Beantwoorden
jochenhebbrecht
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

Hallo,

We hebben laatste maanden ongelofelijk veel hinder van onze digibox die zijn IP verliest (zie ook afbeelding hieronder). Het enige wat kunnen doen om dit euvel op te lossen is de Digibox herstarten. Daarna heb ik terug een IP. De kabel tussen Digibox en muur is reeds vervangen. Aan de technische ruimte zitten we op een Linksys LGS124 (unmanaged) switch die aan de modem hangt.

 

Mij lijkt het eerder op een software issue, omdat het moment dat ik mijn IP verlies, de software precies ook in een soort van 'oude state' komt. Wanneer je op 'OK' duwt en het huidige programma wil zien als overlay, zie je dat er een andere layout dan normaal wordt toegepast.

Factory reset al meermaals toegepast -> dit biedt geen oplossing.

Enig idee wat ik hier nog kan verder proberen?

 

Jochen

 

 IMG_0638.jpg

0 Likes
20 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

Trek eens de stroom stekker(digibox ) 5 min uit  en laat rustig opstarten

doe het ook met de modem

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1602
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

HD Digibox DB-AD220 verliest IP


@jochenhebbrecht  schreef:

Enig idee wat ik hier nog kan verder proberen?

Jochen


Probeer eens met een nieuwe 12V voeding.

Bij electronische apparaten die zo'n ongewenst gedrag vertonen is het nog dikwijls de voeding die versleten is.

Bij Telenet omruilen? Of bij de electronica boer een nieuwe halen.

De nieuwe voeding moet minstens even zwaar zijn als de oude (vb 12V, 2 Amp), zwaarder mag zeker.

0 Likes
jochenhebbrecht
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

Bedankt Luc. We hebben dit zonet al uitgevoerd. We houden jullie op de hoogte als dit iets van impact heeft.

0 Likes
jochenhebbrecht
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

@flip1953 de Digibox is helaas aangekocht, dus omruilen is geen optie. Een nieuwe voeding kopen is een mogelijke optie, maar vind ik een beetje een verloren kost daar ik dan bv eerder voor iets zou gaan als Apple TV waarop ik de Telenet app zou installeren (omdat je bij Telenet alleen nog maar decoders kan huren, en niet meer kan aankopen). De Digibox hebben we ondertussen al 6 jaar.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

@jochenhebbrecht oude digibox of corder kan je nog steeds kopen volgens hun prijslijst 

https://www2.telenet.be/residential/nl/landingspaginas/tarieven/tv


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

HD Digibox DB-AD220 verliest IP


@jochenhebbrecht  schreef:

@flip1953 de Digibox is helaas aangekocht, dus omruilen is geen optie. Een nieuwe voeding kopen is een mogelijke optie, maar vind ik een beetje een verloren kost daar ik dan bv eerder voor iets zou gaan als Apple TV waarop ik de Telenet app zou installeren (omdat je bij Telenet alleen nog maar decoders kan huren, en niet meer kan aankopen). De Digibox hebben we ondertussen al 6 jaar.


@jochenhebbrecht 

Je zou eens van een vriend of kennis (met digicorder/box) diens voeding kunnen uitlenen voor een test. Dan weet je meteen of het aan de voeding ligt of niet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

@jochenhebbrecht Een apple tv kan ik je echt wel aanraden, da werkt goed en benut de telenet tv app nog niet alle mogelijkheden van de apple tv, ik kijk nu al anderhalf jaar uitsluitend via de apple tv.

Ik begrijp sommige mensen hier niet dat ze huur betalen voor een tweede of derde tv box. Op lange termijn komen die huren veel duurder uit.

Je zal ook geen problemen hebben met apps als netflix, vrtmax, vtmgo, , npo, disney, eurosport, andere amerikaanse zenders moest je die willen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

Ga gewoon met de kapotte voeding naar een Telenet center. Zeg gerust dat het van een gekocht toestel is.

0 Likes
jochenhebbrecht
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

@Master-Magic thanks, dat wist ik niet. Ik vraag me wel af als het nog 'zinvol' is om een nieuwe te kopen?

@StefaanH thanks, dat is een goede tip idd!

@Christof75 thanks! Zo denk ik er ook over, maar had tot nu toe niemand tegengekomen die het op die manier doet. Goed te horen dat je er tevreden over bent!

@janne_man ok, zal ik eerst proberen!

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

('zinvol' is om een nieuwe te kopen  )

Het toestel wordt nog 5 jaar ondersteund na de aankoop  garantie is 2 jaar

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

@luc55 

Zwaarder mag zeker? Waarom brengen ze dan bv adapters uit met verstelbare voltage? V(olt) en A(mpere) moet zelfste zijn dacht ik?

2j garantie? Omai bij de eerste digicorders was dat maar 6 maanden, en moest je rap zijn, want pas mijn 4de digicorder (in diene tijd) was pas goeie. De ene zen hdd was ne vlieger, den andere wiste alle instellingen elke malen toestel in standby stond enz.. maar kzeg het, dat ware de allereerste.

@Christof75 

Wel netjes blijven en alle mogelijkheden voorstellen he 😛

@janne_man 

Omruilen en zeggen dat van gekochte is... Moet je al ne toffe medewerker in telenetshop tegenkomen die dit wil doen. Tenzij mits hij nog in garantie is dan zou dit wel moete.

Maar anders... Zelfs bij omwisseling van afstandsbediening, vragen ze je gegevens, kijken op hun computer en zeggen " ahja geen enkel probleem"

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

HD Digibox DB-AD220 verliest IP


@DeLLiAnO  schreef:
...

😛@janne_man 

Omruilen en zeggen dat van gekochte is... Moet je al ne toffe medewerker in telenetshop tegenkomen die dit wil doen. Tenzij mits hij nog in garantie is dan zou dit wel moete.

Maar anders... Zelfs bij omwisseling van afstandsbediening, vragen ze je gegevens, kijken op hun computer en zeggen " ahja geen enkel probleem"


Heb je het ooit al geprobeerd? Inderdaad ze kijken hun computer na en zeggen inderdaad geen enkel probleem.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

@janne_man 

Dat was exacte beschrijving van de 3a4x(?) ab's die ik in der loop der jaren had omgeruild toen ik nog digicorders gebruikte. Bij gehuurde wel te verstaan.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1602
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

HD Digibox DB-AD220 verliest IP


@DeLLiAnO  schreef:

@luc55 

Zwaarder mag zeker? Waarom brengen ze dan bv adapters uit met verstelbare voltage? V(olt) en A(mpere) moet zelfste zijn dacht ik?


Zwaarder wil zeggen: groter vermogen, dus meer Ampère.

De Spanning (Volt) moet hetzelfde zijn (vb 12V), maar de Ampère van de voeding mag hoger zijn (vb 2A of 2000 mA in plaats van 1.5A of 1500mA).

Een 12V/1.5A heeft een max. vermogen van 18 Watt.

Een 12V/1.5A heeft een max. vermogen van 24 Watt.

Als ik een oud toestel (router, modem, laptop, ...) inlever of naar containepark doe, dan haal ik altijd de voeding ervan af (en op een zelfklever noteer ik de Volt en Ampère).

Als ik dan eens een voeding nodig heb, vind ik in mijn "bak" met oude voedingen altijd wel een passend exemplaar 😊

Voeding.jpg