Beantwoorden
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet TV App rechten voor gebruikers van CI+

In een ander topic (https://www.netweters.be/t5/Entertainment/Play-Sports-binnenkort-alleen-nog-mogelijk-op-TV-box/td-p/...)  hadden we het over de (niet-) toegang tot de Telenet TV App voor klanten die TV met een kaartje gebruiken

Gezien dit niets te maken had in een topic over "Play Sports zonder Internet" maak ik hier een apart draadje over dit tema

@janne_man  schreef:

@flip1953  schreef:

Ik heb TV met een kaartje (4 kaartjes, dus 4 "DTV lijnen") - op geen nekele van die 4 lijnen krijg ik toegang tot Telenet TV via de Telenet TV App of via de Telenet-TV website 🙄

Heb je al een persoonlijk login gemaakt? Probeer het. Lukt het niet om te kijken via de app. Probeel eerst eens via een Telenet center of stel de vraag formeel aan Telenet. Is het antwoord negatief: dien een klacht in bij de ombudsdienst telecommunicatie.

Het is niet omdat je recht hebt op iets dat je altijd dat recht krijgt. Soms moet je uw recht afdwingen.

Het advies volgend hierboven, heb ik dus:

1. nog eens bij Telenet de toegang gevraagd tot de Telenet TV App (via 2 verschillende Telenet Whatsapp nummers). Ik heb formeel het antwoord gekregen dat het gebruik van de Telenet App niet mogelijk is voor "TV met een kaartje" klanten.
  2. klacht ingediend bij de Ombudsman.

Reden van de klacht:

Op de site van Telenet https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-app-of-website/... staat duidelijk te lezen:

Kijk tv overal en op alle schermen met de Telenet TV-app

Wat heb je nodig?

• Telenet TV of TV met een kaartje
  • Een internetverbinding in de Europese Unie (wifi of mobiel) (niet in de UK)
  • De Telenet TV-app (via Android of iOS) of de Telenet TV-website.
  • Je login om aan te melden en alles opties te kunnen gebruiken. Je blijft aangemeld tot je zelf weer afmeldt of je cookies verwijdert.
  • De meest recente software op je toestel of de juiste browser.

Ik voldoe aan alle 5 deze voorwaarden

1. Ik heb TV let een kaartje
  2. Ik heb een internet verbinding in de Eurpese Unie (EDPNet Fiber)
  3. Ik heb de Telenet TV App (op mijn GSM en op mijn Google TV)
  4. Ik heb een Telenet login: als ik inlog zie (zag) ik de 4 "DTV lijnen"
  5. Ik heb de meest recente software van de App's

De ombudsman heeft mijn klacht ontvankelijk verklaar en doorgestuurd naar Telenet, zodat Telenet, conform de procedure, binnen de 10 dagen een standpunt kan innemen

Reactie van Telenet

Vandaag stel ik vast dat mijn kaartje(s) niet meer werken, ik kan alleen nog VRT enz. zien

Ik bel naar de Telenet Helpdesk, en daar wordt mij lakoniek verteld dat er geen enkele dienst geactiveerd is op mijn klantennummer.  De klantendienst kan dus onmogelijk mijn kaartjes heractiveren.

Telenet heeft dus mijn "Telenet TV" ongevraagd volledig opgezegd

Op "mijn Telenet" zie ik een tegoed (credit) van 45€ staan, zonder enige uitleg 🙄

Kan Telenet mij zomaar als klant buitengooien, zonder enige verwittiging?

Ik ben ongeloofelijk ontgoocheld in deze gang van zaken en jaag mij daarin op (wat niet goed is voor mijn tikker als hartpatient ☹️)

• Ik ben al Telenet TV klant sedert 1978, dat is 47 jaar ...
  • Mijn facturen zijn gedomcilieerd, nog nooit één factuur één dag telaat betaald.
  • Ik heb Telenet geassisteerd (met advies en testen) vorig jaar bij de introductie van de "eigen modemkeuze" zodat Telenet - als eerste provider in België al klaar was met het process (procedures, webiste, ...) nog voor de deadline van 1/11/2024.
  • nu krijg ik het deksel op mijn neus 🤔

Het enige wat ik wil is:

1. ofwel toegang tot de Telenet TV App, zoals duidelijk aangegeven op hun website.
  2. ofwel het verwijderen van de verkeerde info op de website.

14 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@flip1953 Telenet tv klant kan je niet sedert 1978 zijn want Telenet bestaat niet zolang 😉, door je druk te maken snap ik dat je boos bent en dan foutjes post, ik ken het 😉

vind de werkwijze ook niet kunnen dat ze uw kaartjes deactiveren en dan niet meer kan geactiveerd worden, er zal iemand onjuiste info weten en denken dat de kaartjes niet meer actief zijn op het Telenet netwerk.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Sorry voor mijn frustratiepost. Alles is in orde gekomen, dank zij een welwillende medewerker van de lokale Telenet shop!

Alle kaartjes werden terug ingebracht - als "Second Hand CAM/CI+ (CAM1300)" 😊

Blijkbaar waren ze gisteren gelijktijdig gedeactiveerd door een fout gelopen ticket? 🤔

Het had blijkbaar niets te maken met mijn klacht over de Telenet TV App

@Master-Magic  schreef:

@flip1953 Telenet tv klant kan je niet sedert 1978 zijn want Telenet bestaat niet zolang 😉,

Haha, je hebt gelijk ...

In 1978 was het Coditel, en stond TV op de electriciteitsfactuur (Gaselwest).

