Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5291
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

play word duurder maar krijgt meer blockbusters

Voor 11,95 euro per maand kan je via Telenet Play voortaan een gigantische hoop buitenlandse topreeksen kiezen. Een aanbod dat je aan dat van Netflix doet denken? Laat dat nu precies de bedoeling zijn.

Sinds de komst van Netflix zijn we met zijn allen aan verslaafd aan series kijken. En die series gaan we massaal bij de Amerikaanse streamingdienst halen. Een half miljoen abonnees zijn er volgens een recente Econopolis-studie ondertussen in Vlaanderen. 

En dat voelen ze ook in de cijfers bij Telenet. In een poging een graantje mee te pikken van die collectieve honger naar kwalitatieve tv-reeksen stuurt het kabelbedrijf zijn betaalpakketten bij. Vanaf 26 november verhuizen een heel pakket topreeksen zoals Game of Thrones, The Walking Dead, Insecure, Westworld of Sharp Objects van Play More naar Play. 

Referentie

Waar je voor die reeksen vroeger dus 24,95 euro per maand betaalde, kan je ze nu voor 11,95 euro per maand bekijken. “Gebaseerd op marktonderzoek hebben we besloten om Play met een sterkere invulling, aan een aantrekkelijk prijspunt opnieuw te positioneren in de markt“, zegt Ils Neuts, VP Entertainment bij Telenet. “Met deze volgende stap willen we een nog bredere doelgroep bereiken en een absolute referentie voor series worden. We beantwoorden zo aan de vraag van de Vlaming en brengen het beste samen van de internationale en de lokale markt: zowel gekende populaire films en series als de nieuwste producties.”


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
29 reacties
carmania2000
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

play word duurder maar krijgt meer blockbusters

wij zijn nog altijd vrij om te doen wat we willen.  Telenet houdt met ons ook geen rekening dus waarom zouden wij met u rekening houden.  Als er iemand een petitie opstart teken ik direct

0 Likes

play word duurder maar krijgt meer blockbusters

@carmania2000 @Master-Magic @Ex-Netweter @Ex-Netweter ik snap eigenlijk de hetze niet alles word duurder, 10 cent deze maand bij men pint da is veel meer dan die onnozel 3 eu, ik heb play more niet omdat ik het niet kan betalen maar over 3 eu twisten ....

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

play word duurder maar krijgt meer blockbusters


@Yargo@  schreef:

Wat nog erger is is dat de aangeboden kwaliteit van deze series beneden alle peil ligt. Alsof ik naar een slechte dvd van 10 jaar geleden aan het kijken ben. Oordeel zelf: https://ibb.co/gxCPH0


Is dit beeld niet het resultaat van een (smart) tv die is ingesteld om het beeld uit te rekken of te zoomen oid? Ik bekeek onlangs een DVD van 'The Young Ones', een serie van de jaren '80 en ik was nogal teleurgesteld over het beeld. Maar dit beeld is origineel 14:3, terwijl de instelling op mijn tv op 16:9 stond. Nadat ik die instelling veranderde naar 'origineel' was het beeld veel beter. Ik had een dikke zwarte balk links en rechts van het beeld, maar dat heb je nu eenmaal als je 14:3 bekijkt op een 16:9 scherm. Enfin, het is maar een gedacht...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

play word duurder maar krijgt meer blockbusters


@carmania2000@  schreef:

wij zijn nog altijd vrij om te doen wat we willen.  Telenet houdt met ons ook geen rekening dus waarom zouden wij met u rekening houden.  Als er iemand een petitie opstart teken ik direct


@carmania2000, jullie zijn daar zeker vrij in. Ik gaf alleen maar aan dat het niet via De Netweters zal gebeuren, zo'n zaken horen hier niet thuis. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

carmania2000
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

play word duurder maar krijgt meer blockbusters

is toch geen oplossing de klanten gewoon gedwongen die reeksen betaald door hun strot duwen.  Er is ons nergens de vraag gesteld of we extra willen betalen om die reeksen te zien.  Die reeksen intresseren mij geen bal maar ik ordt wel verplicht om die 2 euro extra te betalen

Yargo
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

play word duurder maar krijgt meer blockbusters

Voor de aandeelhouders en ceo's is dit zeker een oplossing. Geld scheppen op kap van de klanten die er niet om vragen. Als ze echt inzitten met hun klanten koppelen ze TerugkijkTV los van het Play abonnement. Eens zien hoeveel mensen er nog Play nemen dan.... Ik blijf er bij: Voor ze dergelijk bedrag voor Play/Play More mogen vragen gaan ze toch eerst de kwaliteit van het beeld moeten verhogen. Gisteren zaten mijn kinderen naar Netflix te kijken. Dat beeld is gewoon subliem. Daarbij verbleekt Telenet gewoon. Het ergste van al is dat Telenet gewoon van hun eigen servers op hun eigen netwerk kan streamen en nog zo een belabberde kwaliteit aanbiedt. En zeggen dat HD beeldmateriaal niet beschikbaar is, is zever. Bijna alle content bestaat op Bluray tegenwoordig dus moeten ze zo niet afkomen. 

