Beantwoorden
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Deze getuigenis om aan te tonen dat het niet fout maar heel grondig en totaal fout loopt bij TN; op 'userbase' ook al tal van fratsen gelezen:

- mijn ouders zijn verhuisd van thuis naar een woon- zorgcentrum dat aangesloten is op het TN netwerk. Meerdere bewoners daar hebben een digicorder, vaste tel. van TN. Voor de verhuis hadden ze een One abo.
- de week voor de verhuis ga ik naar de lokale TN winkel hier in de stad om wat info te vragen om alles "smooth" te laten verlopen. Internet en gsm mochten stop gezet worden (onmiddellijk of vanaf verhuis) wegens niet meer gebruikt de laatste tijd door mijn hoogbejaarde ouders.
TN medewerker in winkel, brengt een aantal zaken in in de computer en boekt technieker voor WZC op 2/5. Hij vraagt ook om dag voor verhuis de klantendienst te verwittigen van stop de dag voor effectieve verhuis (waarvan ik toen nog exacte datum niet had wegens nog noodzakelijke opfrisbeurt in kamer ouders).
Hun TV- box kunnen ze helaas niet meer gebruik wegens geen internet abo meer in hun abo. In het rusthuis is nochtans TN wifi beschikbaar, zowel voor individuele bewoners als bezoekers. Ja, dit ook van TN.
- 26/04: dag voor verhuis tel naar klantendienst met vraag stop gsm abo en internet, conform verzoek TN winkel Aalst. Antwoord a/d lijn: u hebt de verkeerde procedure gevolgd. Er mocht niets opgezegd worden maar er moest een verhuis aangevraagd worden. Probeer de dame aan de lijn uit te leggen dat ik in de winkel gewoon gevraagd had wat te doen ifv behoud digi tv en vaste tel. in wzc. Behoud vaste tel. zat niet in systeem. Zij ging alles recht zetten en zei dan dat de winkel in fout was en dat het altijd hetzelfde was met "die in de winkels". Ik word verzocht alles (modem, tv box) binnen te doen in de lokale winkel
- 27/04: Modem en tv-box gedropt in "drop-off corner" want winkelbediende zei dat ik daarvoor niet moest aanschuiven. Hij vroeg of TN al op de hoogte was en gezien eerder vermeld contacten, antwoordde ik "ja".
- 28/04, ja zaterdagmorgen: tel. van medewerker lokale TN winkel met de vraag waarom ik alles ingeleverd heb. Antwoord: "op vraag de TN klantendienst". Reactie: "'t is altijd iets met die van de klantdienst, ze weten nooit wat ze moeten doen." Reageer dat ik geen boodschap heb aan verwijten van klantendienst naar winkel en vice versa.
Man belde omdat hij niet kon uitvissen welke modem / tv-box aan mijn ouders toebehoorde gezien er op dezelfde dag meerdere waren ingeleverd en dit zonder enige stopzetting of vraag inzake verhuis van diensten. Il faut le faire !
Ik schiet uit mijn krammen en verwijs naar hoger vermelde contacten en geef hem de tip om eens te zoeken welk IP- adres van de modems matcht met dat van mijn ouders en eventueel ook eens te kijken op serienummer van de tv-box. De ingeleverde tv-box was rap gedetecteerd. Het probleem van de modem ging hij wel zien op te lossen.
Hij vroeg me op de juiste policy te volgen. Heb geantwoord dat als ik met mijn auto naar de garage ga voor reparatie, ik ook niet aan mijn garagist zeg wat hij moet doen en hoe omdat daarvoor juist mensen met kennis van zaken - zoals TN- medewerkers - bestaan. Ik hoef die policies bij verhuis niet te kennen toch? Ik kan me alleen maar informeren en doen wat men mij vraagt / adviseert.
- 2/5: technieker voorzien tussen 12.30 en 18 u. Rond 16u30 tel van technieker: kom niet want geen digicorder beschikbaar. Vraag om dan enkel vast tel. in dienst te stellen. Antwoord: onmogelijk.
- 2/5: tel naar klantendienst - technieker kan pas binnen 14 dagen. Eens goed mijn gedacht gezegd en dame aan de lijn ging zien wat ze nog kon regelen. Verhuis telefoon stond blijkbaar nog altijd niet in systeem. Na ongeveer een kwartier wachttijd komt het verlossende bericht: "ik stuur morgen een technieker tussen 10 en 14.30 u." Opnieuw dag verlof ingepland want van het WZC wensen ze dat iemand van de familie aanwezig is, hetgeen ik me kan inbeelden bij mensen van midden - eind de 80 jaar.
- 3/5: tel naar TN of technieker was ingeboekt effectief voor die dag omdat ik nog geen sms had gekregen.
Antwoord naar ongeveer 30 minuten wachttijd aan de tel.: "ik check dit even voor u", gevolgd door "oei, er komt vandaag geen technieker langs". Dan: "de technieker staat misschien geboekt in het nieuwe systeem. Blijf even aan de lijn". Na weer een kwartier wachten: "heb ook de planning gebeld, er komt vandaag geen technieker".
Uiteraard heb ik een goed mijn gedacht gezegd en 1000 excuses gekregen waarmee ik, en vooral mijn ouders geen stap verder waren".
Wij moeten verlof opnemen in blokken van 4 u. Dus slot 1 en slot 2 impliceren 2 dagen verlof, toegestaan door mijn werkgever die de situatie van mijn ouders kent.
TV kijken is voor hen nog één van de belangrijke bezigheden en vaste tel hun belangrijkste medium om contact te houden met ons als kinderen en de ruimere familie/
Nieuwe afspraak gekregen voor 5/5 - morgen, vrijdag dus - opnieuw tussen 12.3O en 18 u.

