Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 59
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

930 mbps zou ik graag wired halen. Maar zoals gezegd, wired 480 tot 490 mbps met soms uitschieters tot 520mbps. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Dragon_Racing 

Probeer het eens rechtstreeks aan de modem als je dat al niet gedaan hebt. Anders zal je toch eens de klantendienst moeten contacteren en achterliggend eens bekijken wat de oorzaak kan zijn. 

 

Bekabeld bij mij zit er nog een switch tussen voor de rest ook niks anders. De mesh is enkel voor de wifi te ondersteunen door het hele huis. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeMitch
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik heb U advies gevolgd en de bodem van het modem eraf gehaald. Daarna heb ik het modem weer gewoon op de muurbevestiging gezet, die bij mij op de grond staat, omdat ik niet in de muur wilde boren. Sindsdien: SILENCE 

Tags (3)
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Het is al en tijdje geleden, maar gisteren heb ik nieuwe informatie gekregen omtrent het probleem met de CH8568LG die een storend geluid produceert. 

 

Momenteel wordt er terug software getest die het probleem zou kunnen verhelpen. Ook is er monitoring opgezet om eventuele verbeteringen in kaart te brengen. Er is dus zeker vooruitgang in dit onderzoek, maar het is nog niet opgelost.

Zoals altijd, hou ik jullie op de hoogte wanneer ik een relevante update heb.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Bedankt voor de info Suzy hopelijk kunnen ze dan met die software update het probleem eindelijk oplossen ben eens benieuwd.

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik heb een One abonnement. Kan ik de "lawaaimodem" CH8568 LG DOCSIS 3.1 vervangen door de CH7465 TN DOCSIS 3.0 ? Gaat alles blijven functioneren ? 

Kan ik dit online doen ? Ik vind niet echt waar op de website van Telenet. Of moet ik met alles naar de winkel ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@e10  

Als je een One abonnement hebt kan je perfect de CH7465LG TN gaan gebruiken die kan die snelheid perfect aan. Enkel bij de One up zal je deze modem niet kunnen gebruiken dus houd daar rekening mee naar de toekomst toe moest je One up nemen. ( Het is als tip dus maak je er nu niet te druk om).

 

Je belt naar een Telenet center bij je in de buurt en vraagt of die modems op voorraad zijn ( ik denk het wel maar toch eventjes vragen voor de zekerheid ). Dan koppel je de oude modem los en neem je die mee naar het Telenet center. Dan vervolgens zal die man of vrouw je andere modem activeren en kan je naar huis. Dan installeer je terug de modem en je kan op het internet terug. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

🙏 bedankt

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik heb intussen de modem CH7465LG TN geïnstalleerd en alles is terug rustig.

0 Likes
Fman1114
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Hier ook last van een luidruchtige CH8568LG modem. Ik had tot vorige maand een Wigo abonnement met speedboost (1gbps) en een CH7465LG TN modem. Qua snelheid en geluid, nooit geen probleem met deze modem.

Ik schakel in september over op nieuw "One up" abonnement en snelheid wordt opeens gereduceerd naar 400 mbps. Blijkbaar is het verplicht om de nieuwe CH8568LG modem te gebruiken bij "One Up" om de 1gpbs snelheid te kunnen halen. Dit terwijl bij het voormalige Wigo en speedboost de 'oude' CH7465LG TN wel voldoende is...

Dit was dan ook de enige reden waarom ik voor een nieuwe modem heb geopteerd. Bij het installeren merkte ik direct op dat deze een hinderlijk geluid maakt. Een google opdracht bracht mij tot deze topic.

Ik heb vandaag de Telenet klantendienst gecontacteerd met de expliciete vraag om de nieuwe modem terug te mogen omruilen naar het hier vermelde modem only model CV8560E.Ik beschik namelijk over een eigen (wifi 6) router. Ik heb zelfs verwezen naar het gekende geluidsprobleem en de url van deze topic. De medewerker hoorde het donderen in Keulen, behandelde mij als een onwetende consument en stelde dat inruilen van de modem volstrekt onmogelijk is en enkel kan 'in zeer uitzonderlijke omstandigheden'.

Blijkbaar is het omruilen van de router naar een modem only model niet 'zo simpel' als hier wordt gesteld, hoewel ik mij wel de vraag stel, waarom eigenlijk? Als de klant dit zelf vraagt, is daar toch een reden voor?

Ik heb prompt een overstap gevraagd naar andere provider...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Fman1114  

Je kan als je wil gewoon over gaan naar een E-router van Telenet ( lees : Docsis 3.1 E-router , modem only bestaat niet meer ). 