0 Likes
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

play word duurder maar krijgt meer blockbusters

Om even wat tegengewicht te bieden aan al die klagers hier: ik vind het fantastisch, en ben heel blij dat Telenet dit gedaan heeft!

 

Ik ben erg geïnteresseerd in die HBO series zoals Game of Thrones of Westworld, maar het prijskaartje van 25 Euro per maand schrikte me altijd af. Nu de prijs hiervoor gedaald is tot 12 Euro per maand ga ik me waarschijnlijk wel abonneren.

 

Alleen even denken wat ik dan met mijn Netflix abonnement ga doen. Smiley Knipoog

 

KevinDBM
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Nieuwe TV-theek? On a roll... Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

play word duurder maar krijgt meer blockbusters

Als Play More gebruiker vraag ik mij af of dit product in de toekomst niet dreigt te verdwijnen. Dit las ik ook in de pers. Ik begrijp de keuze om Play op te waarderen om de concurrentie met Netflix aan te gaan (en de aankondiging van een 'Vlaamse Netflix' te counteren)

 

Maar dan ik heb veel vraagtekens bij de meerwaarde van Play More:

 

Yelo Play maakt de themakanalen overbodig voor de pure on-demand-kijker. De enkele extra  zenders zoals Nat Geo Wild en history channel zijn mooi meegenomen. Maar buiten de belofte om voor Play More extra films te voorzien lijkt mij dat toch wat mager voor die +10 euro/maand extra. Ik ben het 'More' product erg genegen, maar mij ga je niet vertellen dat Telenet hier zelf niet met mee worstelt?

 

Meer Vlaamse films en series? Iets anders? Enkele gratis opvragingen/maand op VRT ooit gemist ...

 

Alvast bedankt aan een Telenet medewerker om te antwoorden.

 

Internet en TV: Fiber 200 - Play More + Sports
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5291
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

play word duurder maar krijgt meer blockbusters

@KevinDBM en als je weet dat er binnen nu en 2 maanden alweer 3 zenders verdwijnen uit het play more aanbod stel ik ook de vraag of die 25 euro voor dat pakket nog die waarde heeft, er zijn al heel veel zenders uit verdwenen die niet echt werden vervangen, er gaat zelf een zender uit de play more stal naar het basis aanbod deze maand, dus eigenlijk 4 zenders uit play more,

denk dat die prijs beetje te hoog is voor play more op den duur.

en er staan nog zenders te verdwijnen, belgie is te klein voor niche zenders zoals we ze hebben momenteel.

er is te weinig inkomsten van reclame voor de zenders in de Benelux. 

denk dat we in 2019 nog meer zenders zullen zien verdwijnen......


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

play word duurder maar krijgt meer blockbusters

Je moet deze link eens openen: https://cdn.uc.assets.prezly.com/6914d786-e405-4235-97c5-8269edde6aa3/-/inline/no/

Dat is een vergelijkingstabel in het persbericht van de nieuwe Play en staat over de ganse lijn 16 themazenders. Dan staat er voor Play More extra nog eens 8 themazenders + 6 Play More-kanalen + BBC First. Ik zou wel eens willen weten wat die 8 extra themazenders dan zijn, want ik kom alles samen op 8 extra zenders uit... Zoals Proximus vroeger (weet niet of ze het nu nog doen) één betalende opvraging uit de TV-theek zou een mooie toevoeging zijn om het prijsverschil tussen Play en Play More te rechtvaardigen. Zo kan elke Play More-klant toch één blokbuster direct na de release bekijken per maand in plaats van zoals anders een half jaar nog te moeten wachten.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

play word duurder maar krijgt meer blockbusters


@KevinDBM@  schreef:

Alvast bedankt aan een Telenet medewerker om te antwoorden.

 


Telenet medewerkers reageren hier doorgaans niet. Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor en door klanten. Wil je een reactie van Telenet, dan zal je hen rechtstreeks moeten contacteren via telefoon, contactformulier, Facebook, Twitter, ...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gregory1
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

play word duurder maar krijgt meer blockbusters

Betekend dit dan dat de play-more goedkoper word aangezien het kwaliteitsverschil kleiner is?

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

play word duurder maar krijgt meer blockbusters


@Gregory1@  schreef:

Betekend dit dan dat de play-more goedkoper word aangezien het kwaliteitsverschil kleiner is?


De prijs van Play stijgt, de prijs van Play More blijft hetzelfde.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

play word duurder maar krijgt meer blockbusters


@Hofkens@  schreef:

@Gregory1@  schreef:

Betekend dit dan dat de play-more goedkoper word aangezien het kwaliteitsverschil kleiner is?


De prijs van Play stijgt, de prijs van Play More blijft hetzelfde.


Voordien was het verschil € 15 en nu is het nog € 12,5 maar gelet op de hoeveelheid films en series die overgegaan zijn van Play More naar de gewone Play zou het verschil inderdaad kleiner mogen, dwz, de prijs van Play More naar beneden. Uiteraard is dat een droom, Telenet is geen liefdadigheidsinstelling ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5291
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

play word duurder maar krijgt meer blockbusters

met de zenders die al zijn verdwenen uit play more en nog gaan verdwijnen en een zender die van play naar basis gaat is de prijs van play more duurder aan het worden vanaf Februari 2019 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes