Beantwoorden
kurtgr
Freshman Meerweter
Berichten: 55
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Happy New Year!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Op de website van telenet lees je bij wat betekend de overgang van play naar streamz voor u:
Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10. Je kan ze vanaf dan dus niet meer bekijken in Streamz.

Volgens de klantendienst zouden er enkel twee themakanalen verdwijnen uit streamz en overgaan naar streamz+ zijnde Discovery World en Stingray Music.

 

Hoewel het voor mij als klant nog steeds moeilijk te verteren is dat er themakanalen, die jaren te krijgen waren rond de 9 euro, nu overgeheveld worden naar een prijs van 20 euro, ben ik toch blij dan het maar één televisie kanaal zou betreffen, wel spijtig juist een discovery.

Omdat voor mij de themakanalen het enige is waarom ik nog play (streamz) ben, heb ik aan de klantendienst gevraagd om zoals bij proximus een boeket te maken van de themakanalen zodat je op deze themakanalen kunt abonneren, los van al de series en films die de streamz aanbieden.

294 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@patrick37 ik kan Play More gewoon bestellen via Mijn Telenet hoor. Ze hadden dat vanaf het begin moeten onderbrengen in Streamz+, dit heeft onnodig & veel verwarring veroorzaakt. Al zal het waarschijnlijk wel z'n juridische redenen (die hier al zijn aangehaald) hebben gehad. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Master-Magic  mee eens maar er is ook duidelijk gezegd geweest hier dat de themazenders niet naar streamz+ zouden gaan ( of voorlopig nog niet ). Dus als je kiest enkel voor streamz+ ben je je themazenders kwijt. Dat heeft die persoon mij ook uitgelegd en betekend dus bij opzeg van Play More of een downgrade naar stremaz+ heb je die themazenders niet meer. Maar hier in dit topic is al aangehaald dat als men de themazenders wil zien je Play More zou moeten bestellen anders heb je die zenders niet meer. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@m-jan20  inderdaad dit brengt veel te veel verwarring. Toevallig ook dat ik belde om eens een herziening te doen anders wist ik het ook niet maar omdat we alles hebben overlopen kwam ik uit op het gesprek met Play More. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Inderdaad, wie vroeger het entertainment pack had (en niks veranderd heeft) heeft nu nog steeds dat pack, met daarin de themazenders.

Het zou maar fair geweest zijn om wie vroeger Play  had dat ook te laten houden maar niet meer aan te bieden.

Maar nee, dat nieuwe pakket moest door de strot geramd worden ... Tegen wil en dank ...Met verlies van de themazenders ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@StefaanH  schreef:

Maar nee, dat nieuwe pakket moest door de strot geramd worden ... Tegen wil en dank ...Met verlies van de themazenders ...

 

Laat ze zitten met hun streamz pakket

Hier komt er Streamz niet in.

 


 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@patrick37  schreef:

 inderdaad dit brengt veel te veel verwarring. Toevallig ook dat ik belde om eens een herziening te doen anders wist ik het ook niet maar omdat we alles hebben overlopen kwam ik uit op het gesprek met Play More. 


Ik begrijp de verwarring niet.

De enige verwarring is de wartaal die de Telenet medewerker jou aan de telefoon heeft meegedeeld 🤔.

In jouw post op de vorige pagina schreef je toch dat de medewerker jou wijsgemaakt heeft "dat Play More niet meer zichtbaar is op de website, dat je Play More niet meer kan bestellen, en dat de themazenders naar Streamz+ gaan"? Dat is toch kwatch?

 

Voor mij is het allemaal zéér duidelijk. Je hebt:

  1. Streamz (dat het vroegere "Play" vervangt).
  2. Streamz+
  3. Play More (dat Streamz+ bevat & de themazenders).

Streamz en Streamz+ zijn streamingdiensten, aangeboden door de "Streamz". Dit is een joint venture van Telenet en DPG media die een videostreamingsdienst aanbiedt. Hier treedt Telenet op als "verkoper" of tussenpersoon ...

 

Themazenders zijn lineaire televisie, aangeboden door Telenet aan zijn TV klanten.

 

Een streamingsdienst houdt zich niet bezig met lineaire televisie, met andere woorden de Themazenders zullen nooit deel maken van Streamz(+)

Want dat zou betekenen dat niet-Telenet klanten die zich op Streamz+ abonneren ook de themazenders zou kunnen ontvangen? Niet dus.

 

Het enige wat er misschien zou kunnen gebeuren in de toekomst, is dat Telenet zijn Streamz+ abonnees gratis de themakanalen erbij geeft. Maar Telenet en gratis ??? 😁

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@Ex-Netweter  schreef:

Streamz en Streamz+ zijn streamingdiensten, aangeboden door de "Streamz". Dit is een joint venture van Telenet en DPG media die een videostreamingsdienst aanbiedt. Hier treedt Telenet op als "verkoper" of tussenpersoon ...

 

Themazenders zijn lineaire televisie, aangeboden door Telenet aan zijn TV klanten.

 

Een streamingsdienst houdt zich niet bezig met lineaire televisie, met andere woorden de Themazenders zullen nooit deel maken van Streamz(+)

Want dat zou betekenen dat niet-Telenet klanten die zich op Streamz+ abonneren ook de themazenders zou kunnen ontvangen? Niet dus.

