Aan Rafb
Thank You.
Windows
De Wi-Fi adapters uit mijn 2 msi cr61 laptops staan er niet bij.
Dus de Realtec RTL 8723 AE wireless lan 802.11n PCI-E NIC .
De RTL8723BE die in mijn Lenovo laptop is ingebakken staat er wel bij en deze heeft een goede Wi-Fi verbinding met de nieuwe Telenet modem F@ST3896LG-TN .
voor Realtek PCIe WLAN-familiecontroller. Het stuurprogramma dat op de website is uitgebracht, ondersteunt alleen de volgende producten:RTL8723BE/RTL8821AE/RTL8822BE/RTL8821CE/RTL8723DE: WLAN/Bluetooth-combo-oplossingen, moet WLAN- en Bluetooth-stuurprogramma's installeren RTL8812AE/RTL8192EE/RTL8188EE:
Deze netwerkkaart ondersteunt alleen 2,4 GHz en dat geeft soms problemen met een gecombineerd 2,4 GHz/5 GHz-netwerk zoals de Telenet F@ST3896LG-TN Wifi aanbiedt.
Jammer genoeg kan je het Wifi-netwerk van die Telenet-modem niet opsplitsen in 2,4 GHz en 5 GHz zoals bij Proximus wel kan.
Bedoel je dat deze snelheden zo maar door elkaar haspelen als je met Wi-Fi bent verbonden met deze nieuwe F@ST3896LG-TN en dat Telenet daar niets kan aan doen?
Je zou dus kortstondig over een 2,4 GHz Wifi-netwerk moeten kunnen beschikken om je laptop te kunnen toevoegen aan het Wifi-netwerk van je Telenet-modem.
De recentste driver vind je op de website van de fabrikant: https://www.realtek.com/en/component/zoo/category/rtl8723be-software
Deze netwerkkaart ondersteunt alleen 2,4 GHz en dat geeft soms problemen met een gecombineerd 2,4 GHz/5 GHz-netwerk zoals de Telenet F@ST3896LG-TN Wifi aanbiedt.
Jammer genoeg kan je het Wifi-netwerk van die Telenet-modem niet opsplitsen in 2,4 GHz en 5 GHz zoals bij Proximus wel kan.
Je zou dus kortstondig over een 2,4 GHz Wifi-netwerk moeten kunnen beschikken om je laptop te kunnen toevoegen aan het Wifi-netwerk van je Telenet-modem.
Er bestaan daar minstens drie slimme trucs voor:
Aangezien 2,4 GHz-radiogolven verder reiken dan 5 GHz-radiogolven zou je je laptop ook eventjes 20 à 30 meter van je Telenet-modem kunnen zetten zodat het 5 GHz-netwerk buiten bereik is. Op die manier "ziet" je laptop alleen het 2,4 GHz-netwerk.
Thanks. Ik zal dit proberen.
Met de functie "Draagbare hotspot" op een Android-smartphone kan je een 2,4 GHz Wifi-netwerk aanmaken met dezelfde netwerknaam, wachtwoord en beveiliging als je Telenet-modem. Dus je maakt kortstondig een hotspot op een Android-smartphone, je verbindt je laptop en je verwijdert de hotspot opnieuw. Daarna is je laptop verbindingsklaar om automatisch met je Telenet-modem te verbinden.
Ik heb geen smartphone. Wel Samsung Galaxy tablets met Android. Maar als ik een hotspot maak, dan wordt de huidige SSID verbroken en moet je die na de instelling weer aanmaken. Is dat juist?
Mag ik vragen hoe je precies een "draagbare hotspot maakt ",en kan dit ook op een android samsung galaxy tablet?
Een andere optie is bij iemand een oud ongebruikt Wifi access point lenen (of tweedehands kopen) waarmee je kortstondig een 2,4 GHz-netwerk instelt met dezelfde netwerknaam, beveiliging en wachtwoord. Nadat je laptop is toegevoegd aan dat tijdelijk Wifi-netwerk, kan je dat opnieuw uitschakelen en zal je laptop automatisch verbinden met het Wifi-netwerk van de Telenet-modem met dezelfde Wifi-instellingen.
Ik heb een 300 Mbps Wi-Fi Range extender met geïntegreerd stopcontact. TP-LINK zie bijlage screenshot
Is dit hetzelfde als een Wi-FI Access point?
En dan moet ik weer de handleidingen bekijken om de juiste instellingen toe te passen voor een goede doorzending naar de modem.
Als het bovenstaande niet lukt, kan je natuurlijk ook de Wifi van de Telenet-modem uitschakelen en zelf een Wifi-toegangspunt aanschaffen dat een apart 2,4 Wifi-netwerk ondersteunt. De Wifi-routers van fabrikant TP-Link ondersteunen dit bijvoorbeeld.
Ook een TP-LINK ROUTER 450 Mbps Dual-Band Wireless N Gigabit Router.
Model No: TL-WR2543ND
Ver. 1.2
PIN 58290996
MAC: [Mac-adres verborgen]
Default Access: https://tplinklogin.net
Username admin Password [wachtwoord verborgen]
Hier hetzelfde liedje. De manual teug boven halen, want deze TP-LINK router is al een paar jaren in de doos gestopt nadat de Telenet technicus zei dat ik even goed met de ingebouwde router van de modem kon werken.
Dus als ik deze tp-link router opnieuw aansluit en mijn laptop daarop instel en na de verbinding met de laptop die nu is geconfigureerd met de router met mijn laptop op google wil gaan moet dit lukken.
Maar hoe schakel ik de router van Telenet uit zonder dat de instellingen niet verloren gaan. Want dan sta ik verder van huis(spreekwoord in Oost-Vlaanderen)
grtz,
GIGI

Inhoud gewijzigd door Naam (mod) | Reden: gevoelige info zichtbaar