Beantwoorden
RumaNoV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Onlangs ben ik overgeschakeld van een oude Whoppa naar enkel internet (300/20) en digitale TV. Omdat wij weinig TV kijken en de opnamemogelijkheden amper gebruiken wouden wij een abonnement zonder huur van een digicorder, enkel met éénmalige aankoop van een CI+ module. Het was al heel wat moeite om dit zo in orde te brengen, want voor x aantal Telenet contactpersonen was dit niet mogelijk, terwijl x aantal andere Telenet contactpersonen dit wel mogelijk achten. Na heel veel over en het weer gebel bleek dit dan uiteindelijk toch mogelijk. Ik heb mijn Digicorder binnengestoken in een Telenet center en een CI module aangekocht. De Digicorder werd gedesactiveerd en ik zou op mijn volgende factuur een éénmalige aanrekening krijgen ivm de aankoop van de CI module. Voor de rest zou ik enkel nog de kosten ivm auteursrechten kabel TV dienen te betalen (iets van een 18 EUR per maand?), hetgeen mij zeer logisch leek. Eerste factuur uiteraard verkeerd 🙂 Kosten huur Digicorder nog aangerekend. Ok geen probleem, ik bel met Telenet en daar geeft men direct de fout toe. De huur van de Digicorder zal teruggestort worden op de volgende factuur en de Digicorder wordt uit het abonnement gehaald. Gisteren krijg ik mijn nieuwe factuur: terugstorting huur Digicorder van de vorige maand is ok maar... weer zit de huur van de Digicorder in mijn abonnement. Terug contact opgenomen met Telenet en nu krijg ik te horen dat "de huur van een Digicorder sowieso in het abonnement is inbegrepen", ook al heb ik er geen. Ik moet hier dus voor iets betalen dat ik niet heb? Op de Telenet site staat nochtans dat er een alternatief is voor de Digicorder:

 

geendigicorder.jpg

 

Kan iemand van Telenet hier tussenkomen aub? 

Tags (2)
0 Likes
97 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@RuZ  een decoder is uit je bundel te halen geen enkel probleem. Ik ga je het geheim van de chef niet geven maar het is niet zo dat als je een klant helpt en zijn producten inboekt dat je een gehele bundel erin zet. Ik zeg er niet veel over hoe het precies gaat maar neem maar van mij aan dat je een decoder perfect buiten de bundel kunt laten.  


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Als ze er All Internet en DTV inzetten, krijg je wel degelijk een bundel. 
Zelfs als een klant nu basis internet en digitale tv heeft, kunnen ze niet via een update daar all internet van maken. Dan moeten ze de bundel ‘All Internet + DTV’ maken. 

Ik ga nu stoppen met telkens hetzelfde te herhalen. 
@Suzy zal dit wel navragen en uitsluitsel over geven. 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

0 Likes
RumaNoV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Via Whatsapp lukt het niet om tot een oplossing te komen (er antwoorden altijd andere personen), dus nog eens telefonisch contact opgenomen met Telenet. Deze persoon kon ook geen oplossing vinden en haar team leader evenmin. Standaard wordt er altijd gezegd dat de Digicorder in het pakket zit, ook al heb je er geen. Ik heb dus een opsplitsing gevraagd zoals hier voorgesteld, maar dat ging ook niet. Er werd een dossier C200817_5245403 opgemaakt om de situatie proberen te regulariseren.

RumaNoV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Volgende update: mijn account is nu opgesplitst in 2 nummers:

- 1 voor de digitale TV: 18,22 EUR per maand

- 1 voor het internet

 

Nu is er een nieuw probleem... Het internet abonnement is ongevraagd omgezet naar een Basic Internet. Hiervoor hang ik nu al een uur aan de lijn. Men kan dit niet meer omzetten naar een "All-Internet". Oplossing hier is om alles op 1 account te zetten, maar dan val ik weer terug op het pakket waar ik de huur digicorder moet betalen... Dit is echt een circus, echt ongezien.

 

0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Hoe is het toch mogelijk hé... 't is inderdaad een echt circus, maar dan zonder acrobaten en alleen maar clowns...

 

Ik kan nog begrijpen dat het 'per ongeluk' Basic internet is geworden.

Maar waarom kan dat niet omgezet worden naar All Internet?

Alles terug samen op 1 account is geen oplossing, dan ben je terug waar je stond en is de huur van decoder weer inbegrepen.

 

Het lijkt me toch dat Basic Internet zonder probleem naar All Internet kan geüpgraded worden.

Eventueel door de Technical Back Office.

0 Likes
RumaNoV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Nog een update: alles staat weer op 1 account, dus ik heb terug het pakket digitale TV+ All-Internet waar de huur van de Digicorder is inbegrepen.

