Beantwoorden
SarahV
Freshman Meerweter
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

CI+ error 17 met TCL 55T8B

Hoi,

Vandaag (na wat vertragingen) mijn TV van Telenet ontvangen. TCL 55T8B
Toestel is ter vervanging van mijn Samsung TV wat ik altijd gebruikte met een CI+ van Telenet in de slaapkamer.

De TCL volledig volgens ‘het boekje’ geïnstalleerd .. updates .. netwerk .. Check OK. (Ik heb een ruime ervaring in IT, installaties ..ect.)

20241204_160819.jpeg  20241204_161601.jpeg

20241204_162144.jpeg  20241204_162319.jpeg

Netjes alle kanalen laten scannen … digitaal & analoog (voor zover deze er nog is) en 327 digitale kanalen gevonden. Signaalsterkte +95%

Daarna de CI+ Module van Telenet in het toestel … even geduld .. koppelen tot 90% en telkens foutcode 17.

Verschillende keer een hardware reset van de TV gedaan, stroom aan/uit … 2x Telenet gebeld en CI+ module laten resetten … niets helpt. Steeds foutcode 17

Deze morgen op de Samsung geen enkel probleem … nu weer wat frustraties met een nieuwe (veel recentere) TV. Op andere (niet Telenet) digitale zenders geen probleem en TV-app ook geen enkel probleem.

Iemand toch nog wat extra tips?
86 reacties
Haabee
Freshman Beetjesweter
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

stappenplan, hoe ik mijn CI-module werkend met mijn TCL43P7K heb gekregen mbv ChatGpt:

1) Haal alle kabels, stekkers en kaarten uit je tv. Wacht 1 minuut.

2) Steek het stroomgedeelte er weer in en zet de tv aan.

3) Sla de de installatie van google-tv en wifi over. Dat kan op het eind gedaan worden.

4) Ga naar kanaal scannen en zet de tuner op kabel, en kanaaltype op digitaal.  scanmodus laat je ongewijzigd,. 

5) Stop de coaxkabel in je tv en druk op scannen. De tv is nu geruime tijd bezig met zoeken, laat hem zijn gang gaan.

6) Als de scan is afgelopen, schakel je wifi in en kiest een gecodeerde zender. Stop daarna je CI-module in je tv en wacht daarna 5-15 minuten, waarbij je niet gaat zappen of tv uitzet.

7) nu even geduld hebben dat koppelen gelukt is.

😎 laat de tv rustig 5-15 minuten aanstaan, terwijl je verder niks doet.

9)Nu kan je de gecodeerde zenders testen en de zenders op volgorde zetten hoe jij het wilt.

10) als laatste kan je google-tv installeren en eventuele apps.

NB. Bij mij ging het halverwege mis met foutcode 17, omdat chatgpt vergeten was om te zeggen dat ik eerst wifi moet hebben voordat ik de module er in steek, want de module werkt niet zonder wifi. Dit kon ik later toch nog recht trekken. 

Ik hoop dat het bij jullie ook werkt, succes

Haabee
Freshman Beetjesweter

een belangrijk punt vergeten, zet als eerste de fabrieksinstellingen terug.

luc55
Experienced Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Dus hij heeft Wifi nodig bij de installatie voor de tv kaart als ik het goed begrijp 

Daarna kan je het uitzetten moet hij geen wifi meer hebben 

Is er geen wifi in buurt dan gebruik je de telefoon even als hotspot gebruiken 

Benieuwd naar resultaat van de mensen met dit probleem 

phreakske
Freshman Beetjesweter
Primeur! De kop is eraf!

Beste,

Mijn CI+ kaart werkt op een EU model de 50C61B, maar niet op Oost-Europese 55T8

Uw tv is de 2025 43P7K (EU).

Ik heb een zwaar vermoeden dat het afhankelijk is met de CI+ versie in de tv, daardoor is je tv niet compatibel met de kaart.

De CI+ error heeft te maken met een vervallen certificaat en is dus een soort van software/hardware issue dat we niet kunnen oplossen met wat instellingen.

CI+ versie 1.4 werkt bv niet met oudere tunerkaarten. Maar wel met digitaal DVB-C.

Dat zijn de antwoorden die mensen van Ziggo krijgen, ze krijgen dezelfde foutmeldingen op hun tv's na het gebruiken van hun Ci+ kaarten, Ziggo is ook kabel-abo en hebben hun eigen CI+ kaarten, dus een vergelijkbare provider.

Ondanks alles heb ik het nog eens geprobeerd, zonder IP adres en registratie bij telenet werkt de CI+ kaart zowiezo niet. Je hebt WIFI/LAN nodig om 'm te koppelen.

Ga je posten zoeken zonder de CI+ kaart, krijg je de gratis 720p kanalen via DVB-C dus dat is geen oplossing en geen FHD(1080p).

De beste oplossing voor mij is straks terug de doos in en de kelder in. terug naar de 50C61B

Het is en blijft en vergiftigd geschenk, Telenet geeft je een gratis tv die niet eens 100% werkt op de door hun aangeboden diensten. Technisch gezien moeten ze je in de garantieperiode een nieuw toestel aanbieden wat wel werkt.

