25.431
netweters
|
156.899
antwoorden
|
21.209
vragen
|
Mijn ouders kregen toevallig vorige week mail dat CI kaartjes niet meer geactiveerd zouden kunnen worden per 1 september. Jammer, want dat is nog altijd 5 jaar voor de zogezegde ban van DVB-C.
Gaat men zich inlezen in de materie, dan doet Telenet dat allemaal om sneller internet aan te kunnen bieden.
Allereerst gezegd dat ik het erg jammer vind dat de optie DVB-C - Ci+ kaartje gaat verdwijnen vind ik het nog erger dat men in Nederland dat op een andere manier voor mekaar kan krijgen. Zij gaan blijkbaar met variabele bitrates werken om plek te maken op de kabel.
https://tweakers.net/nieuws/237850/ziggo-stapt-voor-dvb-c-over-op-variabele-bitrates-en-nieuwe-codec...
Bij ziggo hebben ze ook de ambitie om naar 8Gbps te gaan voor download. Waarom kan Telenet dat dan ook niet doen?
Dat noemt gevelrecht kan je weinig aan doen
Voor de werken een foto trekken en na de werken na zien meer kan niet doen en op tijd klagen
@Master-Magic schreef:
Jullie vergeten dat de bandbreedte bij ziggo hoger is dan bij telenet momenteel en telenet dus minder muxen vrij heeft dan een ziggo.
Telenet zit ook met een aantal freq dat gestoord zitten in meerdere plekken waardoor er geen gebruik van gemaakt kan worden,
een tijdje geleden is er een freq in het begin van de band moeten verhuizen omdat daar sport zenders opzaten dat geplaagd zaten met storing door buitenaf dat op dezelfde freq zat te zenden en zo storing gaf in vele gebieden.
die hebben ze dan hoger gezet en het probleem was opgelost, nu zetten ze die lagere freq in voor internet, en denk dat daar soms problemen mee komen bij klanten voor het internet dat een kanaal opeens niet goed meer werkt.
daarom dat telenet hogere freq moet inschakelen om het internet te kunnen verhogen en daar zijn ze mee bezig.
het aantal muxen voor tv komt wel stilaan overeen met telenet bij Ziggo, nu nog dezelfde Ateme encoders en Statmux met VBR gebruiken en we krijgen hetzelfde als in Ziggo gebied bij Telenet.
ik weet niet of telenet dat al gebruikt of niet, daar kan enkel de @Moderator misschien uitleg over krijgen als ze dit mogen vertellen van hogerhand 😉 (voor de tijd dat het DVB-C aanbod nog beschikbaar is).
@Master-Magic We hebben dit intern nagevraagd en houden je hiervan op de hoogte van zodra we feedback ontvangen.
Iemand weet van problemen met her-activatie van een CI+ kaartje deze week? Blijkbaar lukt het nu al niet meer on het te activeren. Zowel telefonisch (helpdesk) als in de Telenet shop lukt het ze niet om een 2de hands kaartje te her-activeren
Het zou mogelijk moeten zijn tot 1 september, maar er zijn verschillende mogelijke oorzaken waarom het alsnog niet lukt (eg. niet gedeactiveerd door de vorige eigenaar)
Wat geeft men bij de klantendienst als oorzaak?
Abonnement is door vorige eigenaar zeker opgezegd. Moet/Kan iets extra gebeuren voor de-activatie? Gebeurd dit niet automatisch als abo opgezegd wordt? Vorige eigenaar had geen beeld meer op gecodeerde zenders bij verkoop.
Normaal moet je die via de klantendienst laten deactiveren. Ik weet niet of het opzeggen van het TV-abonnement dit ook automatisch doet (zou denken van wel, maar bij Telenet weet je nooit)
Om een kaartje te activeren, moet het eerst op uw naam staan. Als je naar een Telenet center gaat, zeg dan dat je het kaartje verkregen (of gekocht) hebt van x die op dat bepaald adres woont. Pas nadat ze de handeling van het op uw naam te zetten gedaan hebben, kan het geactiveerd worden op voorwaarde dat je minstens kabel tv (compact signaal) hebt van Telenet. Heb je nog geen tv van Telenet moet je een abonnement nemen op iconic tv van Telenet en ook een internet abonnement indien je dat nog niet hebt bij Telenet.
