Beantwoorden
Jors_Troelie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder?

Wij zijn al jaren tevreden Telenet-klant. (Als het goed is mag het ook worden gezegd :-))

 

Onze Digicorder (°2012) heeft jarenlang het beste van zichzelf gegeven, maar begint nu toch stilaan te haperen; reageert niet of erg traag,...

Vandaar overwegen we de overstap naar de nieuwe TV-Box van Telenet.
Op de website van Telenet kan je de TV-Box zelfs online aanvragen. De Digicorder moet je dan binnen de 30 dagen binnen brengen bij een Telenet-Center. Als je de Digicorder niet binnenbrengt, krijg je de restwaarde van het toestel aangerekend. Dat lijkt ons een eerlijke deal.

 

Omdat er erg veel opnames op onze Digicorder staan - die we bovendien niet binnen 30 dagen allemaal kunnen bekijken - overwegen we om de oude Digicorder NIET in te leveren, en bij te houden om onze oude opnames op ons eigen tempo te kunnen bekijken. We kiezen op die manier dus bewust om de restwaarde van het oude toestel te betalen.

 

Om die reden nam ik contact op met de Telenet Helpdesk: hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder van 10 jaar oud? De vriendelijke medewerker wist me te vertellen dat de restwaarde 250€ bedraagt wanneer we de Digicorder niet binnenbrengen.

Die 250€ lijkt me eerder de NIEUWwaarde van het toestel!

(Mocht de website vermelden dat bij niet inleveren van het oude toestel de NIEUWwaarde wordt aangerekend aan de klant dan kan ik de redenering nog begrijpen. Maar er wordt specifiek de term "RESTwaarde" gebruikt.)

 

Is het aanvaardbaar/logisch/normaal/... dat Telenet bij het niet inleveren van een toestel van 10 jaar oud de NIEUWwaarde aanrekent, in plaats van de RESTwaarde (die m.i. na 10 jaar niet meer erg veel kan zijn)?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Digicorder: Restwaarde = nieuwwaarde?

0 Likes
13 reacties
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder?

Als je jouw Digicorder niet inlevert zal de restwaarde van dit toestel 50 Euro zijn aangezien deze ouder is dan twee jaar. De helpdesk medewerker heeft hier jammer genoeg verkeerdelijk informatie over gegeven. Je vindt deze informatie in de Algemene voorwaarden van de prijslijst.

 

Hou er echter rekening mee dat van zodra je een Telenet TV Box installeert de Digicorder automatisch gedeactiveerd wordt en niet meer gebruikt kan worden. Het heeft dus niet veel zin om die oude Digicorder bij te houden.

 

Bij Test-aankoop zullen ze hetzelfde advies geven. 😉


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder?

@Jors_Troelie En de restwaarde van 50€ dat je voor je digicorder zal moeten betalen ga je dan ook voor je tv-box 50€ moeten betalen wegens overgang van digicorder naar tv box, dus 100€ ineens erbij.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jors_Troelie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder?

Ik had begrepen dat wanneer de oude Digicorder enkel via HDMI aan de tv hangt (dus geen coax, noch netwerk) ik nog wel de opnames kon zien. 

als dat niet kan heeft het idd geen zin om de Digicorder bij te houden en ben ik alle opnames kwijt. 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder?


@Jors_Troelie  schreef:

Ik had begrepen dat wanneer de oude Digicorder enkel via HDMI aan de tv hangt (dus geen coax, noch netwerk) ik nog wel de opnames kon zien. 


Dat kan. Zorg er wel voor dat je Digicorder enkel en alleen is aangesloten met een HDMI kabel vooraleer je de TV Box gaat halen. Want van zodra deze een online connectie heeft wordt die meteen gedeactiveerd. Er wordt 50 Euro aangerekend voor in feite deze omruiling naar de nieuwe TV Box. 

 

Je kan op deze manier de Digicorder enkel en alleen gebruiken voor de opnames die op de harde schijf staan. Alle andere mogelijkheden zoals live TV, TV Gids en andere interactieve toepassingen werken niet meer. 