Haabee
Freshman Beetjesweter

Veel mensen weten het niet, maar je hebt het recht om binnen 14 dagen de tv retour te sturen, als hij niet bevalt of er zijn tekortkomingen aan. Ik stond ook op het punt om de tv weer in te pakken en retour te sturen. Gelukkig heeft AI mij stap voor stap geholpen, vaak zelfs iets te technisch voor mij, want AI legde me precies uit hoe, wat en waarom ik foutmeldingen kreeg en er diverse manieren waren om dit op te lossen. Nu heb ik praktisch alle zenders, op enkele na, die ik eigenlijk nooit bekeek, zoals bijvoorbeeld WDR3. Zelfs dit was volgens AI mogelijk om ontbrekende zenders terug te ontvangen, maar daar had ik geen zin meer in. Ik vind het goed zo! Ik kan me goed voorstellen dat mensen gefrustreerd raken, als ze een tv bij Telenet kopen, en het wil niet lukken om hem te installeren met producten die ook van Telenet afkomstig zijn. 

SarahV
Freshman Meerweter

Maar je voorstel / oplossing werkt niet op de TCL wat ik (wij) hebben ... zoals in eerdere post vermeld begin ik de moed op te geven. CI+ ligt enkel stof te vergaderen. TV omruilen doet Telenet niet want het gaat van kastje naar de muur -> Telenet <-> TCL

Wel jammer dat Telenet dus WEL een product heeft verkocht wat niet met hun eigen systeem werkt. Oplossing is TV Box maar dat is weer extra betalen.

(volgens Telenet is het garantie voor TCL, volgens TCL is het een probleem van Telenet)

SarahV
Freshman Meerweter

@Suzy  Kan je even met een privé berichtje contact opnemen met mij om te bespreken hoe ik dit best kan aanpakken om de TV door Telenet klantendienst te laten omruilen?

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Haabee je haalt enkele zaken aan die niet kloppen bij het Telenet netwerk,

wdr3 is een radio zender, de gratis te bekijken zenders zijn in HD 1080i (VRT en Vlaams parlement tv) enkel ARD en ZDF zijn in 720p maar die zijn niet gratis open zoals het compact signaal.

en het is bizar dat je de kaart via internet zou kunnen activeren omdat deze via de kabel DVB-C de signalen krijgt om de kaart te activeren.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Master-Magic  schreef:

en het is bizar dat je de kaart via internet zou kunnen activeren omdat deze via de kabel DVB-C de signalen krijgt om de kaart te activeren.

Het gaat niet over activeren, maar over "koppelen met het TV toestel". Dat is iets helemaal anders 🤔.

Ik vind het ook bizar dat je een intetnetverbinding nodig hebt om de koppeling tot een goed einde te brengen.

Maar er is ook ergens sprake van een "vervallen certificaat" in de CI+ software van de TLC. Het zou dus kunnen dat de TLC TV het nodige certificaat dan via de internetverbinding ophaalt?

Laat ons geen voorbarige conclusies trekken, en afwachten tot er meerdere gebruikers met dit stappenplan hun "CI+ error 17" kunnen oplossen?

luc55
Experienced Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Zeer toevallig zoeken vrienden een nieuwe tv en ze begonnen over TCL 

Ze hadden een tv gezien op een vergelijk site waar bij stond dat deze niet  zou werken hier 

Dit is de tekst 

Let op: Dit is een model van buitenlandse (niet-NL of BE) herkomst, mogelijk werkt deze niet op het Nederlandse of Belgische digitale (kabel)netwerk. Het kan zijn dat deze met handmatige instellingen wel werkt, of dat het helemaal niet gaat werken. Ook het Smart TV gedeelte kan alleen zijn gericht op de markt van het land van herkomst, waardoor bepaalde diensten niet werken of ontbreken. Neem voor meer informatie contact op met je favoriete webshop.

https://tweakers.net/pricewatch/2242884/tcl-55v6c-zwart-buitenlands-model.html#slide-in:specificatio...

Bij Samsung was dit bekend  al jaren stond altijd duidelijk bij  zelf in de koptekst  dat dit  een buitenlands model was 

Maar nu zullen ze het ook bij TCL  doen

Je leest er niet veel goed van 

Zaken die niet werken of tv loopt vast in de apps negatieve zaken, worden  gepost op internet en mensen lezen dit gelukkig 

voor de fabrikant is dat een ramp , maar ze hadden beter moeten regelen en minder sponsoren zoals de Olympische Spelen 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@luc55 en binnenkort neemt tcl de productie van Sony over, dus dat belooft.

vanmiddag gaan kijken voor een nieuwe tv, een JVC 4K, ga deze week terug als het minder druk is in de winkel om te beslissen en meer info te vragen van welk land die komt enzo.

Master-Magic | Krak

Master-Magic
Professional Superweter

@flip1953 koppelen of activeren ligt in de lijn van gebruik met deze tv’s, het ene heeft het andere nodig, maar bizar dat dit nu via internet moet, voor die 3 a 4 jaar is dat twijfelachtig  als het nog zolang duurt met DVB-C, 

telenet kan nog beslissen om het vroeger uit te zetten of enkel nog Vlaamse zenders tot 2030.

de tv box zal wel verder gepusht worden 😉

Master-Magic | Krak