Toch is er eindelijk een halve oplossing die ik zelf ook gesuggereerd had. Omdat het een GEKEND PROBLEEM is, gaat men de huur van de Digicorder met een promocode schrappen. Helaas is deze code maar 12 maanden geldig en ga ik dus elk jaar moeten contact opnemen met Telenet om deze promocode terug te activeren. Men heeft dit wel in mijn dossier genoteerd, zodat er in de toekomst (hopelijk) geen discussie over gaat zijn. Niet echt een volledige oplossing, maar beter dan niks. Ik kijk met een bang hart uit naar de volgende factuur.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@RumaNoV ik ben het voor je aan het navragen bij de collega's van de admin back office bij Telenet. Zodra ik uitsluitsel heb, laat ik het je hier weten.

 

@RuZ bedankt voor je input! Ik weet dat je bij een WIGO de huur van de decoder er niet kan uithalen, maar dat dit bij een All-Internet+DTV niet zou kunnen, is compleet nieuw voor me. Daarom vraag ik het graag even na. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

RumaNoV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@Suzy heb je al reactie gekregen van de admin back office? Ga ik echt elke 12 maand contact moeten opnemen met Telenet om die promocode ivm de Digicorder te laten toepassen? Alvast bedankt voor je reactie.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@RumaNoV ik ben nog aan het wachten op een finaal duidelijk antwoord. Kom hier zeker op terug zodra ik je kan vertellen hoe de vork in de steel zit. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Het heeft even geduurd, waarvoor mijn excuses! Maar ondertussen heb ik alle informatie om een volledig duidelijk antwoord te geven.  

 

Het is officieel bevestigd dat je ook bij All Internet + digitale tv de huur van de decoder niet meer uit het pakket kan uithalen. Men heeft me verteld dat Telenet ernaar streeft om alle digitale tv klanten door middel van een huur decoder te laten genieten van de volwaardige Telenet TV ervaring. 

 

Stel dat je hier als klant echt niet akkoord mee bent, kan Telenet een promotie activeren om deze kost 12 maanden te laten vallen. Dit is dus wat ze bij jou hebben gedaan, @RumaNoV. Maar dit betekent ook dat je elk jaar contact zou moeten opnemen om deze te laten verlengen. 

 

Hopelijk brengt dit meer duidelijkheid. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@Suzy 

Maar wat gebeurt er als de klant afzonderlijk All Internet en digitale tv kiest. Laat ons zeggen met X tijd verschil. Dus de klant kiest expliciet niet voor de bundel All Internet + digitale tv, maar voor twee losse producten.

0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module


@janne_man  schreef:

@Suzy 

Maar wat gebeurt er als de klant afzonderlijk All Internet en digitale tv kiest. Laat ons zeggen met X tijd verschil. Dus de klant kiest expliciet niet voor de bundel All Internet + digitale tv, maar voor twee losse producten.


Dan nog zal de bundel 81,59 euro kosten en zal dus de huur van een decoder inbegrepen zijn. 

Stel dat een klant nu betaald voor Basic Internet + kabelabonnement en de klant digitaal kijkt via een aangekochte decoder of ‘tv met kaartje’. 
Op het moment dat de klant overstapt naar onbeperkt internet, zal de bundel ‘All Internet + DTV’ worden. 

Het maakt dus niet uit of er tijd tussen zit. Ook niet als de klant enkel digitale tv reeds heeft en er all internet bijneemt of andersom. 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module


@RuZ  schreef:

@janne_man  schreef:

@Suzy 

Maar wat gebeurt er als de klant afzonderlijk All Internet en digitale tv kiest. Laat ons zeggen met X tijd verschil. Dus de klant kiest expliciet niet voor de bundel All Internet + digitale tv, maar voor twee losse producten.


Dan nog zal de bundel 81,59 euro kosten en zal dus de huur van een decoder inbegrepen zijn. 

Stel dat een klant nu betaald voor Basic Internet + kabelabonnement en de klant digitaal kijkt via een aangekochte decoder of ‘tv met kaartje’. 
Op het moment dat de klant overstapt naar onbeperkt internet, zal de bundel ‘All Internet + DTV’ worden. 

Het maakt dus niet uit of er tijd tussen zit. Ook niet als de klant enkel digitale tv reeds heeft en er all internet bijneemt of andersom. 


Of je zou expliciet moeten vragen om het op een ander account te zetten. Het nadeel is dan wel dat je 2 facturen krijgt: eentje van tv en eentje van internet.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module


@Suzy  schreef:

Telenet streeft ernaar om alle digitale tv klanten door middel van een huur decoder te laten genieten van de volwaardige Telenet TV ervaring. 


Dat is een mooie uitleg. Zo lijkt het echt alsof ze het in het belang van de klant doen. 
Wat is het verschil tussen een volwaardige Telenet TV ervaring met een gehuurde of een aangekochte Digicorder?

Een volwaardige Telenet TV Ervaring Is dus: extra mogen betalen. 

0 Likes