 

Het enige wat er misschien zou kunnen gebeuren in de toekomst, is dat Telenet zijn Streamz+ abonnees gratis de themakanalen erbij geeft. Maar Telenet en gratis ??? 😁


En waarom zou dit niet kunnen?
Als je, als Telenet klant, vandaag een abonnement neemt op Streamz (via Telenet) krijg je er gratis Terugkijk TV bij.  Terugkijk TV staat volledig los van de Streamz joint venture.

Iets gelijkaardigs zouden ze ook kunnen doen met Streamz+ : gratis de themakanalen erbij.

Op voorwaarde dat je intekent op Streamz+ via Telenet. 

 

En dan lijkt het me ook niet onlogisch dat Play More zou verdwijnen, want veel verschil is er dan niet meer tussen Play More en Streamz+, behalve misschien de 3 extra filmkanalen bij Play More waarvan de content allemaal on-demand zou kunnen beschikbaar gesteld worden.
Het zou de verwarring alleen maar ten goede komen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@Ex-Netweter  schreef:

@patrick37  schreef:

 inderdaad dit brengt veel te veel verwarring. Toevallig ook dat ik belde om eens een herziening te doen anders wist ik het ook niet maar omdat we alles hebben overlopen kwam ik uit op het gesprek met Play More. 


Ik begrijp de verwarring niet.

De enige verwarring is de wartaal die de Telenet medewerker jou aan de telefoon heeft meegedeeld 🤔.

In jouw post op de vorige pagina schreef je toch dat de medewerker jou wijsgemaakt heeft "dat Play More niet meer zichtbaar is op de website, dat je Play More niet meer kan bestellen, en dat de themazenders naar Streamz+ gaan"? Dat is toch kwatch?

 

 


@Ex-Netweter  waaarom is dat kwatch ? Welke uitleg heb jij dan voor het feit dat je enkel nog Streamz ( + ) kan bestellen en geen Play More meer ? Dus iemand die nieuwe klant wordt en wil dan Play More dat gaat niet want kan je het niet bestellen dus die neemt Streamz ( + ). Blijkbaar als je gaat kijken ( eenmaal klant ) kan je in 'mijn Telenet ' Play More bestellen ? Dat klinkt niet logisch want de klant krijgt er in eens kosten van e 5 per maand meer. Dan zouden ze het ook op de website moeten laten zien dat je het kan bestellen. 

 

patrick37_0-1603930870883.png

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Hier staat Play More gewoon tussen de opties hoor (& op de Telenet website): 

Schermafbeelding 2020-10-30 om 13.32.44.png

 

Schermafbeelding 2020-10-30 om 13.33.01.png

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@m-jan20  schreef:

Hier staat Play More gewoon tussen de opties hoor (& op de Telenet website)


Hier ook nog steeds te bestellen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@m-jan20  via 'mijn Telenet' kan je die nog bestellen dat heb ik ook van andere gehoord al hier. Dat het op de site staat ja mee akkoord dat heb ik gezien. Maar als je nu naar een Wigo gaat en gaat kijken wat je kan bestellen aan opties dan staat het er niet tussen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@patrick37  schreef:
Dan zouden ze het ook op de website moeten laten zien dat je het kan bestellen. 

Foutje op de website? Meer moet je er niet achter zoeken, denk ik.

melden aan @Suzy 🙂

Jelleuh
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

Wij hadden vroeger het HDXL pakket waardoor wij nu nog steeds zenders als MTV HD hebben, ondanks onze play nu streamz is. Ik ben er niet kwaad voor, maar logica is soms ver te zoeken.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz

@Jelleuh oude abbo's dat verdwenen blijven bij een klant zolang ze niet veranderen van abbo of zelf opzeggen, er zit nog 1 zender in dacht ik, de andere zijn in basis ondertussen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Themazenders uit Play verdwijnen in Streamz


@Ex-Netweter  schreef:


...

 

Voor mij is het allemaal zéér duidelijk. Je hebt:

  1. Streamz (dat het vroegere "Play" vervangt).
  2. Streamz+
  3. Play More (dat Streamz+ bevat & de themazenders).

Streamz en Streamz+ zijn streamingdiensten, aangeboden door de "Streamz". Dit is een joint venture van Telenet en DPG media die een videostreamingsdienst aanbiedt. Hier treedt Telenet op als "verkoper" of tussenpersoon ...

 

Themazenders zijn lineaire televisie, aangeboden door Telenet aan zijn TV klanten.

 

Een streamingsdienst houdt zich niet bezig met lineaire televisie, met andere woorden de Themazenders zullen nooit deel maken van Streamz(+)

Want dat zou betekenen dat niet-Telenet klanten die zich op Streamz+ abonneren ook de themazenders zou kunnen ontvangen? Niet dus.


Wat @Ex-Netweter hierboven zegt is eigenlijk de correcte uitleg. Streamz heeft geen plannen om lineaire televisie aan te bieden. Play More blijft ook gewoon bestaan, of dit voor altijd zo zal zijn, daar heb ik zelf geen zicht op.

 

Het klopt dat Play More ook enkele dagen (vlak na de release van Streamz) van de Telenet website verdwenen was, dit is ondertussen al enige tijd gecorrigeerd. Play More kan je nog altijd bestellen als je dit effectief wenst. 

 

@patrick37 Waarom het niet meer staat tussen de opties eens je WIGO bent, dat lijkt me inderdaad een foutje te zijn. Kan je me eventueel de exacte stappen eens bezorgen hoe je daar geraakt op die pagina in combinatie met de URL? Mag hier of via een privébericht, je kiest maar. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.