Beantwoorden
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?

Kan men op één kabelaansluiting in een appartement zowel diensten van Telenet als Orange hebben?
Voorbeeld: TV van Telenet en internet van Orange

Tags (3)
0 Likes
29 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?

@Bolletje ik vraag me af met welke combinatie dit goedkoper is?

  • Internet + TV bij Telenet = €55 of €81 (onbeperkt) 
  • Internet + TV bij Orange = €49 (mobiel abonnement bij Orange nodig)
  • Internet Orange (€34) + Telenet TV (€27) = €61 (mobiel abonnement bij Orange nodig) 

Dus indien je onbeperkt internet nodig hebt, is dit inderdaad goedkoper (een pak zelfs). Indien je < 200 GB per maand verbruikt is een combi bij 1 provider goedkoper natuurlijk. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?

@Bolletje 

 

Is het geen optie om met de vaste lijn naar proximus te gaan? Er zijn heel veel oudere mensen die ook gewoon enkel nog hun telefoonlijn bij proximus hebben en hun digitale tv etc bij telenet. Dat lijkt me ook veel minder gedoe dan met 2 modems en een gecombineerd tv/internet pak te zitten. Op voorwaarde dat je een proximus aansluiting hebt liggen. Indien telenet je telefoonprobleem niet kan oplossen kun je dan wel nog de tv boxen/internet behouden. Of nog eens aandringen bij telenet om die zwarte modem te behouden als het zo wel goed werkt. Als je geholpen bent met een extra modem zou dit toch geen overkomelijk probleem mogen zijn denk ik dan...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?


@Bolletje  schreef:

Ik zou dan internet, vaste en mobile abonnementen bij Orange nemen, en de 2 tv-boxen die we nu al hebben willen behouden (bij Telenet). Dit omdat de TV bij Orange net niet voldoet 🙂


Net zoals je nu 2 (Telenet) modems op één coax hebt, is het dus technisch mogelijk om een Orange modem (voor internet + vaste telefoon) naast een Telenet modem (voor interactieve TV) aan te sluiten.

Administratief wordt het wellicht een puinhoop om het in orde te krijgen ☹️.

 

Wat niet mogelijk is, is het behouden van je TV boxen. Hiervoor heb je Telenet internet nodig. je zal dus de TV boxen moeten inruilen voor digicorders (die dan wel interactief kunnen aangesloten worden op een Telenet modem zonder internet).

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?


@Steven-E  schreef:

@janne_man hoe zou jij dit dan aan de praat krijgen ?  Ik vermoed dat je doelt op internet van Orange en TV van Telenet via DVB-C ?  Of hoe zie jij dit?

Als dit al technisch zou kunnen, denk ik dat dit administratief niet rond te krijgen is.


Ja, internet van Orange en ofwel compact signaal (is ook digitaal) van Telenet ofwel digitale tv van Telenet.

Ik zie niet in wat het technisch probleem zou zijn. Orange gebruikt de kabel van Telenet. Ook de Orange klanten van analoge tv kunnen overschakelen naar het compact signaal van Telenet.  

Ook administratief zie ik niet in waar een probleem zou kunnen zijn. 

Dat noch Telenet, noch Orange zoiets promoten vind ik heel normaal. Ik kan mij heel gemakkelijk voorstellen dat er zo een aantal klanten zijn. Ze hadden al kabel tv van Telenet, sommige overgestapt naar CI+ en dan beslissen ze om enkel internet te nemen bij Orange.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?


@Ex-Netweter  schreef:

@janne_man  schreef:

De interactieve tv-boxen werken gedeeltelijk via internet, alhoewel je niet verplicht bent een internetabonnement te hebben.


Bedoel je nu dat het mogelijk is om een TV-Box te gebruiken, zonder internet van Telenet?

 

Dat is nieuw voor mij, deze vraag werd hier al herhaaldelijk gesteld, en voor zover ik mij herinner was het antwoord altijd dat dit niet kan?


Mogelijk niet de tv-box. Dan kan je beter een CI+ nemen. De Digicorder/Digibox werkt als decoder enkel met het dvb-c signaal. Je kan opnemen met de digicorder. Uiteraard kan je niets doen waarvoor je internet nodig hebt als je geen internet hebt van Telenet (uitgesteld kijken, programma's opvragen, tv-theek, ...).

 

Edit:

Een eindje vroeger in deze draad staat reeds dat de tv-box niet mogelijk is.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?

