Beantwoorden
RumaNoV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Onlangs ben ik overgeschakeld van een oude Whoppa naar enkel internet (300/20) en digitale TV. Omdat wij weinig TV kijken en de opnamemogelijkheden amper gebruiken wouden wij een abonnement zonder huur van een digicorder, enkel met éénmalige aankoop van een CI+ module. Het was al heel wat moeite om dit zo in orde te brengen, want voor x aantal Telenet contactpersonen was dit niet mogelijk, terwijl x aantal andere Telenet contactpersonen dit wel mogelijk achten. Na heel veel over en het weer gebel bleek dit dan uiteindelijk toch mogelijk. Ik heb mijn Digicorder binnengestoken in een Telenet center en een CI module aangekocht. De Digicorder werd gedesactiveerd en ik zou op mijn volgende factuur een éénmalige aanrekening krijgen ivm de aankoop van de CI module. Voor de rest zou ik enkel nog de kosten ivm auteursrechten kabel TV dienen te betalen (iets van een 18 EUR per maand?), hetgeen mij zeer logisch leek. Eerste factuur uiteraard verkeerd 🙂 Kosten huur Digicorder nog aangerekend. Ok geen probleem, ik bel met Telenet en daar geeft men direct de fout toe. De huur van de Digicorder zal teruggestort worden op de volgende factuur en de Digicorder wordt uit het abonnement gehaald. Gisteren krijg ik mijn nieuwe factuur: terugstorting huur Digicorder van de vorige maand is ok maar... weer zit de huur van de Digicorder in mijn abonnement. Terug contact opgenomen met Telenet en nu krijg ik te horen dat "de huur van een Digicorder sowieso in het abonnement is inbegrepen", ook al heb ik er geen. Ik moet hier dus voor iets betalen dat ik niet heb? Op de Telenet site staat nochtans dat er een alternatief is voor de Digicorder:

 

geendigicorder.jpg

 

Kan iemand van Telenet hier tussenkomen aub? 

Tags (2)
0 Likes
97 reacties
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@janne_man 
Het bericht van @Suzy klopt, maar is niet volledig. Want net zoals bij een Wigo, zit in de bundel ‘All internet + DTV’ de huur van de eerste decoder steeds inbegrepen. Dus ook al heeft de klant een aangekochte digibox of digicorder, of kijkt hij via een CI+-module, de prijs blijft 81,59 euro. 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

hij heeft nu enkel internet all internet 54 euro + 18,22 euro abonnement kabel tv totaal 72.22 per maand 

de wigo is opgezegd en toestel is binnen dat versta ik er uit  

de tv kaart koop je 1 keer is van jou  zonder extra bedragen per maand

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@RuZ 

De bundel  All internet en DTV is een nepbundel. Ik bedoel hiermee dat er geen bundel korting is. Je kan de twee producten afzonderlijk nemen.  Het probleem is dat de website niet toelaat om tv te nemen zonder decoder.

Ben je toevallig in dat geval of ken je iemand in je onmiddellijke omgeving die in dit geval is. Neem contact op met Telenet  op  0800 66 046 of ga naar een telenet center en laat de huur van de digicorder uitnemen en vraag terugbetaling van de ten onrechte betaalde huur.

 

De infofiche van Digitale tv kan je hier downloaden en deze van All-internet hier.

0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@janne_man 

Daar zit net het probleem.

De bundel All Internet + DTV wordt gezien als 'echte' bundel.

Basis internet + DTV niet, dat zijn gewoon 2 losse producten.

 

Neem maar eens contact op met de klantendienst. 

Die gaan dat niet opgelost krijgen. 

Eventueel dat een achterliggende dienst dat kan fixen, maar standaard krijgen ze dat niet klaar.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@RuZ 

All-internet + DTV is geen echte bundel: er is een infofiche . Bekijk trouwens het tarief van deze pseudo bundel: DTV + All-intenet + huur digicorder.  Wat de klanten met een CI+ willen is DTV + All-intenet. De klantendienst (en in elk Telenet center) kan dit gemakkelijk aanpassen.

 

 

0 Likes
RumaNoV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Bedankt voor de vele reacties. Ondanks dat ik het antwoord van Suzy aan de klantendienst bezorgd heb, blijven ze beweren dat dit niet kan. Dit is echt een klucht. Enfin ik geef niet op: ik weiger te betalen voor iets wat ik niet heb en niet wens. Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop van dit 'avontuur'

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@RumaNoV 

Als Telenet er niet in slaagt om haar medewerkers intern en extern goed te informeren, loopt er daar wat ernstig mis.

Vermit het kan geïnterpreteerd worden als een aanpassing van het abonnement, bel je best op 0800 66 046 en dit op maandag tot vrijdag (8 en 20 uur), zaterdag (9 en 17.30 uur), maar niet op feestdagen.

Laat @Suzy nog effe de tijd dat om dat intern te laten doosijpelen.

Als het, laat ons zeggen over een week, niet geregeld is, raad ik je aan om een bemiddellingsklacht in te dienen bij de ombudsman van de Telecom. Dat kan je hier doen.

RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Geloof me, je gaat hetzelfde antwoord blijven krijgen. All internet + DTV wordt beschouwd als een bundel waar de huur voor een decoder (digibox, digicorder of tv-box) inbegrepen zit, als je er gebruik van maakt of niet. 

