24748
netweters
|
152291
antwoorden
|
20688
vragen
|
Is de Medion smart tv type Life X15014 zoals ze die vanaf zaterdag in de Aldi verkopen compatibel met de Cl+ module m tv te kijken met een kaartje ?
Ik ontvang huidig enkel 21 analoge kanalen via de coax kabel.
@scorp Analoge kanalen bestaan niet meer, is digitaal in SD (behalve de VRT zenders en Parlement tv), je hebt momenteel het compact signaal.
nieuw kan je geen CI+ module meer kopen moest je er nog geen hebben.
Waarschijnlijk wel, maar dat is geen garantie. Ik weet dat ik ooit een Medion met een CI+ kaartje heb ingesteld.
Maar die 21 analoge kanalen? Voor zo ver ik weet is er geen analoog signaal meer.
Volgens deze info moet de vorige eigenaar niets:
[Veel gestelde vragen]
Kan ik een tweedehands aangekocht toestel nog laten activeren?
Ja, we (= Telenet) deactiveren dat toestel op naam van de vorige eigenaar en activeren het op jouw naam.
Dat is in orde het is een triple tuner dat er in steekt
Veel plezier mee zorg wel dat je op tijd bent
Let wel op er staat vidaa op als app speler je kan er geen vrt en vtm go apps op nemen ( Duitse app's wel )
@scorp schreef:Is de Medion smart tv type Life X15014 zoals ze die vanaf zaterdag in de Aldi verkopen compatibel met de Cl+ module m tv te kijken met een kaartje ?
Ja, geen enkel probleem
Pas op: de Medion Life X15014 is wel een "smart TV" maar geen "Google TV".
Buiten de vooraf geinstalleerde Apps (zoals Netflix, Disney+, Prime Video) kan je dus geen Apps uit de Play Store installeren (Telenet TV App, VRT max, VTM Go etc )
Allen wat nutteloze apps uit de Medion Store 🤔
Lijkt me dat er vandaag, in 2024, betere opties zijn dan CI modules, en niet noodzakelijk duur.
Een chromecast bvb, hoeft niet duur te zijn, werkt prima, mist deftig wifi signaal natuurlijk. Smart tv allemaal goed en wel, maar vaak vele beperkingen, zoals elders hier ook al vermeld en bovendien is vaak die TV niet het beste medium voor de streaming zelf. Kan de nieuwe streamer nemen van Google, Apple TV, andere mogelijkheden, maar niet allemaal goedkoop, vandaag is een chromecast met de kleine remote erbij een prima, goedkope optie.
Uiteraard staat hier iedereen vrij zelf zijn/haar opties te kiezen.
Ik had het kaartje ruim anderhalf jaar gekocht bij Telenet, doch op een gewone tv (geen smart) werkte dit niet.
Ik heb het kaartje nu geinstalleerd in de Medion smart tv en alles werkt perfect, ik heb nu een kleine 70 zenders (schatting) ipv, de 21 ia het compacte signaal.
Wel heeft het een half uur geduurd alvorens het kaartje automatisch werd geactiveerd, daarna alles in orde.
Opmerking ik heb enkel via de coax kabel niet via een ethernet kabel, ik heb dus geen internet en wifi (arme gepensioneerde weet je wel)
Dank aan allen die me geholpen hebben.
Kan dit invloed hebben op mijn maandelijkse Telenet factuur van 21 euro per maand ?
Neen. Voor een kabelabonnement betaal je €21.32 per maand.
Het bedrag blijft zelfde
Kan wel zijn dat de updates van de tv niet altijd vanzelf gaan
Bij de grote merk tv gaat die vanzelf soms met b merken loopt hij vast
Gewoon manual update en is opgelost is er geen probleem dan doe je niets