 

Zeker ook omdat je een eigen router gebruikt en deze dus zou willen instellen op je netwerk. Gewoon de oude onder de arm en naar een Telenet center in de buurt en dan vragen om de nieuwe modem. Je bent nu overgegaan maar dat had niet gemoeten hoor. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Fman1114
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

De medewerker in kwestie had mij ook gezegd dat ik "eens kon proberen" om in een telenet center de "luide" modem om te ruilen voor een stille zonder Wifi, maar dat ze mij meer dan waarschijnlijk 35 euro omruilkosten zouden aanrekenen. Ik weet dat ik, na veel aandringen en gedreig etc..., uiteindelijk wel een ander type modem zou krijgen. Maar het zou gewoon zoveel moeite niet mogen kosten (en al zeker geen 35 euro) en het zou Telenet sieren moesten ze hun (technisch meer onderlegde) klanten vrije keuze aanbieden tussen beide docsis 3.1 modellen. Ik heb overstap gevraagd omdat ik bij concurrentie modem krijg met instelbare bridge modus en in mijn geval 30 euro per maand zal besparen. Wel minder snel internet en minder gsm volume, maar dat neem ik er dan maar bij... Ook neem ik aanstoot aan het gebrek aan technische kennis van de medewerker in kwestie. Hij begreep overduidelijk mijn vraag niet en schilder mij dan maar af als lastige onwetende klant. Als IT'er stoor ik mij daar enorm aan 😁

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Fman1114 

 

Die medewerker is inderdaad zwaar over de schreef gegaan en heeft u niks dan blaasjes wijsgemaakt.

  1. Je kan uw modem gewoon gaan omruilen voor het andere model, zonder enige kost.
  2. In een telenet centre gaat daar niemand moeilijk over doen.

Ik vermoed dat die medewerker enkel bekommerd is om zijn uren vol te krijgen en totaal geen feeling heeft met de klant. Ook zijn (of haar) kennis is beneden alle peil.Ik zou uw wedervaren met naam, plaats en datum overmaken aan Telenet voor interne opvolging. Dit kan via WA, twitter of messenger, mailen zal moeilijk zijn.

 

Weet wel dat de telefonische helpdesken van Telenet (en andere providers) niet noodzakelijk in België zijn en dat die medewerkers ook dikwijls gewoon ingehuurde (goedkope) werkkrachten zijn. Het is kostenbesparend voor de providers maar helaas heb je zulke uitwassen als neveneffect ...

 

Net zoals er in de centra medewerkers zijn die maar op één ding uit zijn en dat is veel verkopen.

 

Nuja, je hebt de overstap gemaakt, het kalf is verdronken. Maar het had echt niet hoeven te gebeuren...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Fman1114
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik contacteerde Telenet gisteren met via het contactformulier op de website, waarna de bewuste medewerker mij opbelde. Ik had in het bericht expliciet verwezen naar dit topic. Toen het gesprek begon met: "je hebt een vraag gesteld via onze website, maar ik begrijp ze eigenlijk niet helemaal" wist ik direct al hoe laat het was 🙄

Ik wil gerust details (ticketnummer, exacte tijdstip van opbellen, etc...) aan Telenet meegeven, zodat dit intern kan worden bekeken. Maar als ik dit via Whatsapp, Messenger of website doe, is de kans dan niet groot dat dit terug bij een eerste lijn medewerker terechtkomt? Of misschien zelfs bij dezelfde medewerker?

Kan ik het eventueel via een private message op dit forum aan een bevoegde persoon van Telenet meegeven?

On topic: Door de jaren heen hoor ik (en lees ik vaak op dit forum) dat het verkrijgen van een modem zonder wifi (vroeger inderdaad "modem only") veelal een kwestie van geluk is. Blijkbaar speelt de goodwill van de medewerker in een Telenetcenter of de installateur een belangrijke rol.

Dit zou mijn inziens veel makkelijker moeten zijn. Er kan bijvoorbeeld een modem optie worden aangeboden bij het afsluiten van een nieuw abonnement op de website. Eventueel vergezeld van een duidelijke waarschuwing dat bij problemen van eigen apparatuur er minder/geen ondersteuning van Telenet mogelijk is, etc...

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Als de klant expleciet een vraag stelt om de huidige modem te vervangen door een "modem-only" model, kan ik mij voorstellen dat de Helpdesk medewerker verward is.

Want wat je wilt is niet een "modem-only" maar de "E-router" (8560E) 🤔.

 

Dat is absoluut géén modem-only, maar een modem+router (hgw) zonder WiFi.

Het voordeel van de E-router is de IPv4 bridge functie, en zou dus altijd de eerste keuze moeten zijn voor klanten die een eigen router gebruiken.

 

Maar noem het a.u.b. géén "modem-only" want dat schept alleen verwarring ...

 


@Fman1114  schreef:

Door de jaren heen hoor ik (en lees ik vaak op dit forum) dat het verkrijgen van een modem zonder wifi (vroeger inderdaad "modem only") veelal een kwestie van geluk is. Blijkbaar speelt de goodwill van de medewerker in een Telenetcenter of de installateur een belangrijke rol.


Dit was vroeger inderdaad het geval. Een modem-only (e-MTA zoals de CV7160E) was moeilijk verkrijgbaar voor particulieren, en vereiste toch wel wat aandringen 😊...

 

Maar de huidige E-router is perfect verkrijgbaar, en is zelfs de standard installatie bij klanten waar de modem op een ongunstige plaatst staat (vb garage, kelder, technische ruimte) samen met een apart access point.

Er zijn dus 2 Docsis 3.1 modellen in omloop (CV8560E, CH8568LG), en ik heb tot nu toe geen enkel gerucht opgevangen van klanten waar een E-router geweigerd werd.

Zowel Telenet centers als installateurs hebben voldoende voorraad in hun winkel / camionette.