De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Beantwoorden
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Happy New Year! Goed bezig! Dat begint te tellen! Al 25 duimen!

@Wheng  schreef

Of je zou expliciet moeten vragen om het op een ander account te zetten. Het nadeel is dan wel dat je 2 facturen krijgt: eentje van tv en eentje van internet.


Dat had ik ook aan @RumaNoV gezegd om dat aan te vragen. Het nadeel van de 2 facturen weegt niet op tegen het voordeel van 9,37 euro per maand (zie eerdere posts in dit draadje).
Helaas konden de diensten volgens de klantendienst niet op aparte accounts gezet worden. 

Ik snap nog steeds niet waarom. 
Tegenwoordig kan (of wil) Telenet geen analoge tv meer inboeken zonder digitale tv. 

Maar in dit geval hééft de klant digitale tv (CI+ module). 
2 accounts zouden dus perfect mogelijk zijn. 

Beantwoorden
Freshman Veelweter
Berichten: 200
Happy New Year! Lezersgoud. Respect! It's your fourth party! Warming up?

eigenlijk had hij 2 facturen moeten krijgen  1 factuur met tv abo voor een jaar te betalen 

en dan elke maand 1 factuur voor internet 54 euro all-internet

nu moet hij elke maand de 18.22 euro tv abo betalen anders was meteen voor een jaar

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Allesweter
Berichten: 1406
Happy New Year! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! It's your fifth party!

@RuZ  schreef:

@Wheng  schreef

Of je zou expliciet moeten vragen om het op een ander account te zetten. Het nadeel is dan wel dat je 2 facturen krijgt: eentje van tv en eentje van internet.


Dat had ik ook aan @RumaNoV gezegd om dat aan te vragen. Het nadeel van de 2 facturen weegt niet op tegen het voordeel van 9,37 euro per maand (zie eerdere posts in dit draadje).
Helaas konden de diensten volgens de klantendienst niet op aparte accounts gezet worden. 

Ik snap nog steeds niet waarom. 
Tegenwoordig kan (of wil) Telenet geen analoge tv meer inboeken zonder digitale tv. 

Maar in dit geval hééft de klant digitale tv (CI+ module). 
2 accounts zouden dus perfect mogelijk zijn. 


2 accounts zouden inderdaad moeten kunnen. Als je niet alleenstaand bent, zou je ook kunnen overwegen om het internet op naam van de partner in te laten boeken


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Experienced Meesterweter
Berichten: 2899
Jij Netweters wikipedia! Happy New Year! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@RuZ 

De klant heeft het recht om twee losse producten te kopen.

Voor zover ik weet heb je nog altijd een keuze als je digitale tv van Telenet neemt. De mogelijkheden zijn:

  • ci+ aankopen 
  • een digibox kopen, nieuw of vernieuwd
  • een digicorder kopen, nieuw of vernieuwd
  • een digibox huren
  • een digicorder huren
  • een tv-box huren

De info over digitale tv vind je op deze pagina van Telenet.

Aan de klanten waarbij Telenet een bundel die geen echte bundel is, door de strot duwt, kan ik enkel maar aanraden om bij Telenet de klacht procedure te volgen. Deze vind je hier. Ze vermelden in hun klacht dat ze nooit geïnteresseerd geweest zijn in een bundel met een huur decoder, wel in de twee losse producten. Ze moeten niet akkoord gaan met een tijdelijke korting. Als ze daarmee akkoord gaan zouden ze hun rechtmatige rechten op termijn verliezen. Ze moeten direct een correcte factuur ontvangen en niet wat een geldwolf pipo beslist wat ingaat tegen het gepubliceerde aanbod van Telenet.

Als Telenet de klacht niet voor 100 percent inwilligd, dan moeten ze een bemiddelingsklacht indienen bij de Ombudsman van de Telecom

De procedure bij de ombudsman is gratis en eenvoudig. 

 

@RuZ je moet niet denken dat het grote Telenet altijd gelijk heeft of altijd aan het langste eind trekt. @Suzy heeft hier gemeld, wat ze moest melden. Het is niet de taak van een werknemer om tegen de gegeven instrcties in te gaan en zeker niet ten overstaan van klanten. Als een medewerker van Telenet dat doet riskeert hij verbreking op staande voet, Een werknemer mag niet deloyaal zijn aan zijn werkgever.

 


   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Tien op tien! Twee handen vol!

Bedankt voor de opvolging @Suzy  Het is helaas het antwoord dat ik verwacht had. Telenet haar uitleg slaagt uiteraard op niets. Ik weiger te betalen voor iets dat ik niet wil noch nodig heb. Mij gaan ze om de 12 maand dan horen om die korting te verlengen. PS: mijn factuur was voor de 3de maand op rij foutief. Gebeld en correcties zijn toegepast. Volgende maand een nieuwe poging, ik kijk er weer naar uit 😆.

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Tien op tien! Twee handen vol!

@janne_man Bedankt voor je reactie. Als Telenet volgend jaar moeilijk doet om die korting te verlengen, dien ik zeker klacht in bij de ombudsman. Ik laat mij niet zomaar afschepen, zeker niet bij zulke onrechtvaardige praktijken zoals men hier toepast.