Hopelijk is 3x scheepsrecht ...

Ook terug klacht ingediend bij ombudsdienst met vraag naar compensatie. Per kerende bericht gekregen van de ombudsdienst dat de klacht zonder meer aanvaard is en gegrond.

Dergelijk geknoei en dergelijke scenes met verwijten van collega's onderling tijdens tel. contacten met klanten ... gewoon omdat 2 hoogbejaarde mensen in de 21° eeuw - met zogenaamde hoog technologische expansie en vlucht - zouden kunnnen ... eens naar TV kijken omdat hun leefwereld zeer beperkt wordt door medische problemen en omdat ... ze graag ook nog eens naar ons als kinderen en hun familie bellen.

Proficiat TN. Nogmaals, "il faut le faire". Service = gewoon nihil. De facturatie daarentegen loopt vlekkeloos 🙂

 

@Suzy : gaat TN zo verder doen of wordt er nog iets ondernomen om dit tij te keren. Gelukkig dat Px fiber nog niet overal uitgerold is en dat dit ook niet snel zal gebeuren. Ook meerdere buren hier ontevreden over TN maar het zijn allemaal oudere mensen die het niet zien zitten om uren te wachten aan de tel voor je iemand aan de lijn krijgt en die stellen dat je tegen een mastodont als TN toch niets kunt ondernemen.

Als het morgen fout loopt, overweeg ik toch eens contact met enkele kranten om aan de hand van FEITEN, de huidige gang van zaken te illustreren. 

Tags (2)
60 reacties
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Klagen zal niet meer helpen

Waarom is bij mij en 2 collegas de overgang wel goed verlopen,en bij anderen niet.

Hebben alle 3 de CV8560E met eigen wifi router.

Heeft iemand daar een antwoord op.

Afwachten ,er zit niets anders op,en niet de kar voor het paard spannen.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

@sb 

Het moet niet weg gestopt worden maar als iedereen dit moet blijven posten hebben we ook niks aan. 

Het is duidelijk gepost en denk toch wel dat éénmaal genoeg is om het te posten. Ik kan dan ook nog eens hetzelfde hier plaatsen waar we totaal nutteloos mee zijn. 

Er zijn problemen ja maar niet voor iedereen gelden deze problemen er zijn er genoeg bij ( waaronder ik ) die geen problemen ervaren. Maar goed ik kan dat hier neerzetten waar we niks aan hebben. Daar zijn de andere die er wel onder lijden niet mee geholpen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Dus volgens U,mogen mensen met klachten hier niet meer posten.

Het is genoeg geweest een paar is voldoende ,even geduld.

Jongens,jongens wat zever,hoe meer posten beter,dan weten we wat andere hebben meegemaakt.

Ja als er voor U geen problemen zijn pech,daar komt het op neer.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Momenteel +- 8% van de 2.050.000 klanten hebben vandaag klacht ingediend.

Is 8% te veel.Zal nog wel even (maanden)aanhouden.

De overstap naar een nieuw softwareplatform leidt al maanden tot ongekende problemen bij Telenet. En daar zijn elke dag steeds meer klanten de dupe van. Uit navraag van De Standaard bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie blijkt dat de teller na de eerste vier maanden van dit jaar al stond op 1.785 nieuwe dossiers tegen ­Telenet. Dat zijn er gemiddeld vijftien per dag. Ver­geleken met dezelfde periode vorig jaar is dat bijna een verdriedubbeling.

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Ik denk niet dat @patrick37 dit zo bedoeld volgens mij heeft hij het op de artikels over de problemen bij telenet die gisteren verschenen in verschillende kranten en op het nieuws op tv  natuurlijk zijn klanten die er last van hebben nog steeds welkom om hun verhaal te delen mochten ze dat willen.

En dat over wegstoppen dat is op die betaalmuren op websites van kranten ik snap dat dit niet plezant is maar das nu eenmaal hoe het werkt men wil voorkomen dat mensen de krant lezen op het internet waardoor er minder papieren kranten verkocht worden.

Als ik het verkeerd heb voel je vrij om mij te corrigeren.

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Sorry niet kwaad bedoeld,maar snap niets van U post.

Heeft het klaar en duidelijk over posten op de forum.

Dat de kranten nu een beetje zich mengen,het werd tijd.