Als het niet lukt in de winkel, zie dan je weet waarom. Laat er geen gras over groeien en contacteer Telenet. Persoonlijk zou ik direct een formele klacht indienen. Geen gunstige reactie, leg dan uw klacht voor aan de ombudsdienst Telecommunicatie. Laat uw niet afscheppen met iets anders dan dat waarop je recht hebt. Het zal dan al na 31 augustus zijn. Er is een kans dat Telenet gaat zeggen dat het niet meer kan wegens na 31 augustus. Blijf dat weerleggen door te bewijzen dat jij al het nodige gedaan hebt om het tijding en orde te krijgen en dat die datum een zuiver Telenet probleem is waar jij niet mee te maken hebt.
Ik heb in alle geval nog twee kaartjes weten te activeren. Kaartjes kwamen van een ex-telenet abonnee. Hij keek ermee door tot ze op zwart gingen, maar das inmiddels 1,5 jaar geleden.
Ook laten activeren op naam van een vriend, maar hij heeft daar tot drie maal toe moeten voor bellen. De tweede operator zag dat er wat misgelopen was en hij zou alles in het werk stellen om dat (we hadden donderdag contact) ten laatste dinsdagavond operatief te hebben.
Dat werkte dan nog niet, opnieuw in mijn vriend's naam gebeld. De operator zei dat alles moest werken, zoniet zouden ze een technieker sturen. Hij zou als laatste optie de boel opnieuw heractiveren.
Een kaartje werkte toevallig direct, dat tweede nadat de tv een hele avond op VRT1 had aangestaan.
@Master-Magic schreef:
Jullie vergeten dat de bandbreedte bij ziggo hoger is dan bij telenet momenteel en telenet dus minder muxen vrij heeft dan een ziggo.
Telenet zit ook met een aantal freq dat gestoord zitten in meerdere plekken waardoor er geen gebruik van gemaakt kan worden,
een tijdje geleden is er een freq in het begin van de band moeten verhuizen omdat daar sport zenders opzaten dat geplaagd zaten met storing door buitenaf dat op dezelfde freq zat te zenden en zo storing gaf in vele gebieden.
die hebben ze dan hoger gezet en het probleem was opgelost, nu zetten ze die lagere freq in voor internet, en denk dat daar soms problemen mee komen bij klanten voor het internet dat een kanaal opeens niet goed meer werkt.
daarom dat telenet hogere freq moet inschakelen om het internet te kunnen verhogen en daar zijn ze mee bezig.
het aantal muxen voor tv komt wel stilaan overeen met telenet bij Ziggo, nu nog dezelfde Ateme encoders en Statmux met VBR gebruiken en we krijgen hetzelfde als in Ziggo gebied bij Telenet.
ik weet niet of telenet dat al gebruikt of niet, daar kan enkel de @Moderator misschien uitleg over krijgen als ze dit mogen vertellen van hogerhand 😉 (voor de tijd dat het DVB-C aanbod nog beschikbaar is).
@Master-Magic We hebben de vraag gesteld maar we kunnen hierover geen verdere info of details delen.
@ChristofM schreef:@Master-Magic We hebben de vraag gesteld maar we kunnen hierover geen verdere info of details delen.
Waarom verbaast me dit niet...
Het is tegenwoordig hard aan het gaan bij Telenet en dan bedoel ik dat niet positief.
Ik werk dit jaar 20 jaar in een elektrozaak waar ik een tamelijk belangrijk deel van de tv lever- en herstelafdeling vertegenwoordig, dus kom ik tegenwoordig meer dan ooit in aanraking met IT gerelateerde dingen.
Tot een jaartje of 3 geleden waren structurele problemen bij Telenet een zeldzaamheid. Waren er problemen, werd dat snel opgelost.
Proximus gaf standaard een hoop ellende vooral wegens hun veel te trage VDSL lijnen. Alles van TV over DVB-C gaf eigenlijk nooit issues zolang je coax aansluiting in orde was.
Vandaag hoor ik niet anders dan problemen met de IPTV boxjes en de modems. Ik waan me echt bij Proximus abonnees. Oei nee, we hebben Telenet hoor ik dan.
Je gaat multiroom speakers installeren die via wifi gekoppeld worden en daar zijn de gekste problemen mee. Modem resetten lost het op. Soms tijdelijk. Separate router plaatsen lost het definitief op.
