24761
netweters
|
152512
antwoorden
|
20714
vragen
|
In een ander topic (https://www.netweters.be/t5/Entertainment/Play-Sports-binnenkort-alleen-nog-mogelijk-op-TV-box/td-p/...) hadden we het over de (niet-) toegang tot de Telenet TV App voor klanten die TV met een kaartje gebruiken
Gezien dit niets te maken had in een topic over "Play Sports zonder Internet" maak ik hier een apart draadje over dit tema
@janne_man schreef:
@flip1953 schreef:
Ik heb TV met een kaartje (4 kaartjes, dus 4 "DTV lijnen") - op geen nekele van die 4 lijnen krijg ik toegang tot Telenet TV via de Telenet TV App of via de Telenet-TV website 🙄Heb je al een persoonlijk login gemaakt? Probeer het. Lukt het niet om te kijken via de app. Probeel eerst eens via een Telenet center of stel de vraag formeel aan Telenet. Is het antwoord negatief: dien een klacht in bij de ombudsdienst telecommunicatie.
Het is niet omdat je recht hebt op iets dat je altijd dat recht krijgt. Soms moet je uw recht afdwingen.
Het advies volgend hierboven, heb ik dus:
Reden van de klacht:
Op de site van Telenet https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-app-of-website/... staat duidelijk te lezen:
Ik voldoe aan alle 5 deze voorwaarden
De ombudsman heeft mijn klacht ontvankelijk verklaar en doorgestuurd naar Telenet, zodat Telenet, conform de procedure, binnen de 10 dagen een standpunt kan innemen
Reactie van Telenet
Vandaag stel ik vast dat mijn kaartje(s) niet meer werken, ik kan alleen nog VRT enz. zien
Ik bel naar de Telenet Helpdesk, en daar wordt mij lakoniek verteld dat er geen enkele dienst geactiveerd is op mijn klantennummer. De klantendienst kan dus onmogelijk mijn kaartjes heractiveren.
Telenet heeft dus mijn "Telenet TV" ongevraagd volledig opgezegd
Op "mijn Telenet" zie ik een tegoed (credit) van 45€ staan, zonder enige uitleg 🙄
Kan Telenet mij zomaar als klant buitengooien, zonder enige verwittiging?
Ik ben ongeloofelijk ontgoocheld in deze gang van zaken en jaag mij daarin op (wat niet goed is voor mijn tikker als hartpatient ☹️)
Het enige wat ik wil is:
@flip1953 Telenet tv klant kan je niet sedert 1978 zijn want Telenet bestaat niet zolang 😉, door je druk te maken snap ik dat je boos bent en dan foutjes post, ik ken het 😉
vind de werkwijze ook niet kunnen dat ze uw kaartjes deactiveren en dan niet meer kan geactiveerd worden, er zal iemand onjuiste info weten en denken dat de kaartjes niet meer actief zijn op het Telenet netwerk.
Sorry voor mijn frustratiepost. Alles is in orde gekomen, dank zij een welwillende medewerker van de lokale Telenet shop!
Alle kaartjes werden terug ingebracht - als "Second Hand CAM/CI+ (CAM1300)" 😊
Blijkbaar waren ze gisteren gelijktijdig gedeactiveerd door een fout gelopen ticket? 🤔
Het had blijkbaar niets te maken met mijn klacht over de Telenet TV App
@Master-Magic schreef:@flip1953 Telenet tv klant kan je niet sedert 1978 zijn want Telenet bestaat niet zolang 😉,
Haha, je hebt gelijk ...
In 1978 was het Coditel, en stond TV op de electriciteitsfactuur (Gaselwest).
In 2003 werd het MixtICS (voorloper van Telenet, want mijn "klantnummer" bij MixtICS was hetzelfde als het huidige bij Telenet).
Vanaf 2005 was het Telenet die factureerde. Ik ben dus nog maar 20 jaar klant 😁
Voor wat het waard is: ik heb toegang tot de Telenet TV app (Android) en werk met een CI+ kaartje. Ik heb een Telenet login, alsook internet via Telenet. Dus het is wel degelijk mogelijk, maar het verbaast me absoluut niets dat ze op de helpdesk (alweer) niet op de hoogte zijn.
@Master-Magic schreef:@sb Normaal zonder Telenet internet heb je geen recht op de Telenet tv app of online kijken met alleen een CI+
Dat is geen voorwaarde voor het gebruik van de telenet tv app of van telenet.tv. De enige voorwaarde is Digitale tv hebben van Telenet. Het compact signaal wordt niet beschouwd als digitale tv, wel nog als analoge tv.
Allicht zijn er sommige gevallen waarbij er maar half overgeschakeld werd op digitale tv. Ik denk dan aan de verschillende oplossingen die Telenet aanbod bij de afschaffing van het analoog signaal. Klanten konden dan een niet interactive decoder huren of kopen om van het volledig basisaanbod te kunnen genieten.
@janne_man Suzy heeft ook bevestigd tijdje geleden dat je zonder een telenet product internet en digitale tv geen rechten had op de Telenettv app of online, maar ik heb 2 CI+ kaartjes en ook toegang op de app en online zonder internet van telenet, dus er zijn nog enkele bugs in het systeem denk ik van klanten dat nog een TV Box hadden of digicorder en deze hebben weggedaan maar in het systeem nog blijft hangen dat je toegang hebt op de app en online met je CI+ kaartjes dat toen ook nog actief waren.
moet wel zeggen, toen ik belde om de kaartjes weer te activeren nadat alles was gedeactiveerd bij telenet de persoon aan de telefoon zei dat ik toegang had op de app en online met enkel de CI+ kaartjes omdat dit digitale tv is.
@Master-Magic schreef:@janne_man Suzy heeft ook bevestigd tijdje geleden dat je zonder een telenet product internet en digitale tv geen rechten had op de Telenettv app of online,
Is dat intussen niet al een hele tijd geleden?
Die beperking staat niet meer op de Telenet website, dus is waarschijnlijk niet meer van toepassing. Is die echter nogsteeds van toepassing dan moet men dit terug vermelden.
@WG94 dat is dus de grote vraag of ze dit hebben aangepast of niet of dat de site een fout vermeld (wat vroeger al eens gebeurd is).
@Moderator kunnen jullie ons eens melden of het nu wel of niet kan als je enkel CI+ hebt zonder een telenet internet product.
nu is het onduidelijk bij veel mensen op het forum.
Klanten met meerder tv-lijnen kunnen op de telenet tv app inloggen op elke lijn. Op elke lijn kunnen ze rechtstreeks kijken. Op elke lijn kunnen ze uitgesteld kijken. Enkel op de lijn Digicorder (en ik naam aan ook TV-Box), kunnen ze alle functionaliteiten gebruiken.
Ik heb dit onlangs nog getest met één van mijn ci+ lijnen.
Dit klopt enkel tv zien en terugkijk tv op de kaartjes meer niet