De ochtend is er een technieker van Telenet geweest om de installatie terug conform te maken.
Dus de tweede modem weghalen.
Mijn vraag om toch zowel de witte als de zwarte te laten hangen omdat nu alles perfect werkt, kreeg een negatief antwoord. Uiteindelijk is de zwarte blijven hangen.
Dit omdat er nooit problemen waren met een zwarte modem (hadden toch al een witte voor de problemen er waren). Ook al haal ik dan niet de snelheid die ze beloven, maar voor mij was het het proberen waard.
Maar ons eerste telefoongesprek is al dadelijk een one-way gesprek.
Telenet blijft volhouden dat er bij ons een externe factor is die de telefoon laat denken dat er een fax is. Deze externe factor zou onze papegaai zijn.
Nu hebben we dit dier al 26 jaar, langer dan wij telenet hebben (klant van het eerste uur).

Dus zit er niets anders op dan onze installatie aan te passen.
Enkel proximus voor vaste lijn gaat niet, er is geen aansluiting voorzien

Dus Love Duo bij Orange (Internet + mobile en vaste telefonie)
Tv met het goedkoopste internet bij Telenet (om de Tv-boxen te behouden)

Spijtig dat Telenet ons eigenlijk in de steek laat

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?

Waarom is mijn laatste post verwijderd?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?


@Bolletje  schreef:

Waarom is mijn laatste post verwijderd?


Geen idee. Ik vermoed een bug.@Suzy kan jij eens horen ?

Gelukkig heb ik de content via email notificaties kunnen terug vinden 😉

 

 

"De ochtend is er een technieker van Telenet geweest om de installatie terug conform te maken. Dus de tweede modem weghalen. Mijn vraag om toch zowel de witte als de zwarte te laten hangen omdat nu alles perfect werkt, kreeg een negatief antwoord. Uiteindelijk is de zwarte blijven hangen. Dit omdat er nooit problemen waren met een zwarte modem (hadden toch al een witte voor de problemen er waren). Ook al haal ik dan niet de snelheid die ze beloven, maar voor mij was het het proberen waard. Maar ons eerste telefoongesprek is al dadelijk een one-way gesprek. Telenet blijft volhouden dat er bij ons een externe factor is die de telefoon laat denken dat er een fax is. Deze externe factor zou onze papegaai zijn. Nu hebben we dit dier al 26 jaar, langer dan wij telenet hebben (klant van het eerste uur). Dus zit er niets anders op dan onze installatie aan te passen. Enkel proximus voor vaste lijn gaat niet, er is geen aansluiting voorzien Dus Love Duo bij Orange (Internet + mobile en vaste telefonie) Tv met het goedkoopste internet bij Telenet (om de Tv-boxen te behouden) Spijtig dat Telenet ons eigenlijk in de steek laat"


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?

ter info @m-jan20  Proximus gebruikt telefoniekabel om de data te transporteren terwijl Telenet gebruik maakt van de Coax kabel.Dus dit zal zeker geen problemen geven.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?

@Suzy  ik veronderstel dat dit wel kan met een coax splitter en een router van Telenet en een router van Orange achter. Zo doen ze dit ook in apartementsgebouwen waar er maar 1 coax kan binnenkomen. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?

Nog iets
Omdat nu alle diensten via de zwarte modem lopen, kan het tot 2 dagen duren voor we alle posten op tv kunnen zien en gebruik kunnen maken van Play More. Internet en telefonie werken wel dadelijk.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?

@Bolletje Ik kan niet goed meer volgen.

gaat dit nog altijd over de combo Telenet/Orange over dezelfde coax?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?


@Bolletje  schreef:

Waarom is mijn laatste post verwijderd?


Ik vermoed dat je post tijdelijk foutief was gemarkeerd als spam door het platform. Ik kan het niet onmiddellijk terugvinden, maar dat is vaak de verklaring. Eens deze terug publiek wordt gezet, zegt één van de moderatoren hier meestal iets van in de thread. Dat lijkt bij deze niet te zijn gebeurd, sorry voor de verwarring! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?


@kristofDW  schreef:

@Suzy  ik veronderstel dat dit wel kan met een coax splitter en een router van Telenet en een router van Orange achter. Zo doen ze dit ook in apartementsgebouwen waar er maar 1 coax kan binnenkomen. 


@kristofDW volgens mij kan je Telenet en Orange diensten tegelijk nemen. Enige dat niet kan is een Telenet TV-box in combinatie met Orange internet. De TV-box werkt enkel in combinatie met Telenet internet. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mogelijk om Telenet en Orange te hebben op 1 dropkabel?

Nog even officieel bevestigen: als klant kan je van beide operatoren op hetzelfde ogenblik gebruik maken. Je kan zelfs internet op hetzelfde moment afnemen bij beiden, maar dan moet er wel een NIU (versterker) geplaatst worden met 2 data-uitgangen.

 

Hopelijk neemt dit alle verwarring weg. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.