De enige work-around is om de bundel uit elkaar te halen. 
Je laat je producten op 2 accounts zetten: eentje voor internet en eentje voor het kabelabonnement incl CI+  

Of je moet beginnen met een klacht in te dienen, bij Telenet en/of de ombudsdienst. 
Maar de snelste en minst stressvolle manier is de bovenstaande. 😉

0 Likes
Ex-Netweter
 

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module


@RuZ  schreef:

Geloof me, je gaat hetzelfde antwoord blijven krijgen. All internet + DTV wordt beschouwd als een bundel waar de huur voor een decoder (digibox, digicorder of tv-box) inbegrepen zit, als je er gebruik van maakt of niet. 


Het is een bundel ... maar een bundel waar de digicorder apart wordt gefactureerd, en je dus geen huur betaalt als je die niet huurt (net alsof je een aangekochte digicorder zou gebruiken).

 


@RuZ  schreef:

De enige work-around is om de bundel uit elkaar te halen. 
Je laat je producten op 2 accounts zetten: eentje voor internet en eentje voor het kabelabonnement incl CI+  


Zelfde prijs (54€ All internet + 18.22€ Telenet DTV = 72.22€ excl digicorder)

0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Dat is dus het probleem: de decoder wordt niet apart gefactureerd bij een all int + dtv. 
Die bundel kost 81,59 euro. 
Waarom dat zo is, weet ik niet. Maar zo is het nu eenmaal. 

Enkel door die bundel uit elkaar te trekken kom je aan het bedrag van 72,22 euro. 

Bel gerust de klantendienst, zij gaan daar niets aan kunnen doen en zullen wellicht zelfs niet voorstellen om die bundel op te splitsen naar 2 accounts. 
Toch is dat de enige oplossing zonder klacht of zo. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@RuZ 

Als je nog eens het bericht van @Suzy wil herlezen. Ik citeer: "Als je enkel internet hebt en digitale TV via een CI+ module, moet je geen huur voor de digicorder meer betalen."

 

Dat je mijn woorden in twijfel trekt, daar kan ik goed met leven. Ik geef grif toe dat ik soms er wel naast zit te lullen. Dat je de woorden van een zeer bekwame medewerkster van Telenet in twijfel trekt, zonder dat je met enig nieuw argument afkomt, vind ik erover. Dat je die keuze niet kan maken bij een bestelling via de webpagina's van Telenet is hier al aangehaald. De discussie gaat echter niet over de kwaliteit van de webpagina's van Telenet, enkel over het al dan niet verplicht huren van de eerste decoder.

RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@janne_man 

De woorden van @Suzy kloppen. Maar niet helemaal.

Ik kan helaas niet met nieuwe argumenten aankomen.

Alles wat er over te zeggen valt, is gezegd.

 

Het klopt wat Suzy zegt, maar enkel bij Basic internet of een oudere internetformule zoals Fiber internet 100 of Fiber internet 200.

 

Vanaf het moment dat het gaat over 'All internet + DTV', maakt het programma waarmee de medewerkers van Telenet werken er een bundel van. Een bundel van 81,59 euro. Een bundel waarin een decoder steeds is inbegrepen.

Enkel met een kortingscode kan de decoder van het bedrag worden afgetrokken. Zo een korting zal wel bestaan voor een aantal maanden, maar niet permanent. Zo een korting kan een medewerker van de klantendienst die je aan de lijn krijgt trouwens niet toekennen, dat kan enkel via een achterliggende dienst.

 

Suzy zal dit zeker kunnen navragen en helaas bevestigen.

Geloof me, ik zou dat ook graag anders zien. Maar jammer genoeg is dit nu eenmaal zo.

 

Ik heb het ook al mogen ondervinden (niet voor mezelf, maar dat doet er niet toe).

Dat ging over een recent aangekochte digicorder waar er toch huurgeld bij gevraagd werd na overschakeling naar 'het snelste internet', All Internet dus.

Meest gebruikte antwoord van de klantendienst: je kan een 2de digicorder afhalen in een winkelpunt om bij een 2de tv te gebruiken, je betaalt er toch al voor. Topantwoord als je maar 1 tv hebt...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@RuZ  ik wil wel even bevestigen dat het perfect mogelijk is om geen decoder toe te voegen in je pakket. Ik heb bij Telenet gewerkt en weet uit ervaring dat een decoder perfect eruit te halen is. Je kan dan gewoon invoeren dat er een CI+ module is.Dus elk pakket is op te splitsen met en zonder decoder afhankelijk van het geen je kiest en in het systeem erbij zet. 

 

Een korting toekennen kon ik wel maar kan niet iedereen in dat geval kan je wel de facturatie spreken die het toekennen. Moest er meer aan de hand zijn of een grotere korting zijn dan de facturatie ook niet bevoegd maar dan kom je uit bij retention. Die kunnen weer meer.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Hier even kort off-topic omdat ik het alweer eens zie: men spreekt van fiber 100 en fiber 200, maar dat bestaat toch niet meer? Niemand heeft dat toch nog? Ikzelf had fiber 200, maar dat is van ambtswege omgezet in een All-Internet. Ik heb daar niet om gevraagd en evenmin heb ik de keuze gekregen om het te behouden.

 

Is dat dan niet bij alle klanten gedaan?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@patrick37 

Wanneer heb je daar gewerkt?

bestond de bundel All Internet + DTV toen al?

Net zoals bij een vernieuwde Wigo, kan de decoder niet zomaar uit de bundel. 

@StefaanH 

Dat zijn inderdaad oude internetforums. 
Niet alle klanten die dat hadden zijn automatisch omgezet naar de nieuwe formules. 

0 Likes