Beantwoorden
Brigand
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Onlangs VISTRON VDR-210 aangekocht voor de signal switch der FM-zenders via de kabel .

Kan sinds de correcte aansluiting ervan , met uitzondering van Radio Nostalgie , geen enkele der BELGISCHE  radiozenders ontvangen . Telkenmale melding : "Geen signaal " . Hollandse , Engelse , Franse en Duitse zenders wél goed te ontvangen . Technisch  : alles O.K. vanaf 881 tot  900  ,  doch vanaf  900  telkens melding : "geen signaal"  . Toestelletje reeds bij herhaling teruggezet naar "fabrieksinstelling" , doch tevergeefs .

Ziet iemand een mogelijke oplossing voor mijn probleem  ?  Zonder signal switch en de bij Telenet aangekochte VISTRON VDR-210  was er voorheen immers geen enkel probleem wat betreft de ontvangst van alle FM-kabelzenders .  

0 Likes
64 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

@Brigand 

Heb je deze VISTRON aangekocht in het buitenland?

Ik heb hier een stukje conversatie uit de netweters opgespoord. Misschien geeft dat een idee van het probleem in dat geval.

 

"Binnenkort zal Telenet trouwens de VISTRON VDR-210 aanbieden via de Telenet klantenprijs. Deze Digitale Radio Tuner (klaargemaakt voor de Belgische markt) neemt de Telenet zendernummering over en kan AAC & MPEG DVB-C radio kanalen uitzenden. Let op, je kan hetzelfde toestel aankopen via Amazon (daar Vistron VT855 genoemd), maar dat toestel is niet bestemd voor België en kan o.a. niet overweg met de Telenet NIT en met onze AAC radio's. "

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

als die de BBC zenders kan ontvangen dan is het geen AAC probleem want die engelse zijn in AAC codec 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Omdat je er geen signaal lijkt te zijn op de andere zenders: kan je eens met een andere coaxkabel proberen?

Of zitten al die radiozenders in dezelfde mux @janne_man @Master-Magic ?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

@Wheng VRT zenders zitten op Freq 314 Mhz, BBC op 120 Mhz BRF op 362 Mhz, Radio Contact op 386 Mhz, Family Radio op 394 Mhz, dus op verschillende Frequenties allemaal.

kennelijk zit die met signaal verlies op de kabel.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders


@Master-Magic  schreef:

@Wheng VRT zenders zitten op Freq 314 Mhz, BBC op 120 Mhz BRF op 362 Mhz, Radio Contact op 386 Mhz, Family Radio op 394 Mhz, dus op verschillende Frequenties allemaal.

kennelijk zit die met signaal verlies op de kabel.


Ja ik dacht het ook, maar als ze in dezelfde mux zouden gezeten hebben zou ik mis geweest zijn he 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Volgens mij heb je de Vistron-210 verkeerdelijk aangesloten op de FM uitgang van de coax muuraansluiting?

De zenders die jij ontvangt zitten op 120 MHz (buitenlandse vrij te ontvangen zenders) en 128 MHz (Nostalgie)

De FM uitgang op de coax aansluiting dient alleen voor de aansluiting van een analoge FM ontvanger. Hier zit een filter op die alleen de FM frequentieband doorlaat (88-108 MHz). En zoals alle filters is dat niet zo vlak afgesneden, vandaar dat je nog wel ontvangst hebt op 120-128 MHz.

 

De Vistron kan je best aansluiten op de coax uitgang voor TV, en vanuit de Vistron doorlussen naar de digicorder of TV Box (daarvoor dient de "RF OUT" van de Vistron).

 

Ter info: hieronder het signaal spectrum, gemeten bij mij thuis op de TV uitgang en de FM uitgang. Zoals je ziet is het signaal >130 MHz niet meer bruikbaar (onder -6dBmV)

 

Coax OUT Radio signaal.pngCoax OUT TV signaal.png

Philippe.

williamh1
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
Topicwurm! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Schermafbeelding 2019-11-29 om 10.08.01.png

EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

@Master-Magic 

??

Mijn Vistron ontvangt alle radio-signalen toch maar uit 3 muxen hoor: 120, 128 (Nostalgie) en 314 Mhz

Je spreekt van BRF op 362 Mhz, Radio Contact op 386 Mhz, Family Radio op 394 Mhz.

Die heeft mijn Vistron duidelijk niet ontdekt, want dit is mijn lijstje.

 

   dBµVC/N dBBER
881NPO 3FM120MHz68311xE-5
882NPO Radio 1120MHz   
883NPO Radio 2120MHz   
884NPO Radio 4120MHz   
886France Culture120MHz   
887France Inter120MHz   
888France Musique120MHz   
890BBC Radio 1120MHz   
891BBC Radio 2120MHz   
892BBC Radio 3120MHz   
893BBC World Service120MHz   
895WDR 2120MHz   
896WDR 3120MHz   
897WDR 4120MHz   
898WDR 5120MHz   
8991LIVE120MHz   
      
900Radio 1314MHz64324xE-6
901Radio 2 Vl. Br.314MHz   
902MNM314MHz   
903StuBru314MHz   
904Klara314MHz   
905Klara Continuo314MHz   
906MNM Hits314MHz   
907nieuws+314MHz   
909De Tijdloze314MHz   
910Q-music radio314MHz   
911JOE fm314MHz   
914Radio 2 Antw.314MHz   
915Radio 2 Limb.314MHz   
916Radio 2 O. Vl.314MHz   
917Radio 2 W. Vl.314MHz   
      
918Nostalgie128MHz70328xE-6
      
920La Première314MHz64324xE-6
921VivaCité314MHz   
922Musiq3314MHz   
923Pure FM314MHz   
924Classic21314MHz   
926Bel RTL314MHz   
943NRJ314MHz   
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

@EdwinC  Volgens mij is uw lijstje volledig. Je krijgt enkel de zenders die vrij (dit wil zeggen zonder CI+) te beluisteren zijn. Alle andere zenders zijn versluierd en niet vrij te beluisteren (geen FTA).

Hans
Professional Meerweter
Berichten: 136
Full speed writing! It's your ninth party! Topicvreter! BINGO!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

is deze nog de moeite om te kopen nu DAB op de markt komt?

Anders vind ik dat wel de moeite

nu moet ik men tv en tv box aansteken voor radio op de tv

ofwel men homecinema via men smartphone laten spelen, dan moet men phone wel aanblijven

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

@EdwinC Er komen er nog 2 bij, die staan al op de kabel open maar zonder naam.

waaronder radio contact 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Brigand
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Dank voor Uw antwoord . Doch mijn VISTRON VDR-210 werd wel degelijk online bij Telenet aangekocht ( klantenkortingprijs : 49 euro ) . Het probleem werd vandaag verholpen door de aankoop van een nieuw coaxkabel en een antennesplitter . De antennesplitter was nodig vermits telkenmale wanneer ik met een (andere) coaxkabel de verbinding maakte tussen de VISTRON en mijn TV er zich streepvorming op het TV-beeld voordeed .

Brigand
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Dank voor Uw antwoord , hetwelk mij de juiste oplossing voor mijn probleem bezorgde. Ik heb vandaag een nieuwe coaxkabel én een antennesplitter aangekocht bij Van den Borre en mijn geliefde FM-radiozenders komen thans goed door - in betere klankkwaliteit dan de vorige jaren . De antennesplitter was wat mij betreft wel nodig vermits ik door met een (andere) coaxkabel de VISTRON te verbinden met mijn TV slechtere beeldkwaliteit ( "streepvorming") kreeg dan voorheen . Dankzij de op de TV-aansluiting der wandkontaktdoos aangesloten splitter is het TV-beeld  prima en geven , zoals gezegd , de FM-radiozenders betere geluidskwaliteit dan voorheen . Dit alles dankzij een kleine uitgave bij Van den Borre ( samen nog geen 10 euro ) ..... en vooral dankzij Uw goede raad . Dus : nogmaals dank !

Brigand
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

VISTRON VDR-210 werkt niet voor de Belgische zenders

Dank voor Uw tip . Het was het goede antwoord . Ik heb vandaag dan ook een nieuwe coaxkabel aangeschaft . Plus een antennesplitter ( nodig vermits door met een tweede coaxkabel de verbinding te maken tussen de VISTRON en mijn TV de beeldkwaliteit van mijn TV slechter was dan voorheen ("streepvorming" ) ) . Na aansluiting van de splitter op de TV-ingang der wandkontaktdoos is de beeldkwaliteit (opnieuw) prima , terwijl de klankwaliteit derFM-radiozenders nu duidelijk beter is dan voorheen .