25.299
netweters
|
155.830
antwoorden
|
21.082
vragen
|
Mijn ouders kregen toevallig vorige week mail dat CI kaartjes niet meer geactiveerd zouden kunnen worden per 1 september. Jammer, want dat is nog altijd 5 jaar voor de zogezegde ban van DVB-C.
Gaat men zich inlezen in de materie, dan doet Telenet dat allemaal om sneller internet aan te kunnen bieden.
Allereerst gezegd dat ik het erg jammer vind dat de optie DVB-C - Ci+ kaartje gaat verdwijnen vind ik het nog erger dat men in Nederland dat op een andere manier voor mekaar kan krijgen. Zij gaan blijkbaar met variabele bitrates werken om plek te maken op de kabel.
https://tweakers.net/nieuws/237850/ziggo-stapt-voor-dvb-c-over-op-variabele-bitrates-en-nieuwe-codec...
Bij ziggo hebben ze ook de ambitie om naar 8Gbps te gaan voor download. Waarom kan Telenet dat dan ook niet doen?
Dat noemt gevelrecht kan je weinig aan doen
Voor de werken een foto trekken en na de werken na zien meer kan niet doen en op tijd klagen
@Master-Magic schreef:
Jullie vergeten dat de bandbreedte bij ziggo hoger is dan bij telenet momenteel en telenet dus minder muxen vrij heeft dan een ziggo.
Telenet zit ook met een aantal freq dat gestoord zitten in meerdere plekken waardoor er geen gebruik van gemaakt kan worden,
een tijdje geleden is er een freq in het begin van de band moeten verhuizen omdat daar sport zenders opzaten dat geplaagd zaten met storing door buitenaf dat op dezelfde freq zat te zenden en zo storing gaf in vele gebieden.
die hebben ze dan hoger gezet en het probleem was opgelost, nu zetten ze die lagere freq in voor internet, en denk dat daar soms problemen mee komen bij klanten voor het internet dat een kanaal opeens niet goed meer werkt.
daarom dat telenet hogere freq moet inschakelen om het internet te kunnen verhogen en daar zijn ze mee bezig.
het aantal muxen voor tv komt wel stilaan overeen met telenet bij Ziggo, nu nog dezelfde Ateme encoders en Statmux met VBR gebruiken en we krijgen hetzelfde als in Ziggo gebied bij Telenet.
ik weet niet of telenet dat al gebruikt of niet, daar kan enkel de @Moderator misschien uitleg over krijgen als ze dit mogen vertellen van hogerhand 😉 (voor de tijd dat het DVB-C aanbod nog beschikbaar is).
@Master-Magic We hebben dit intern nagevraagd en houden je hiervan op de hoogte van zodra we feedback ontvangen.
Iemand weet van problemen met her-activatie van een CI+ kaartje deze week? Blijkbaar lukt het nu al niet meer on het te activeren. Zowel telefonisch (helpdesk) als in de Telenet shop lukt het ze niet om een 2de hands kaartje te her-activeren
Het zou mogelijk moeten zijn tot 1 september, maar er zijn verschillende mogelijke oorzaken waarom het alsnog niet lukt (eg. niet gedeactiveerd door de vorige eigenaar)
Wat geeft men bij de klantendienst als oorzaak?
Abonnement is door vorige eigenaar zeker opgezegd. Moet/Kan iets extra gebeuren voor de-activatie? Gebeurd dit niet automatisch als abo opgezegd wordt? Vorige eigenaar had geen beeld meer op gecodeerde zenders bij verkoop.
Normaal moet je die via de klantendienst laten deactiveren. Ik weet niet of het opzeggen van het TV-abonnement dit ook automatisch doet (zou denken van wel, maar bij Telenet weet je nooit)
Om een kaartje te activeren, moet het eerst op uw naam staan. Als je naar een Telenet center gaat, zeg dan dat je het kaartje verkregen (of gekocht) hebt van x die op dat bepaald adres woont. Pas nadat ze de handeling van het op uw naam te zetten gedaan hebben, kan het geactiveerd worden op voorwaarde dat je minstens kabel tv (compact signaal) hebt van Telenet. Heb je nog geen tv van Telenet moet je een abonnement nemen op iconic tv van Telenet en ook een internet abonnement indien je dat nog niet hebt bij Telenet.
Als het niet lukt in de winkel, zie dan je weet waarom. Laat er geen gras over groeien en contacteer Telenet. Persoonlijk zou ik direct een formele klacht indienen. Geen gunstige reactie, leg dan uw klacht voor aan de ombudsdienst Telecommunicatie. Laat uw niet afscheppen met iets anders dan dat waarop je recht hebt. Het zal dan al na 31 augustus zijn. Er is een kans dat Telenet gaat zeggen dat het niet meer kan wegens na 31 augustus. Blijf dat weerleggen door te bewijzen dat jij al het nodige gedaan hebt om het tijding en orde te krijgen en dat die datum een zuiver Telenet probleem is waar jij niet mee te maken hebt.