Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
Fman1114
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Bij deze dus het eerste verhaal waarin een nieuwe router geweigerd werd.

 

Ik begrijp dat de term 'modem-only' voor eventuele verwarring zou hebben kunnen gezorgd, waarvoor excuses. Doch was mijn verwoording in mijn bericht aan de helpdesk relatief duidelijk, letterlijk:

 

" Ik heb onlangs een nieuwe modem van jullie ontvangen, CH8568LG. Deze maakt echter een constant geluid die ik als hinderlijk ervaar. Blijkbaar is dit een gekend probleem (zie https //www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/CH8568LG-modem-maakt-hinderlijk-veel-licht-en-law...). Er zou volgens dit forumtopic een mogelijkheid bestaan om deze router om te wisselen voor een stiller exemplaar, zonder wifi De Compal CV8560E."

 

Veel duidelijker als dit kan ik het denk ik niet verwoorden... 😁 De medewerker van dienst stelde daarop telefonisch zéér expliciet dat het omruilen onmogelijk is en alleen in zeer uitzonderlijke (technische) gevallen mogelijk. Zelfs mijn vermelding dat ik een eigen router en thuisserver heb, kon hem niet overtuigen. Er werd zelfs vermeld dat ik omruilkosten zou moeten betalen indien het Telenetcenter dit toch zou willen doen.

 

Ik twijfel zeker niet aan uw stelling dat er 2 modems in omloop zijn, deze voldoende in voorraad zijn, en correct worden verdeeld. Mijn punt is echter dat Telenet hierover op een betere manier kan informeren. Dit kan zelfs via de FAQ op de website. Dan zou ik, in mijn geval, tenminste iets achter de hand hebben om te kunnen naar verwijzen indien ik op een niet correcte medewerker bots... Ervaring leert mij (niet enkel bij Telenet) dat dit wel regelmatig het geval is.

 

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik contacteer Telenet de laatste tijd via Whatsapp. Valt goed mee. Ik heb via deze weg een nieuwe modem aangevraagd. Die werd mij opgestuurd. Wel 5€ moeten betalen aan verzending. Geen verzendkosten voor de lawaaierige modem terug te zenden.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! Organisatietalent! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Fman1114 

 

Wanneer je contact opneemt via WA zul je niet in contact komen met de telefoon helpdesk medewerker, dat zijn andere teams. Bovendien hebben die mensen de tijd om even met collega's te overleggen alvorens te antwoorden.

 

ik ga niet beweren dat WA altijd snel en correct is, maar toch veel beter en correcter dan de telefonische helpdesk. Waar ik wel onmiddellijk wil aan toevoegen dat er ook wel degelijk heel competente en vriendelijke telefoon medewerkers zijn. Je moet enkel het geluk hebben net zo eentje aan de lijn te krijgen.

 

Als magere troost: het is bij de andere providers niet beter hoor ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Suzy  schreef:

Momenteel wordt er terug software getest die het probleem zou kunnen verhelpen. Ook is er monitoring opgezet om eventuele verbeteringen in kaart te brengen. Er is dus zeker vooruitgang in dit onderzoek, maar het is nog niet opgelost.


@Suzy Is hier al wat meer duidelijkheid over? Kan het probleem effectief worden opgelost en zo ja wanneer komt de stilte dan terug? 😉

 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik heb zoals eerder vermeld de lawaaimodem vervangen door een stille. Nu krijg ik plots 90€ extra aangesmeerd op mijn rekening. Restwaarde modem : 90€ Daar is echter niets van vermeld toen ik de stille modem bestelde. Ik huur toch de modem en koop hem niet ? Ik van compleet uit de lucht en kan er echt niet mee lachen. Heb net Wattsapp gestuurd met mijn klacht.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! PhD in problem solving! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@e10  

Een omruiling van de modem is iets heel anders hé dat is gratis en niet betalend. 

Ik vermoed dat ze iets hebben ingegeven van een accespoint of een Powerline die je aankoopt of omruilt en dat er daar iets verkeerd gegaan is. 

 

Je huurt de modem ook niet hé die zit er gewoon bij anders heb je geen internet en tv. En een modem kan je niet kopen. 

 

Zou de reactie afwachten op whatsapp wat ze zeggen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Antwoord Telenet :

Ik heb het even nagekeken Etienne. Dat is inderdaad een vergissing. Mijn excuses. Ik heb de restwaarde van de modem dan ook gecrediteerd. De €90 ga je op je volgende aanrekening in mindering zien staan. Neem even een kijkje op volgende link: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-mijn-open-saldo-en-hoe-kan-ik-betalen/ Anke

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! PhD in problem solving! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@e10  

Dan is het opgelost op die manier en kan je dus je creditering tegemoet zien. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Enige progressie in het verminderen van het hinderlijk geluid dat dit toestel maakt?  Ik dacht gelezen te hebben dat ze dit via een software update zouden kunnen oplossen...

Tags (1)
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter ik heb hier niet op gewacht en een stille modem aangeschaft. De lawaaierige staat al even terug bij Telenet 😉

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik heb hetzelfde gedaan. Maar dan kan je wel geen One Plus nemen want de geluidsloze modem werd door Telenet beperkt in snelheid.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2580
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Ex-Netweter  schreef:

Ik heb hetzelfde gedaan. Maar dan kan je wel geen One Plus nemen want de geluidsloze modem werd door Telenet beperkt in snelheid.


Of opteer voor de geluidsloze CV8560E (E-router). Die is ook volledig Docsis 3.1 ready en biedt de volle snelheden die Telenet aanbiedt.
Deze heeft geen wifi aan boord. Je kan dan ofwel je eigen WIFI apparatuur voorzien, maar elke klant heeft ook recht op 1 gratis "wifi booster", bijvoorbeeld de Telenet Access-point.
https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-access-point

Belangrijk voordeel: die kan je op een punt plaatsen waar je echt WIFI nodig hebt.

Je modem in de garage staat meestal niet ideaal opgesteld wat WIFI dekking in huis betreft.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter  Klopt maar ik heb genoeg met mijn huidige snelheid 😉

0 Likes

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

ik heb het ook gelezen maar we zijn ondertussen al een maand of 2 verder en nog steeds geen nieuws over die update om het geluid te verminderen denk dat Suzy dit gewoon gezegt heeft om dat de mensen hier zouden stopen met zagen over het lawaai van deze modem dat denk ik.

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 168
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter  Suzy is dat een automatisch antwoordapparaat? Ik heb die al veel weten beloven waar niets van in huis is gekomen 😉