Beantwoorden
Palmboom
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Complimentendag Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Beste lezer, 😀

Ik heb recent voor het All-Internet abonnement van Telenet gekozen. Deze heb ik besteld in een verkooppunt van Telenet, waarbij ik de modem CH8568LG heb meegekregen voor de zelf-installatie. Deze heb ik geïnstalleerd in mijn nieuw huurappartement op maandag 12/02. Toen kreeg ik via het invoeren van mijn klantennummer de melding dat de activatie in uitvoering is via telenet.selfstarter. Allemaal goed en wel dacht ik, totdat het internet maar niet wilden activeren na verloop van tijd..

Palmboom_0-1676899825925.png

Na even rond te vragen en rond te kijken hoort dit normaliter niet langer dan 1 uur maximum duren om te activeren.

In de volgende dagen al enkele keren gebeld met de klantendienst & langs geweest bij de Telenet-verdeler waar ik de modem ben gaan halen. Bij de verdeler zelf werd er mij meegedeeld dat zij hier niks aan konden doen of mij verder kunnen helpen. Nu is er mij gisteren via de klantendienst verteld, dat er al een ticket van deze case is gemaakt en omdat mijn ticket blijkbaar al langer dan 5 dagen onopgelost / behandeld is, dat de SLA-termijn hiervan overschreden is. Telenet heeft hier dan een melding gedaan aan de desbetreffende (externe?) afdeling via mail dat de ticket zijn SLA termijn verlopen is. Waardoor ik veronderstel dat mijn ticket prioriteit krijgt?

MAC-adressen zijn al meerdere malen gevraagd en deze heb ik als gevolg ook al meerdere malen telefonisch doorgespeeld. Dus deze zouden correct moeten zijn. Een medewerker bij de technische dienst deelde mij bij het laatste gesprek mee dat dit internet in hun systeem al op "actief" stond maar wanneer hij zelf ging nakijken het inderdaad nog op "activatie in uitvoering" stond.

Belangrijk om misschien hierbij te vermelden is dat ik wel internet heb, maar dit is nog maar net genoeg internet om bijvoorbeeld Instagram één keer te verversen met een wachttijd van 5 minuten. 😅

Als ik op mijn gsm/laptop op het internet iets wil zoeken dan word ik vaker dan niet terug omgeleid naar de Selfstarter.Telenet webpagina om mijn product te activeren.

Nu ik ben niet iemand die snel klaagt en al zeker niet op klantendiensten omdat zij hun werk ook maar doen. Echter begin ik me hier stilaan wel aan te ergeren, omdat dit voor mij thuiswerken / vrijetijdsbesteding d.m.v. multimedia (Streamen, Gamen,...) onmogelijk maakt..

Alvast bedankt voor de wall of text te lezen en hopelijk kan iemand met een gelijkaardige ervaring of meer kennis ervan mij verder helpen.. 

Nog een fijne dag verder gewenst aan alle lezers ;).

0 Likes
25 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

 

Suzy of bjarne kunnen je hier op Netweeters het best van antwoord dienen.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CH8568LG - Activatie in uitvoering

@Palmboom Probeer de router van Telenet nog eens te activeren via volgende site: https://mijn.telenet.be/mijntelenet/activation/activate.do?action=selectModem&modemId=34

Na de activatie moet je zeker de router herstarten. Let zeker dat uw router verbonden blijft.

Indien het dan niet zou lukken nogmaals met Telenet bellen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Telenet heeft recent een nieuw IT-systeem in gebruik genomen dat nog heel wat bugs bevat en kennelijk heel slecht functioneert.
Blijkbaar lukt het momenteel moeilijk of niet om modems automatisch te activeren via de Telenet-shops of de Telenet-klantendienst.

Voor deze problemen moet de klantendienst dan een ticket aanmaken dat doorgestuurd wordt naar één of andere interne dienst.
Aangezien jouw ticket niet binnen de vooropgestelde termijn werd opgelost, vermoed ik dat deze achterliggende diensten overspoeld worden met zulke tickets. Het zou me niet verwonderen dat deze situatie nog weken of maanden aansleept...

 

Ik zou durven aanraden om bij een andere provider internet te bestellen.
De provider die dan als eerste je verbinding correct activeert, wint.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

@Palmboom thuiswerken / vrijetijdsbesteding d.m.v. multimedia (Streamen, Gamen,...) onmogelijk maakt.

 

@Ex-Netweter hoe gaat deze meneer het bovenstaande klaarspelen bij een andere provider over een koperlijntje ,die hem maximaal 90Mbps kunnen leveren,en dan moet de Rop straatkast nog voor zijn deur staan,dikwijls maar 60 of amper 30Mbps omdat ze te ver weg wonen van de Rop internet verdeler straatkast.

Dat achterliggende diensten overspoeld geraken,zal te maken hebben,dat ze allemaal bij Telenet willen zijn.

Een goede snelheid voor games BEGINT bij 100 Mbps downloadcapaciteit.

 200 Mbit/s is stabiel als je streamende en gamende kinderen hebt en zelf wil thuiswerken

Maak de mensen geen blaasjes wijs over het lang voorbijgestreefde koper netwerk anno 2023

 

 

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 59
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Paar maand geleden ging ik mijn defecte modem omruilen voor een nieuwe.

Ook werd verteld dat na 1u het in orde zou zijn.   Vorige keren was dat inderdaad zo.

Klantendienst gecontacteerd,  kregen het niet in orde.   Technische dienst werd door de klantendienst gecontacteerd.  Kregen het ook niet in orde, enz.

