Beantwoorden
mblockx
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Opnames bekijken van adres 1 op adres 2 mogelijk?

Ik heb een Telenet aansluiting op 2 adressen.

Op beide adressen staat een digicorder.

Is er een mogelijkheid om de opnames van adres A te bekijken op adres B en viceversa?

Of moet ik dan eerst overschakelen op de nieuwe TV Boxen waar de opnames in de cloud bewaard worden. 

0 Likes
11 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames bekijken van adres 1 op adres 2 mogelijk?

Ik vrees dat dit voor beiden niet echt mogelijk zal zijn. Wie spreekt mij tegen of bewijst het tegendeel?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames bekijken van adres 1 op adres 2 mogelijk?

@mblockx  ja het is mogelijk en nee het is niet mogelijk. Met de tv box is het zo ie zo niet mogelijk maar met een decoder is het wel mogelijk. Je kan die op pakken meenemen daar zetten op je tweede adres en opnames bekijken. Maar dat is het dan ook dus geen andere mogelijkheden. 

Maar als je het wil doen zonder de decoder of decoders te verplaatsen nee is het niet mogelijk. Elke tv box of decoder wordt per adres gekoppeld.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opnames bekijken van adres 1 op adres 2 mogelijk?

Alles dat hier reeds benoemd is, klopt.

 

@mblockx, wat je bijvoorbeeld wel kan doen met een TV-box is je opnames van adres 1 vanuit de TV-app casten naar een Chromecast op adres 2. Want met de TV-box en TV-app kan je jouw opnames ook buitenhuis bekijken. Bij de digicorder kan je met Yelo Play enkel op je eigen thuisnetwerk naar je opnames kijken.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames bekijken van adres 1 op adres 2 mogelijk?

@mblockx 

Mag ik antwoorden met een vraag?

Waarom (als het tv-boxen zijn) plan je de opnames niet op de twee ABO's?

Het plannen op de twee adressen is via app of site toch niet moeilijk.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Opnames bekijken van adres 1 op adres 2 mogelijk?

Als je de 2 nieuwe TV boxen laat registreren op adres 1 en je zet 1 TVbox op adres 2. Dat zou toch kunnen werken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Opnames bekijken van adres 1 op adres 2 mogelijk?


@Janneke_Dust  schreef:

Als je de 2 nieuwe TV boxen laat registreren op adres 1 en je zet 1 TVbox op adres 2. Dat zou toch kunnen werken.


Ik vermoed dat een box in het systeem aan een bepaalde modem is gekoppeld en je dus enkel via deze modem opnames kan kijken. Maar daar ben ik niet zeker van aangezien tvboxen via een router ook lijken te werken. Over de technische kant daarvan weet jij vermoedelijk meer dan mij 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opnames bekijken van adres 1 op adres 2 mogelijk?


@Wheng  schreef:

@Janneke_Dust  schreef:

Als je de 2 nieuwe TV boxen laat registreren op adres 1 en je zet 1 TVbox op adres 2. Dat zou toch kunnen werken.


Ik vermoed dat een box in het systeem aan een bepaalde modem is gekoppeld en je dus enkel via deze modem opnames kan kijken. Maar daar ben ik niet zeker van aangezien tvboxen via een router ook lijken te werken. Over de technische kant daarvan weet jij vermoedelijk meer dan mij 🙂


@Wheng jouw vermoeden is helemaal correct. Dit gaat niet werken, gezien de TV-box inderdaad gekoppeld is aan een specifieke modem die op een specifiek adres staat. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

mblockx
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Dat loopt vlotjes. A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Opnames bekijken van adres 1 op adres 2 mogelijk?

Als ik Suzy goed begrijp en ik zet op elk adres 1 TV Box, dan kan ik de opnames van TV Box op adres A casten naar mijn tv op adres B en de opnames van TV Box op adres B casten naar mijn tv op adres A.

Zo heb ik ook gecombineerd ineens 400 uur aan opnames.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Opnames bekijken van adres 1 op adres 2 mogelijk?

Dit is dan een groot nadeel van de nieuwe TV box want een digicorder kan men op alle telenet aansluitingen gebruiken zonder de interactieve mogelijkheden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Opnames bekijken van adres 1 op adres 2 mogelijk?


@Janneke_Dust  schreef:

Dit is dan een groot nadeel van de nieuwe TV box want een digicorder kan men op alle telenet aansluitingen gebruiken zonder de interactieve mogelijkheden.


Voor live tv werkt de tvbox misschien ook op een ander adres, dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar als dat zou gaan dan is dat dezelfde theorie als bij de digicorder: zonder interactieve mogelijkheden op alle telenet aansluitingen. Opnames op de tvbox zijn een interactieve mogelijkheid (via de modem). Zowel de digicorder als de tvbox zijn voor de modemdiensten gekoppeld aan 1 specifieke modem.

Het grote voordeel van de tvbox is dat je alle opnames buitenshuis kan casten.
Dus hier zie ik geen groot nadeel in.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames bekijken van adres 1 op adres 2 mogelijk?


@Wheng  schreef:

Voor live tv werkt de tvbox misschien ook op een ander adres, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Als je de utp-kabel uittrekt uit de TV-Box, blijf je dan life tv zien? Ik neem aan van wel, want voor life tv is enkel het signaal van de coax nodig. Deze test is rap gedaan. Als het werkt, betekent dat life tv niet locatie afhankelijk is. Mogelijk zal je niet de extra paketten die je hebt kunnen zien.  

0 Likes