze nog betalen


"Door de impact van het coronavirus op de tewerkstelling in China loopt de levering van de Telenet TV-box vertraging op. Momenteel zijn we genoodzaakt om de Telenet TV-box enkel te verdelen aan nieuwe Telenet-klanten. Zodra je opnieuw de Telenet TV-box kan bestellen, zie je dat op deze pagina. Onze excuses voor het tijdelijke ongemak." 

 

Deze was voor de coronacrisis €35 om over te stappen. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes