|
26.309
netweters
|
163.577
antwoorden
|
|
21.975
vragen
|
Beste netweters,
sinds gisteren overgeschakeld naar de Telenet Turbo internetformule.
Heb gezien dat mijn modem werd opgestart, dus ik vermoed dat ik al op het nieuwe profiel sta.
Heb zonet even een test gedaan, rechtstreeks aan de modem met een UTP kabel CAT6.
Upload snelheid lijkt ok te zijn, maar de downloadsnelheid blijft rond de 980 Mbps steken.
Ìk had hiervoor een 1Gbps profiel.
Enig idee wat de oorzaak kan zijn van de lage snelheid?
Ik bezit de laatste generatie modem. (F@ST3896LG-TN).
Screenshot van mijn laatste snelheidstest bijgevoegd.
Ja die 50 is raar dat staat wel in de mytelenet en tevens is de speedtest consequent 49mbit ongeacht de tijdstip. Voor de wijziging was het 39mbit (had gigaboost hiervoor).
Kan de Telenet technieker in de node kast dacht van niet
Natuurlijk is dit een standaard kast daar zullen een sleutel van hebben
Hij zal daar niet veel kunnen veranderen
dat zal alleen wyre technieker kunnen doen
Hou ons op de hoogte
Zo te merken ben je niet alleen er zijn nog mensen met zelfde probleem
Ik heb sowieso ook een usb-c adapter gekocht.
Ga deze verbinden met de MacBook Air van mijn dochter en dan rechtstreeks naar de 2.5 Gbps poort van de modem.
Als ik daar ook niet hoger geraak dan 1Gbps weet ik zeker dat ik nog niet op de node sta of er iets anders aan de hand is.
Had ook iets tegen die persoon van de backoffice laten vallen ( van de node) , maar hij hoorde het precies donderen in Keulen.
De mensen op call center ben je niet veel mee
Zijn de mensen die bellen naar jouw die hebben meer kennis
Het was iemand van de technische dienst ( backoffice) die me gisteren gecontacteerd heeft.
hij heeft me nu doorverwezen naar een technieker die gaat langskomen.
ik ben er vrij zeker van dat die persoon van de backoffice toegang heeft tot mijn modem. ( om eventueel de bandbreedte van mijn wi fi kanaal) aan te passen.
@JeroenM13 We hebben jouw topic hiernaar verplaatst, zo blijft alles over de snelheid binnen Turbo-internet gebundeld in 1 topic. 🙂
Behalve dat het eigenlijk 2 los staande issues zijn.
Beste netweters,
ondertussen heb ik de adapter ontvangen en heb drie testen uitgevoerd.
Het betreft een Belkin USB-C to 2.5 Gb ethernet adapter).
2 testen met mijn iPhone 17 pro. ( USB-C aansluiting van de Belkin adapter aangesloten aan de iPhone en de netwerkkabel rechtstreeks in de adapter en gekoppeld aan de 2.5 Gbps poort op de modem) en 1 test via mijn iPad en ik haal inderdaad de hogere snelheden.
Ik kom hierbij tot de conclusie dat ik effectief op het turbo profiel zit; (2.5 Gbps).
Een technieker zal hierbij niet meer nodig zijn en de hogere snelheden kunnen enkel en alleen bereikt worden via de netwerkkabel en niet draadloos.

@fieldoxide Zo zie je dat mijn tip van die usb naar utp wel degelijk een werkende snelheid aan het licht brengt hè 😉 en zo ben je zeker dat je het hebt en het in je apparatuur moet zoeken om de hogere snelheid te halen.
@Moderator zou het geen idee zijn om op de site erbij te vermelden dat er bij de tekst van de hogere snelheid erbij staat mits de apparatuur die snelheid aan kan, zodat mensen niet denken of onwetend zijn en de hogere turbo snelheid aanvragen en dan denken dat ze het niet halen dat er een fout bij Telenet ligt.
zou al veel frustraties minder geven.