Beantwoorden
scorp
Experienced Beetjesweter
Primeur! Pageturner! It's your fourth party! It's your third party!

TV COMPATIBEL MET CI+ MODULE

Is de Medion smart tv type Life X15014 zoals ze die vanaf zaterdag in de Aldi verkopen compatibel met de Cl+ module m tv te kijken met een kaartje ?

Ik ontvang huidig enkel 21 analoge kanalen via de coax kabel.

13 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@scorp Analoge kanalen bestaan niet meer, is digitaal in SD (behalve de VRT zenders en Parlement tv), je hebt momenteel het compact signaal.

nieuw kan je geen CI+ module meer kopen moest je er nog geen hebben.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Waarschijnlijk wel, maar dat is geen garantie. Ik weet dat ik ooit een Medion met een CI+ kaartje heb ingesteld.

Maar die 21 analoge kanalen? Voor zo ver ik weet is er geen analoog signaal meer.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Je kan wel nog een kaartje kopen op 2de hands. De vorige eigenaar moet het kaartje wel laten deactiveren door Telenet en dan kan Telenet het kaartje voor je activeren.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Volgens deze info moet de vorige eigenaar niets:

[Veel gestelde vragen]

Kan ik een tweedehands aangekocht toestel nog laten activeren?

Ja, we (= Telenet) deactiveren dat toestel op naam van de vorige eigenaar en activeren het op jouw naam. 

bron: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-decoder-of-kaar...

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Dat is in orde het is een triple tuner dat er in steekt

Veel plezier mee zorg wel dat je op tijd bent

Let wel op er staat vidaa op als app speler je kan er geen vrt en vtm go apps op nemen ( Duitse app's wel )

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@scorp  schreef:

Is de Medion smart tv type Life X15014 zoals ze die vanaf zaterdag in de Aldi verkopen compatibel met de Cl+ module m tv te kijken met een kaartje ?

Ja, geen enkel probleem

Pas op: de Medion Life X15014 is wel een "smart TV" maar geen "Google TV".

Buiten de vooraf geinstalleerde Apps (zoals Netflix, Disney+, Prime Video) kan je dus geen Apps uit de Play Store installeren (Telenet TV App, VRT max, VTM Go etc )

Allen wat nutteloze apps uit de Medion Store 🤔

BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Lijkt me dat er vandaag, in 2024, betere opties zijn dan CI modules, en niet noodzakelijk duur.

Een chromecast bvb, hoeft niet duur te zijn, werkt prima, mist deftig wifi signaal natuurlijk.  Smart tv allemaal goed en wel, maar vaak vele beperkingen, zoals elders hier ook al vermeld en bovendien is vaak die TV niet het beste medium voor de streaming zelf.  Kan de nieuwe streamer nemen van Google, Apple TV, andere mogelijkheden, maar niet allemaal goedkoop, vandaag is een chromecast met de kleine remote erbij een prima, goedkope optie.

Uiteraard staat hier iedereen vrij zelf zijn/haar opties te kiezen.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Je hebt nu het compact signaal (de plaatsvervanger van de analoge tv). Als je een CI+ neemt en je bent voor Telenet geen digitale klant, dan zal de activering van de CI+ u wel 50 euro kosten. Digitale klant is een klant die minstens één von volgende zakeh heeft bij Telenet: vaste telefoon, internet, digitale tv (met een setop box van Telenet: CI+, Digibox, Digicorder, TV-Box). Het compact signaal is wel digitaal, maar wort niet in aanmerking genomen als digital klant.
scorp
Experienced Beetjesweter

Ik had het kaartje ruim anderhalf jaar gekocht bij Telenet, doch op een gewone tv (geen smart) werkte dit niet.

Ik heb het kaartje nu geinstalleerd in de Medion smart tv en alles werkt perfect, ik heb nu een kleine 70 zenders (schatting) ipv, de 21 ia het compacte signaal.

Wel heeft het een half uur geduurd alvorens het kaartje automatisch werd geactiveerd, daarna alles in orde.

Opmerking ik heb enkel via de coax kabel niet via een ethernet kabel, ik heb dus geen internet en wifi (arme gepensioneerde weet je wel)

Dank aan allen die me geholpen hebben.

scorp
Experienced Beetjesweter

Kan dit invloed hebben op mijn maandelijkse Telenet factuur van 21 euro per maand ?

flip1953
Freshman Meesterweter

Neen. Voor een kabelabonnement betaal je €21.32 per maand.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@scorp  Geniet er van zolang het nog kan, binnen 5 jaar kan het gedaan zijn en moet je via internet kijken naar de zenders, 

ik zit in hetzelfde optie met 2 CI+ kaartjes.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Het bedrag blijft zelfde

Kan wel zijn dat de updates van de tv niet altijd vanzelf gaan

Bij de grote merk tv gaat die vanzelf soms met b merken loopt hij vast

Gewoon manual update en is opgelost is er geen probleem dan  doe je niets