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Ik denk dat hij bedoelde dat je die artikels die gisteren verschenen zijn geen meerdere keren  moet plaatsen en dat er klanten zijn die helemaal geen hinder ondervinden dat is zo.Zonder namen te noemen te noemen er zijn hier mensen die dat maar al te graag posten en het gebruiken als een soort van wapen tegen telenet.

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Een gedeelte begrip,die wie je verdigt is is zo een poster zijn wat goede maar groot gedeelte echt fout.

Nooit veronschuldiging of corretie aangaande zijn posts.

Lees AUB staat NERGENS het WOORD KRANTEN.

Als jij dat er tussenuit haalt okido.

Telenet aanvallen sorry als het bij U fout gaat moet je zwijgen en effe geduld hebben of moet je

Apeldoorn bellen.

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'


Softwareproblemen Telenet leiden al maanden tot stortvloed aan klachten.

De Belgische internetprovider Telenet kampt al maanden met grote technische problemen na een migratie naar een nieuw computersysteem. De staatssecretaris van Consumentenbescherming wil deze week nog een concreet plan van de telco zien.

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie meldt aan De Standaard dat er in de eerste vier maanden van dit jaar al 1785 dossiers tegen Telenet zijn geopend. “Sinds de ­beginjaren van Telenet heb ik dit enorme aantal klachten niet meer meegemaakt. En dan zien wij zelfs maar het topje van de ijsberg”, vertelt ombudsman Luc Tuerlinckx aan de krant. Hoeveel klanten daadwerkelijk getroffen zijn, is niet bekend.

Het zou gaan om problemen met facturering, toegang tot mailboxen, contracten die niet stopgezet worden, openstaande tegoeden die niet terugbetaald worden en zelfs klanten die recht hebben op een zogenaamd sociaal tarief, die ineens toch het gewone tarief moeten betalen. Meteen na de migratie waren er ook klanten die geen internet, mobiele telefonie of andere dienstverlening kregen. Die klanten kregen voorrang en al dat soort kwesties moeten nu opgelost zijn, maar daardoor hebben andere problemen zich juist opgestapeld. De klantenservice zou daardoor overvraagd worden.

De staatssecretaris van Consumentenbescherming, Alexia Bertrand van Open Vld, wil deze week nog samenkomen met Telenet en verwacht een concreet plan om de problemen snel op te lossen. De woordvoering van Telenet zegt juist dat het dacht dat de problemen enkele maanden geleden al onder controle waren. Nu geven ze ook toe dat dat niet het geval is, maar dat hard gewerkt wordt aan oplossingen.

Intussen heeft de oppositiepartij NVA een wetsvoorstel ingediend dat telecomproviders verplicht om klanten schadeloos te stellen als ze hun diensten niet weten te leveren.

https://tweakers.net/nieuws/209436/softwareproblemen-telenet-leiden-al-maanden-tot-stortvloed-aan-kl...

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Ergens begrijp ik toch niet waar ze aan begonnen zijn,maanden in grote problemen.

Is er nu niemand in staat bij Telenet dit op te lossen.

Aanrekeningen sturen,daar geen gebrek aan.

Hoe doen ze het bij Ziggo,mischien daar wat ET'ers inhuren.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Nu de media heeft alles uitvergroot

Nu zit iedereen alles te controleren ook al is alles juist

Als je van december tot nu niets verandert hebt heb je geen probleem

Het nieuwe softwareprogramma is te moeilijk om mee te werken  (en vraagt meer tijd )

https://datanews.knack.be/nieuws/telecom/code-rood-bij-telenet-door-aanslepende-softwareproblemen/

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

elke krant neemt de titel en tekst grotendeels over, je leest telkens hetzelfde op de kranten artikels, 

we weten het ondertussen al wat er in staat, is beter een bericht te posten als er echt iets nieuw in het artikel staat over het onderwerp.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

92%van de klanten(2.048.150) ondervinden geen problemen.

Kode rood is via de pers fel OVERDREVEN.

Lang niet iedereen van die +- 8%(1785) zit zonder internet.

Update: Telenet zegt afgesloten klanten binnen 48 uur te helpen

Telenet-klanten die zonder tv, telefoon of internet vallen, worden binnen de 48 uur geholpen. Dat zegt het telecombedrijf nu de Ombudsdienst voor Telecommunicatie aan de alarmbel trekt over een klachtenregen. Andere problemen blijven soms wel langer liggen, erkent Telenet.

Ps.Bij andere providers zijn er ook 'n pak waar de aansluiting in het honderd loopt,en soms dagen zonder internet zitten.

Techniekers die niet komen opdagen,te druk is hun standaard woord.

 

0 Likes
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

Dat klopt volledig.

En hoeveel van deze 8% hebben problemen waar Telenet weinig kan aan doen. Dikwijls gaat het om problemen met de eigen infrastructuur. Er is zoveel op de markt, verschillende merken enz. Altijd eerst de UTP kabel van de modem rechtstreeks in de PC. Werkt dit niet, Telenet contacteren. Anders zelf uitzoeken.

klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Service Telenet in vrije val --- zelfs onder 'nihil'

@Suzy PB verstuurd