 

Na de periode van 30 dagen zal Telenet je opnieuw 50 Euro aanrekenen omdat je de Digicorder niet hebt binnengebracht.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder?


@BillyX  schreef:
Dat kan. Zorg er wel voor dat je Digicorder enkel en alleen is aangesloten met een HDMI kabel vooraleer je de TV Box gaat halen. Want van zodra deze een online connectie heeft wordt die meteen gedeactiveerd. 

 

Je kan op deze manier de Digicorder enkel en alleen gebruiken voor de opnames die op de harde schijf staan. Alle andere mogelijkheden zoals live TV, TV Gids en andere interactieve toepassingen werken niet meer. 


Ben je daar zeker van?

Want ... Telenet zegt toch zelf op hun website dat je nog 30 dagen tijd hebt om je digicorder in te leveren, zodat je nog 30 dagen hebt om de opgenomen programma's te bekijken ...

 

Voor zover ik het begrijp verloopt het activeren / de-activeren van een Digibox/Digicorder via DVB-C (dus via de coax), net zoals bij een CI+ kaartje.

Als het toestel een bepaalde tijd (hoelang?) geen signaal krijgt, wordt deze automatisch gedeactiveerd.

 

Vraag is: kan je nog naar de opnames kijken of niet als de digicorder gedeactiveerd is.

Met andere woorden: zijn de opnames versleuteld en heb je een avtieve kaart nodig om opnames te ontsleutelen?

En wat met niet-versleutelde zenders, vb één, KetNet, Canvas

Met een gedeactiveerde digicorder kan je deze zenders nog altijd ontvangen? dus ook opnemen en naar de opnames kijken?

 

PS

Met een oude digicorder zou je theoretisch nog altijd de ca 20 onversleutelde zenders van het Compact Signaal moeten kunnen ontvangen (en de ca 50 onversleutelde radiozenders) ...

Probleem is alleen dat je niet aan de instellingen kan om een manuele scan te doen 🤔.

 

 

 

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder?


@flip1953  schreef:


Ben je daar zeker van?

Want ... Telenet zegt toch zelf op hun website dat je nog 30 dagen tijd hebt om je digicorder in te leveren, zodat je nog 30 dagen hebt om de opgenomen programma's te bekijken ...

 

.......knip ........

 

 

 

 


 

Daar heeft @BillyX wel gelijk in en het wordt ook bevestigd door Suzy zelf in een ander topic. 

Schermafbeelding 2022-02-01 om 18.55.58.png

En als je wil heb ik hier het de link naar het betreffende topic :

 

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Opnames-digicorder-nog-bekijken-na-insta...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder?


@patrick37  schreef:

Daar heeft @BillyX wel gelijk in en het wordt ook bevestigd door Suzy zelf in een ander topic. 

 

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Opnames-digicorder-nog-bekijken-na-insta...


Wat @BillyX Billy zegt is (samengevat):

  1. Van zodra je de Telenet TV Box installeert de Digicorder automatisch gedeactiveerd wordt en niet meer gebruikt kan worden. Het heeft geen zin om de digicorer te houden
  2. Zorg er wel voor dat je Digicorder enkel en alleen is aangesloten met een HDMI kabel vooraleer je de TV Box gaat halen. Want van zodra deze een online connectie heeft wordt die meteen gedeactiveerd.

Wat @suzy zegt is:

  1. Je kan dus effectief nog je opnames lokaal bekijken, deze staan op de harde schijf van de digicorder en blijven dus beschikbaar.
  2. Ze blijven ook langer dan 30 dagen beschikbaar, maar na 30 dagen zal de restwaarde van het toestel in rekening gebracht worden

Dat is dus niet hetzelfde.

  • @BillyX insinueert dat een digicorder onmiddelijk gedeactiveerd wordt van zodra deze een "online" connectie heeft (UTP?)
  • Ik meen te weten dat activeren/desactiveren via de coax verloopt
  • @Suzy bevestigt dat alle opnames (op de harde schijf) verder bekeken kunnen worden (ook al is de digicorder gedesactiveerd)

Met andere woorden: wat BillyX schrijft wordt volgens mij dus niet bevestigd door Suzy 🤔

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder?

