Hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder?
Wij zijn al jaren tevreden Telenet-klant. (Als het goed is mag het ook worden gezegd :-))
Onze Digicorder (°2012) heeft jarenlang het beste van zichzelf gegeven, maar begint nu toch stilaan te haperen; reageert niet of erg traag,...
Vandaar overwegen we de overstap naar de nieuwe TV-Box van Telenet.
Op de website van Telenet kan je de TV-Box zelfs online aanvragen. De Digicorder moet je dan binnen de 30 dagen binnen brengen bij een Telenet-Center. Als je de Digicorder niet binnenbrengt, krijg je de restwaarde van het toestel aangerekend. Dat lijkt ons een eerlijke deal.
Omdat er erg veel opnames op onze Digicorder staan - die we bovendien niet binnen 30 dagen allemaal kunnen bekijken - overwegen we om de oude Digicorder NIET in te leveren, en bij te houden om onze oude opnames op ons eigen tempo te kunnen bekijken. We kiezen op die manier dus bewust om de restwaarde van het oude toestel te betalen.
Om die reden nam ik contact op met de Telenet Helpdesk: hoeveel bedraagt de restwaarde van de Digicorder van 10 jaar oud? De vriendelijke medewerker wist me te vertellen dat de restwaarde 250€ bedraagt wanneer we de Digicorder niet binnenbrengen.
Die 250€ lijkt me eerder de NIEUWwaarde van het toestel!
(Mocht de website vermelden dat bij niet inleveren van het oude toestel de NIEUWwaarde wordt aangerekend aan de klant dan kan ik de redenering nog begrijpen. Maar er wordt specifiek de term "RESTwaarde" gebruikt.)
Is het aanvaardbaar/logisch/normaal/... dat Telenet bij het niet inleveren van een toestel van 10 jaar oud de NIEUWwaarde aanrekent, in plaats van de RESTwaarde (die m.i. na 10 jaar niet meer erg veel kan zijn)?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Digicorder: Restwaarde = nieuwwaarde?
Opgelost! Ga naar oplossing.