Klanten die AirPlay willen gebruiken op hun nieuwe televisie krijgen allerlei errors. Modem herstarten lost het op.
Hoofdzekering wordt uitgezet in een kangoeroe-woning en 1 van de 3 IPTV boxen laat plots geen live tv meer zien. Telenet moet van op afstand de modem resetten.
Bepaalde regio's in Schelle zitten aanhoudende zonder internet, al 7 !! maanden lang.
Allemaal verhalen die dit jaar begonnen zijn.
En op die manier gaat DVB-C straks verdwijnen en je komt van Telenet NIKS te weten.
Vorig jaar al die problemen bij IT bij Telenet's klantendienst...
Elk jaar in juni gaat de prijs wel dik de hoogte in. Hoeveel lef kan je hebben.
Als straks DVB-C volledig verleden tijd is en je woont in Fibergebied, waarom ins hemelsnaam zou je dan nog klant blijven bij Telenet??
En dit schrijf ik niet als klant, maar als technicus. Je kan zo echt niet meer achter het bedrijf blijven staan hoor!
@raverke95 schreef:
Als straks DVB-C volledig verleden tijd is en je woont in Fibergebied, waarom ins hemelsnaam zou je dan nog klant blijven bij Telenet
Zelfs al ben je niet in Fibergebied, dan ben je ook weg. Ik heb nu nog een CI+ kaartje, maar als dat ophoudt, dan ligt Telenet hier ook buiten.
Kijk naar de recente snelheidsverhoging: enkel voor de 'chosen few'. Ik zou met Easy Internet al tevreden zijn met een verhoging van het volume, maar zelfs dat zit er niet in.
In mijn gezin wordt er slechts naar enkele zenders gekeken. Meestal rechtstreeks, soms ook opnames en zelden terugkijken. Als er van die enkele zenders één verplaatst wordt van dvb-c naar streven dan voel ik mij helemaal niet meer verbonden met Telenet. Ik wil tv waarbij ik met elke standaard tv die er (dan) op de markt is kunnen kijken zonder een decoder die van mijn tv een veredelde monitor maakt.
Waar oorspronkelijk alle Telenet klanten lineaire kijkers waren is dat vandaag niet meer het geval. Ik vrees dat er vandaag nog enkel minderheidsgroepen zijn waarbij een belangrijke groep wijsgemaakt wordt dat je ook recht hebt om 's ochtends een mooie zonsondergang te zien. Het zijn de slimmeriken die vandaag van de ene streamings aanbieder naar de andere overgaan en gelijktijdig meerdere abbonementen hebben die de grote visvijver vormen voor het gewin van de ene en het verlies en afbraak van de andere, Mensen laten zich onvrijwillig tot slaaf maken omdat ze vrijwillig voor te veel snoepjes kiezen.
De meesten zullen denken dat de it problemen van een paar jaar geleden opgelost zijn, Helemaal niet. Denk je nu echt dat iemand met verantwoordelijkheidszin het aanvaardbaar acht dat een simpel facturatieprobleem na meer dan negen maanden nog altijd niet opgelost is? Enkele klanten, waarvan minstens drie het gemeld hebben op de Netweters, hebben eind vorig jaar een jaarbetaling gedaan. Zij krijgen nog maandelijks een aanrekening. Na bemiddeling van de Ombudsdienst Telecommunicatie krijgen ze dan automatisch een creditnota voor hetzelfde bedrag. Wat bijkomend nog storend is, in het begin van elke periode een automatische SMS te krijgen dat je al boven je budget zit aan dataverbruik. Het enige positieve daaraan is dat ik op voorhand weet hoe hoog de uiteindelijk niet te betalen aanrekening kan zijn. Ik heb er echt geen idee van of dat nu om luiheid, onkunde, arrogantie wat dan ook gaat. In elk geval getuigd dit niet van bekwaamheid.
Ik twijfel niet aan de bekwaamheid van de individuele medewerkers. Zij zijn evengoed en evenslecht als elders. Zij zijn eveneens slachtoffer. De rottigheid kan enkel en alleen maar liggen in de top. Een top die allicht te royaal betaald wordt om een beleid te voeren om de hielen te likken van de Amerikaanse eigenaar. Ik kan mij eveneens moeilijk inbeelden dat deze top het personeel tevreden houdt en motiveert.