In 2003 werd het MixtICS (voorloper van Telenet, want mijn "klantnummer" bij MixtICS was hetzelfde als het huidige bij Telenet).

Vanaf 2005 was het Telenet die factureerde. Ik ben dus nog maar 20 jaar klant 😁

Peter78
Professional Weetjesweter
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

@flip1953  schreef:

Alle kaartjes werden terug ingebracht - als "Second Hand CAM/CI+ (CAM1300)" 😊

@flip1953 profiteert ervan zolang het liedje nog duurt. 😁

Het liedje zal altijd maar korter en korter worden en in 2030 is het helemaal gedaan. 😉

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Voor wat het waard is: ik heb toegang tot de Telenet TV app (Android) en werk met een CI+ kaartje. Ik heb een Telenet login, alsook internet via Telenet. Dus het is wel degelijk mogelijk, maar het verbaast me absoluut niets dat ze op de helpdesk (alweer) niet op de hoogte zijn.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Master-Magic
Professional Superweter

@sb  Normaal zonder Telenet internet heb je geen recht op de Telenet tv app of online kijken met alleen een CI+

Master-Magic | Krak

Master-Magic
Professional Superweter

@flip1953  Goed dat het snel in orde is gekomen en ze de fout hebben opgemerkt.

Master-Magic | Krak

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Master-Magic  schreef:

@sb  Normaal zonder Telenet internet heb je geen recht op de Telenet tv app of online kijken met alleen een CI+

Dat is geen voorwaarde voor het gebruik van de telenet tv app of van telenet.tv. De enige voorwaarde is Digitale tv hebben van Telenet. Het compact signaal wordt niet beschouwd als digitale tv, wel nog als analoge tv.
Allicht zijn er sommige gevallen waarbij er maar half overgeschakeld werd op digitale tv. Ik denk dan aan de verschillende oplossingen die Telenet aanbod bij de afschaffing van het analoog signaal.  Klanten konden dan een niet interactive decoder huren of kopen om van het volledig basisaanbod te kunnen genieten.

Master-Magic
Professional Superweter

@janne_man Suzy heeft ook bevestigd tijdje geleden dat je zonder een telenet product internet en digitale tv geen rechten had op de Telenettv app of online, maar ik heb 2 CI+ kaartjes en ook toegang op de app en online zonder internet van telenet, dus er zijn nog enkele bugs in het systeem denk ik van klanten dat nog een TV Box hadden of digicorder en deze hebben weggedaan maar in het systeem nog blijft hangen dat je toegang hebt op de app en online met je CI+ kaartjes dat toen ook nog actief waren.

moet wel zeggen, toen ik belde om de kaartjes weer te activeren nadat alles was gedeactiveerd bij telenet de persoon aan de telefoon zei dat ik toegang had op de app en online met enkel de CI+ kaartjes omdat dit digitale tv is.

Master-Magic | Krak

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Master-Magic  schreef:

@janne_man Suzy heeft ook bevestigd tijdje geleden dat je zonder een telenet product internet en digitale tv geen rechten had op de Telenettv app of online,

Is dat intussen niet al een hele tijd geleden?

Die beperking staat niet meer op de Telenet website, dus is waarschijnlijk niet meer van toepassing. Is die echter nogsteeds van toepassing dan moet men dit terug vermelden.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Master-Magic
Professional Superweter

@WG94 dat is dus de grote vraag of ze dit hebben aangepast of niet of dat de site een fout vermeld (wat vroeger al eens gebeurd is).

@Moderator kunnen jullie ons eens melden of het nu wel of niet kan als je enkel CI+ hebt zonder een telenet internet product.

nu is het onduidelijk bij veel mensen op het forum.

Master-Magic | Krak

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Klanten met meerder tv-lijnen kunnen op de telenet tv app inloggen op elke lijn. Op elke lijn kunnen ze rechtstreeks kijken. Op elke lijn kunnen ze uitgesteld kijken. Enkel op de lijn Digicorder (en ik naam aan ook TV-Box), kunnen ze alle functionaliteiten gebruiken.

Ik heb dit onlangs nog getest met één van mijn ci+ lijnen.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Dit klopt enkel tv zien en terugkijk tv op de kaartjes meer niet

LaurenceDDW
Moderator
Een bus vol! Warming up? Topicwurm! Al 25 duimen!

Ja, een TV met een kaartje is voldoende om gebruik te kunnen maken van de Telenet TV app. Als je hier hinder mee ervaart, raad ik je aan om toch nogmaals contact op te nemen met de Telenet-klantendienst. Want als het inloggen niet lukt, zou het feit dat je enkel een CI+ module hebt geen oorzaak mogen zijn. Dit dient dan eventueel verder onderzocht te worden door de backoffice!

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewLaurence | Moderator

flip1953
Freshman Meesterweter

@LaurenceDDW 

Bedankt voor de rechtzetting. Goed dat er nu eindelijk duidelijkheid komt 😊.

Hopelijk wordt deze info intern ook doorgegeven, want de klantendienst heeft mij tot 2 maal toe bevestigd (Whatsapp) dat het niet mogelijk was 🙄

• Dat is een goede vraag, Philippe, maar via een CI+ module heb je geen toegang tot de Telenet TV-app helaas. Enkel wanneer je een abonnement met decoder hebt. M***
  • Ik snap je frustratie maar helaas kan het niet zoals mijn collega zei. D***

PS

Intussen kan ik bevestigen dat ik nu ook toegang heb tot de Telenet TV App (nadat mijn 4 kaartjes terug ingebracht werden door medewerker van de Telenet shop) 🤗.