Beantwoorden
Svdwynga
Freshman Beetjesweter
It's your eighth party! It's your fifth party! Pageturner! It's your fourth party!

Waarom betaal ik dubbel voor Netflix bij Telenet?

Waarom betaal ik sinds 07/23 dubbel voor Netflix? Ik betaal al voor Netflixx sinds 07/21 via mijn visa op het account xxx@example.com (waar example.com = telenet.be). Gisteren contact gehad met Netflix en wisten mij te zeggen dat het onmogelijk is om op 1 mail adres 2 accounts te hebben, alsook krijgen zijn maar 1 betaling binnen. Ik heb gisteren reeds telefonisch contact gehad met de telenet helpdesk maar er werd doodleuk ingehaakt door jullie nadat ik 3 verdchillende medewerkers aan de lijn had gehad. Ondertussen heeft Netflix mijn account geannuleerd en heb via de app de streamingdienst ook stopgezet om nog meer fraude tegen te gaan. Ik had dit geaag rechtgezet zien geworden. Gaat wel over een bedrag van 300€. Graag jullie reactie. Mvg van een reeds lange maat ontevreden klant

Inhoud gewijzigd door WG94 (Krak) | Reden: e-mailadres weggehaald

Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: Netflix

17 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Je situatie is me niet helemaal duidelijk.

Gaat Netflix 2x van je VISA kaart of 1x van je VISA en 1x aangerekend via je Telenet factuur?

Indien het eerste dan moet je echt bij Netflix zijn, daar heeft Telenet niets mee te maken. Dat jij toevallig een Telenet e-mailadres gebruikt is hierin irrelevant.

Indien het tweede, dan heb je dus ooit Netflix via Telenet aangevraagd? Heb je daarna de activatie doorlopen? Bij die activatie koppelt Telenet je account aan Netflix en hoort Netflix te stoppen met je te factureren op je VISA kaart.

Het is  me ook niet helemaal duidelijk wat je nu net allemaal stopgezet hebt en waar.

Tenslotte, De Netweters is helaas geen klantendienst. Je wordt hier geholpen door andere klanten en niet door Telenet zelf. Contact met Telenet kan telefonisch via 015 66 66 66, via WhatsApp of via een contactformulier

Is het antwoord van de klantendienst onvoldoende dan kan je klacht indienen bij Telenet: Ontevreden? Laat het ons weten | MyTelenet 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marcel3X
Freshman Meerweter
Topicwurm! Goed bezig! Say what?! On a roll...

Is toch gewoon je eigen fout, 2 jaar nodig om 't te ontdekken zegt al genoeg denk ik, als je 't al via creditcard hebt en daarna nog een keer via Telenet afsluit, had je creditcard zelf moeten stoppen...

Telenet weet niet dat je nog een account hebt lopen en kan dat ook niet stopzetten...

MartijnS
Experienced Veelweter
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Heb je ooit Netflix via Telenet proberen te bestellen? Kan het zijn dat je toen, na 3 herhaardelijke reminders, je Netflix nooit geactiveerd hebt via My Telenet om de betaling via Telenet te laten verlopen?

Svdwynga
Freshman Beetjesweter
It's your eighth party! It's your fifth party! Pageturner! It's your fourth party!

Waarom betaal ik sinds 07/23 dubbel voor Netflix? Ik betaal al voor Netflixx sinds 07/21 via mijn visa op het account ***@telenet.be. Gisteren contact gehad met Netflix en wisten mij te zeggen dat het onmogelijk is om op 1 mail adres 2 accounts te hebben, alsook krijgen zijn maar 1 betaling binnen. Ik heb gisteren reeds telefonisch contact gehad met de telenet helpdesk maar er werd doodleuk ingehaakt door jullie nadat ik 3 verdchillende medewerkers aan de lijn had gehad. Ondertussen heeft Netflix mijn account geannuleerd en heb via de app de streamingdienst ook stopgezet om nog meer fraude tegen te gaan. Ik had dit geaag rechtgezet zien geworden. Gaat wel over een bedrag van 300€. Graag jullie reactie. Mvg van een reeds lange maat ontevreden klant

Inhoud gewijzigd door WG94 (Krak) | Reden: e-mailadres (opnieuw) weggehaald

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Best dat je een detail maakt wat te veel betaalt is

Met foto's dat je al betaalt

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...

Dan kunnen ze een credit nota maken

Komt er geen antwoord dan neem je contact op met de ombudsdienst telecom

Zelfde doen een detail maken en alle antwoorden en dat er onterecht via domiciliëring wordt geld afgeschreven

Komt wel goed

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Svdwynga hoezo negeer je iedereen hier en post je je bericht gewoon opnieuw, zo kom je toch nergens?

WG94 | Krak
Svdwynga
Freshman Beetjesweter

Waarschijnlijk omdat sommige mensen het bericht niet goed lezen en snappen, das 1 en als je langs een fysiek winkelpunt gaat je er wel bevestiging gegeven wordt dat er een probleem is maar ze je niet kunnen helpen 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Je bent ontevreden want je hebt dubbel betaald. Je hebt dus een klacht. Dan volg je de klachtenprocedure die je hier vindt.

WG94
Freshman Meesterweter

@Svdwynga  schreef:

Waarschijnlijk omdat sommige mensen het bericht niet goed lezen en snappen

Dat is omdat je een bericht geplaatst hebt waarin verschillende details ontbreken, details die je na een week nog niet verduidelijkt hebt.

Dus ik stel mijn vraag opnieuw:

Gaat Netflix 2x van je VISA kaart of 1x van je VISA en 1x aangerekend via je Telenet factuur?

WG94 | Krak
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@Svdwynga exact hetzelfde bericht opnieuw plaatsen omdat je ervan uitgaat dat andere leden jouw initiële onderwerp niet goed hebben gelezen, is niet iets dat op een community wordt gedaan. Er worden jou vragen gesteld waar je geen antwoord op geeft. Wanneer je op een community waar klanten elkaar helpen een vraag stelt of een situatie uitlegt, lijkt het me handig dat je ook openstaat dat mede-Netweters samen met jou proberen uitzoeken wat er fout gelopen kan zijn. Dat kan alleen als je dan ook zelf wat meer informatie geeft die nodig is om het volledige beeld te krijgen en de situatie beter te begrijpen.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Misschien het account van @Svdwynga eens onder loep nemen, @Suzy ?

Deze Netweter heeft twee jaar geleden in juli ook iets gepost en er nooit meer naar omgekeken ... Geen reactie noch commentaar ...

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

De geest van de huidige tijd???

Hoe vaak steek in mijn energie en tijd om uitvoerig raad te geven bij een gesteld probleem, om dan vast te stellen:

• dat ze met jouw raad niets aanvangen, omdat ze het toch beter weten ...
  • of dat je nooit enige feedback krijgt ...

Ik word daar ook zo moe van 🙄

Svdwynga
Freshman Beetjesweter

Als er geen oplossing komt, valt er niet te reageren denk ik dan. 

WG94
Freshman Meesterweter

Zonder info kunnen we ook niet helpen zoeken naar een oplossing. Er zal hier die ook geen oplossing komen, De Netweters is een klantenforum. 

Wil je een oplossing, dan moet je bij Telenet of Netflix zijn.

Fijne avond nog

WG94 | Krak