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 778
Volop in the game! Happy New Year! Alles op zijn plek! Netjes!

@patrick37  schreef:

@RuZ  een decoder is uit je bundel te halen geen enkel probleem. Ik ga je het geheim van de chef niet geven maar het is niet zo dat als je een klant helpt en zijn producten inboekt dat je een gehele bundel erin zet. Ik zeg er niet veel over hoe het precies gaat maar neem maar van mij aan dat je een decoder perfect buiten de bundel kunt laten.  


Tijden veranderen 😊

Wat vroeger (in "jouw tijd") perfect mogelijk was, blijkt nu niet meer het geval te zijn 🤔 ...

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Meesterweter
Berichten: 2899
Jij Netweters wikipedia! Happy New Year! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@RumaNoV 

Indien ik in het geval zou zijn, zou ik niet wachten tot volgend jaar. Nu weet je alles wat nodig is en kan je gemakkleijk je dossier samenstellen. Over een jaar ben je misschien sommige zaken vergeten of kan je sommige zaken niet meer terug vinden. Enkel als Telenet je die korting onbeperkt in tijd toekent heb je er geen nadeel van.

Het is uw probleem en jij doet wat je best past.


   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 778
Volop in the game! Happy New Year! Alles op zijn plek! Netjes!

@Suzy  schreef:

Het is officieel bevestigd dat je ook bij All Internet + digitale tv de huur van de decoder niet meer uit het pakket kan uithalen. Men heeft me verteld dat Telenet ernaar streeft om alle digitale tv klanten door middel van een huur decoder te laten genieten van de volwaardige Telenet TV ervaring.  


@Suzy 

Ik besef dat jij maar de boodschapper bent van het slechte nieuwe, en we willen niet schieten op de pianist, dus neem het niet persoonlijk.

 

Maar dat is nu het stomste en arrogantste antwoord dat ik ooit van Telenet heb gelezen, mijn mond valt open van verbazing.

Dat is ook illegaal, gezien van beide producten (All Internet en Telenet TV) de wettelijke infofiches gepubliceerd zijn met de prijzen, en een digicorder bij Telenet TV duidelijk optioneel is.

 


@Suzy  schreef:

Stel dat je hier als klant echt niet akkoord mee bent, kan Telenet een promotie activeren om deze kost 12 maanden te laten vallen.

Maar dit betekent ook dat je elk jaar contact zou moeten opnemen om deze te laten verlengen.  


Dat is toch het toppunt van arrogantie?

Klanten die alleen TV met een kaartje hebben zijn daar natuurlijk niet mee akkoord, maar botsen tegen een njet als ze klagen bij de klantendienst.

Dus alleen als je goed geïnformeerd bent, en je "echt" (?) niet akkoord gaat en aandringt, krijg je de onterecht aangerekende kost terug in de vorm van een promotie? wtf!

Beantwoorden
Community Manager
Berichten: 3385
Happy New Year! It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel!

@philippe_d  schreef:

@Suzy  schreef:

Het is officieel bevestigd dat je ook bij All Internet + digitale tv de huur van de decoder niet meer uit het pakket kan uithalen. Men heeft me verteld dat Telenet ernaar streeft om alle digitale tv klanten door middel van een huur decoder te laten genieten van de volwaardige Telenet TV ervaring.  


@Suzy 

Ik besef dat jij maar de boodschapper bent van het slechte nieuwe, en we willen niet schieten op de pianist, dus neem het niet persoonlijk.

...


@philippe_d zal ik niet doen, toch bedankt om het even expliciet te benoemen. Erg vriendelijk van je! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 778
Volop in the game! Happy New Year! Alles op zijn plek! Netjes!

Best wel grappig: dit is het eerste "Pack" van Telenet, dat duurder is dan de combinatie van 2 afzonderlijke producten. Je krijgt hier dus geen "pack korting" maar je moet een "pack premie" betalen 😃.

 

Ik heb zelf Telenet TV met 4 CI+ kaartjes. Internet via de concurrentie.

Ik overweeg om mijn internet over te schakelen naar Telenet (voor de hogere snelheden).

Maar gezien bovenstaande is dat niet mogelijk:

  • ik zal een decoder moeten huren (die ik niet gebruik) 🙄.
  • als Telenet die decoder wil activeren, zal één van mijn CI+ kaartjes gedeactiveerd worden (want maximaal 4 DTV accounts op één klantennummer) 😮.

Dus eigenlijk niet grappig 🤔.

 

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Meesterweter
Berichten: 2899
Jij Netweters wikipedia! Happy New Year! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@philippe_d  schreef:

Best wel grappig: dit is het eerste "Pack" van Telenet, dat duurder is dan de combinatie van 2 afzonderlijke producten. Je krijgt hier dus geen "pack korting" maar je moet een "pack premie" betalen 😃.