 

Heeft bij mij dus bijna 2 weken geduurd eer het in orde was.

En daar zat ik dus.  2 weken geen telefoon, internet via 4g (gsm), tv....niks, streamen (netflix,....) niks ( ging het niet via 4g doen)

0 Likes
De_Bie_Roel
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Heb hetzelfde probleem helaas. Op aanraden advies van Telenet laat je nieuwe modem opsturen om nog sneller netwerk te hebben. Met de plug&play mindset installatie gedaan. Resultaat geen internet meer sinds vrijdag 17/02. Is totaal niet meer aanvaardbaar toch. Verzend dan geen reclame om modem te vervangen als de service het niet kan waarmaken. Ook al bericht gekregen dat ze dit hebben laten escaleren. Maar dat ze hiervoor het werk niet gaan laten vallen. Wat is het nut dan van escalatie…

0 Likes
Wimpie3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Als het een troost mag zijn: ik wacht al meer dan drie weken op de actievatie van mijn tv-box en zit dus zonder televisie. Gelukkig nog niet ZO erg (ik stream tijdelijk), maar toch. Mijn ticketje is ook geescaleerd maar de helpdesk kan niets meer doen dan dat. Het loopt ECHT mis bij Telenet deze keer.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Zouden ze bij Ziggo Nederland dat probleem ook ondervinden,die staan net zo ver(mischien iets verder) dan Telenet.

Mischien daar een paar techniekers inhuren.

Het blijft maar duren.

Ze mogen van geluk spreken,dat ze geen concurentie hebben.

Als je ziet hoe tergend traag de uitrol van FTTH evolueert.

 

0 Likes
Cyanide1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-)

CH8568LG - Activatie in uitvoering

OP 16/02 ben ik een nieuwe modem gaan halen bij de telenet winkel ivm upgrade naar een 1Gbps abonnement (WIGO --> OneUp). Ze zeiden dat ik meteen zou kunnen verder surfen; of toch na een uurtje wachten. Na installatie kwam ik steeds op de selfstarter pagina, en heb ik de helpdesk gebeld. Ik heb MAC adressen doorgegeven en zou de volgende dag verder moeten kunnen. De volgende dag kreeg ik inderdaad een SMS en was de modem geactiveerd. Wat niet werkt: telenet.tv site en app (digitale tv op tvbox zelf werkt wel; maar er is toch ergens anders wat misgelopen); kan ook geen instellingen meer aanpassen in mijn.telenet. Heb daarvoor nog enkele ticketjes uitstaan, maar is allemaal niet echt wat ik van telenet gewoon ben (jarenlange klant met weinig tot geen problemen). Hopelijk zijn de technische problemen snel opgelost. Ik begrijp ook niet dat ze heel hun systeem upgraden zonder een deftige test? Er kan altijd wat mislopen natuurlijk, maar mensen dagen/weken zonder internet zetten is eigenlijk not done.

Ondertussen gebaren ze in de telenet winkels van "krommenaas" en waarschuwen ze niemand dat er problemen zijn met de activatie. Heel gek. Ik had best een paar weken of maanden willen wachten tot alle problemen achter de rug zijn.

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG - Activatie in uitvoering


@Cyanide1  schreef:

 

Ondertussen gebaren ze in de telenet winkels van "krommenaas" en waarschuwen ze niemand dat er problemen zijn met de activatie. Heel gek. Ik had best een paar weken of maanden willen wachten tot alle problemen achter de rug zijn.


Telenet kan niet wachten, de winkel moet draaien! De upgrade naar EuroDOCSIS 3.1 moet zo snel mogelijk voltooid worden. Telenet voelt de hete adem van fiber.
Als Telenet treuzelt met de netwerkupgrade, zijn ze volgend jaar nog meer klanten kwijt die naar fiber overstappen.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG - Activatie in uitvoering

@Ex-Netweter Als Telenet treuzelt met de netwerkupgrade, zijn ze volgend jaar nog meer klanten kwijt die naar fiber overstappen.

Dan zullen ze toch sneller Fiber moeten gaan uitrollen,na 6 jaar 240.000 gebruikers over heel Belgie van de 2.182.000 internet klanten.De onderaannemers gaan ze nu wel extra in het oog houden,met illegale werknemers op verschillende locaties.Zullen nu wel extra vertraging oplopen.

 

Aan de andere kant,we kunnen met FTTH uitrol alleen maar goe zijn.

1 Gbps heb ik nu al,wie weet FTTH de volgende stap.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

CH8568LG - Activatie in uitvoering

@Ex-Netweter 

Ga eens aub voor slapen geen complot theorie filmen te kijken aub. En zet u hoedje van aluminium folie ook eens af. Je zoekt spoken die er niet zijn

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Cyanide1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-)

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Ik denk dat de mensen van de activaties ondertussen ook wel vuur spuwen telkens er nieuwe ticket binnenrolt. Expansie en upgrade is mooi, maar alle betrokken diensten moeten kunnen volgen. Ik denk dat er anders op korte termijn heel wat overspannen mensen zullen thuiszitten en dan ben je natuurlijk het haasje.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG - Activatie in uitvoering

Off topic

Ja dat klopt. Het is wetenschappelijk bewezen dat op enkele uitzonderingen na quasi alle werknemers hun werk goed willen doen en fier zijn op hun werk. Als dat dan door omstandigheden buiten hun wil (en controle) niet kan is een belangrijke reden van burn out. Dat wordt nog verergerd met domme opmerkingen van schippers aan de wal. Maar ja, wat wil je, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is en empathie heeft ook quasi iedereen, maar soms selectief.