@flip1953 

 

Ik vind dat jij dat heel correct hebt aaneengepuzzeld. Ik was mijn wenkbrouwen ook al aan het fronsen toen ik de verschillende reacties hier aan het lezen was ... Er werden hier heel wat verkeerde indrukken gewekt ...

 

Die restwaarde zal je trouwens ook maximaal één keer moeten betalen, en dat is slechts het geval wanneer de digicorder meer dan 30 dagen na activatie van de TV box (of helemaal niet) werd binnengebracht. Je hoeft die € 50 dus ook niet meteen te betalen, daar kan je dus 30 dagen mee wachten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder?

@StefaanHmaar de restwaarde wordt zoals de kost voor naar de tv box op de volgende factuur aangerekend, dus dat brengt het op 100€ dat je er ineens bij krijgt dat je mag betalen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder?

@Master-Magic 

 

Klopt, € 50 voor de overgang naar TV-Box en € 50 restwaarde van de digicorder (tenzij je hem binnen de 30 dagen inlevert). Maar dat is het dan ook.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder?

@StefaanH Wel een zware kost erbij de volgende maand dat men in het achterhoofd moet houden als men dit wilt doen bovenop je abbo die ene maand.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder?

@Master-Magic 

 

Dat weet je voor je eraan begint. Is het voor u te veel, doe het dan gewoon niet. Het zijn nu eenmaal de spelregels van Telenet. Wat wij ervan vinden is in deze niet relevant.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder?


@flip1953  schreef:

@patrick37  schreef:

Daar heeft @BillyX wel gelijk in en het wordt ook bevestigd door Suzy zelf in een ander topic. 

 

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Opnames-digicorder-nog-bekijken-na-insta...


Wat @BillyX Billy zegt is (samengevat):

  1. Van zodra je de Telenet TV Box installeert de Digicorder automatisch gedeactiveerd wordt en niet meer gebruikt kan worden. Het heeft geen zin om de digicorer te houden
  2. Zorg er wel voor dat je Digicorder enkel en alleen is aangesloten met een HDMI kabel vooraleer je de TV Box gaat halen. Want van zodra deze een online connectie heeft wordt die meteen gedeactiveerd.

Wat @suzy zegt is:

  1. Je kan dus effectief nog je opnames lokaal bekijken, deze staan op de harde schijf van de digicorder en blijven dus beschikbaar.
  2. Ze blijven ook langer dan 30 dagen beschikbaar, maar na 30 dagen zal de restwaarde van het toestel in rekening gebracht worden

Dat is dus niet hetzelfde.

  • @BillyX insinueert dat een digicorder onmiddelijk gedeactiveerd wordt van zodra deze een "online" connectie heeft (UTP?)
  • Ik meen te weten dat activeren/desactiveren via de coax verloopt
  • @Suzy bevestigt dat alle opnames (op de harde schijf) verder bekeken kunnen worden (ook al is de digicorder gedesactiveerd)

Met andere woorden: wat BillyX schrijft wordt volgens mij dus niet bevestigd door Suzy 🤔


Ik merk dat hier geen verduidelijking meer op is gekomen, dus zal die nu even geven.

 

Een digicorder wordt niet gedeactiveerd via coax. Een digicorder wordt 30 dagen na de activatie van de TV-box in de systemen bij Telenet automatisch van je account geschrapt. Eens de digicorder niet meer in het systeem staat, zal deze niet meer werken om tv te kijken, interactief te gebruiken, ... De opnames die er lokaal op staan (op de harde schijf), kan je dus wel blijven bekijken. 

 

Op De Netweters is er tijdens de Signaalswitch ook al eens vermeld dat je een Digibox/Digicorder zou moeten kunnen instellen om het compacte signaal te krijgen. Hier en hier, vind je er meer info over. Samengevat: het kan, maar het heeft weinig zin, omdat je op de live-tv omgeving een pop-up te zien zal krijgen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.