Eigenlijk niet deze pseudo bundel is de som van de drie elementen die er in steken: Telenet tv, All Internet, en de huur van een Digcorder of TV-Box. Om deze reden noem ik dat een pseudo bundel. Als Telenet zegt dat men uit deze bundel de huur van de Digicorder of TV-Box niet kan uithalen begrijp ik en is verdedigbaar. Wat niet te begrijpen val en niet verdedigbaar is dat de klant die vandaag kiest voor de twee losse producten Telenet TV en All Internet geregistreerd en behandeld wordt alsof die voor de bundel kiest en het derde ongevraagde element aangerekend wordt.


   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Primeur! Hey, jij weer! :-) Mooi, mooi! Follow the reader, reader!

Ik heb een gelijkaardig probleem voor.

Ik had Fiber 200 en digitale TV waarvoor ik afgerond 73€ per maand voor betaalde.

Ik zag dat nieuwe klanten konden profiteren van 300Mbps downloadsnelheid (All-Internet wat in de plaats is gekomen van Fiber 200).

 

Ik heb bij de klantendienst nagevraagd of bestaande klanten ook profiteren van de hogere snelheid. De medewerker laat me weten dat dit mogelijk is als ze me overzetten naar All-Internet. Ze verzekerde mij ook dat het tarief 73€ per maand zou blijven. Op basis van deze info heb ik toestemming gegeven om het internet abonnement te wijzigen naar All-Internet.

 

Een paar uur later krijg ik echter een bevestigingsmail waarin staat dat het tarief iets in de 82 euro bedraagt.

 

De volgende dag bel ik terug en blijkt dat er huur van een decoder (die ik niet heb) is meegerekend die ze niet uit het systeem kunnen krijgen. Ik heb enkel 2 CI+ kaartjes.

 

Nu hebben ze een dossier aangemaakt om te kijken of ze internet en TV op aparte accounts kunnen zetten, of als laatste oplossing, nakijken of ze mij kunnen terugzetten naar Fiber 200. Daarvoor wacht ik nog op een antwoord.

 

Ik vind het een kwalijke zaak dat men jou met één klik iets kan aansmeren op basis van foute info, maar om het terug te draaien alles dichtgetimmerd blijkt te zijn. Ik neem aan dat de 14 dagen bedenktijd bij verkoop op afstand hier toch ook moet gelden, m.a.w. dat het toch mogelijk moet zijn om terug te gaan naar het oude abonnement?

 

In ieder geval, ik wacht af wat ze gaan zeggen. Ik hoop dat ze het kunnen herstellen, zowel het abonnement als mijn vertrouwen in Telenet.

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Primeur! Hey, jij weer! :-) Mooi, mooi! Follow the reader, reader!

*2de poging om te posten, bericht is blijkbaar verdwenen*

 

Ik heb iets gelijkaardig voor.

Ik had Fiber 200 en TV waarvoor ik afgerond 73 € per maand voor betaalde. Ik zag echter dat nieuwe klanten konden profiteren van 300Mbps downloadsnelheid (met All-Internet wat in de plaats is gekomen van Fiber 200), voor hetzelfde tarief.

 

Ik heb bij de klantendienst nagevraagd of bestaande klanten ook konden profiteren van deze hogere downloadsnelheid. De medewerker zei dat dit mogelijk is als ze mij overzetten naar All-Internet. Ze verzekerde mij ook dat het tarief 73 € per maand zou blijven, dus dat er geen extra kosten aan verbonden zijn. Op basis van deze info heb ik toestemming gegeven om het internetabonnement te wijzigen naar All-Internet. 

 

Een paar uur later krijg ik echter een bevestigingsmail waarin staat dat het tarief 82 euro is (ongeveer).

 

De volgende dag bel ik terug om dit aan te kaarten. Dan blijkt dat er huur van een decoder automatisch wordt meegerekend die ze niet uit het systeem krijgen. De medewerker van dienst vond dit ook een vreemde zaak.

 

Hiervoor hebben ze nu een dossier aangemaakt om te kijken of ze internet en TV op aparte accounts kunnen zetten, of als laatste redmiddel, onderzoeken of ze mij terug kunnen zetten naar Fiber 200. Daarvoor wacht ik nog het antwoord af.

 

Ik vind het een kwalijke zaak dat men jou met één klik iets kan aansmeren maar om het vervolgens terug te draaien alles dichtgetimmerd blijkt te zijn. Ik neem aan dat de 14 dagen bedenktijd bij verkoop op afstand hier toch ook moeten gelden, m.a.w. dat men jou terug kan zetten op het oude abonnement?

 

Ik hoop dat ze het abonnement en mijn vertrouwen in Telenet kunnen herstellen.

0 Likes
Beantwoorden
Moderator
Berichten: 2
Hallo! Welkom! De kop is eraf! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hey JDB2, 

 

Onze excuses. Om onbekende reden kwam je berichtje terecht bij onze SPAM folder. Ik wilde deze terug openbaar zetten tijdens de moderatie, maar zag dat je het berichtje met succes opnieuw hebt gepost. 

 

Groetjes, 

 

Lesley

0 Likes
Beantwoorden