Thanks voor uw antwoord.
Je trekt verkeerde conclusies uit je vaststellingen en zoekt nodeloos naar iets wat er niet is
Ja dat is eigen aan een leek op dit gebied.
Een toestel dat er niet in slaagt om te verbinden met het netwerk maakt zichzelf een adres 169.254.X.X aan.
Ja dat klopt .Ik heb ondertussen bijgeleerd. De DHCP -server maakt automatisch een nieuw ip adres aan als er geen bestaand ip adres aanwezig is en registreert deze ook terzelfdertijd.
Het toestel krijgt normaal zijn adres van de DHCP server. In een enkelvoudige installatie met de modem (HGW) van Telenet, is deze server ingebakken in het router gedeelte van de de HGW.
Mag ik weten wat de abbrevation HGW precies betekent?
Er wordt nooit en zelfde ipv4 adres gegeven aan twee toestellen die gelijktijdig verbonden zijn.
Dat heb ik ondertussen kunnen vaststellen met "cmd in "uitvoeren of run" te typen en daarna in de Opdrachtprompt de commando line in te voeren: ipconfig /flushdns Enter -ipconfig /release te typen.
Dan zie je dat alle ipv4 en ipv6 adressen verschillend worden aangeduid.
Er wordt nooit en zelfde ipv4 adres gegeven aan twee toestellen die gelijktijdig verbonden zijn.
Door eerst een test te doen met toestel 1, en daarna met toestel 2 kan je uiteraard toevallig hetzelfde adres krijgen. In uw concrete geval is het iets minder toevallig omdat het onderdeel dat de netwerkverbinding maakt in beide gevallen hetzelfde fysische toestel is (de usb netwerkkaart).
Tot daar voor ipv4
Heel correct.
Een toestel dat verboden is krijgt een adres in de range van de prefix. Daarnaast heeft het ook nog andere ipv6 adressen waarbij sommige adressen niet de prefix gebruiken en enkel lokaal toegankelijk zijn.
Met de opdracht ipconfig zonder daar iets bij te voegen krijg je in CMD of Command mode de verschillende ipv6 adressen die dan aangeduid worden als Tempory ipv6 of Link local.
Mag ik vragen wat het verschil is tussen een adres in de range van de prefix en een ipv6 adres dat enkel lokaal toegankelijk is?
Ik heb op de msi cr61 2M laptop waar geen Wi-Fi verbinding mogelijk is met de spiksplinternieuwe Telenet modem Docsis 3.1 F@ST3896LG-TN, met de commando CMD in "uitvoeren " of "run " en in de Opdrachtprompt de commando line : ipconfig /release ingetypt.
Dan krijg je een overzicht van de ipv4 en ipv6 adressen, subnet masker en gateway.
Vermits ik met mijn Lenovo laptop die een uitstekende Wi-Fi connection heeft in Netwerk bij WIFI- Eigenschappen de ipv4 en ipv 6 adressen zie staan en ook alle andere netwerk instellingen, kan ik een goede vergelijking maken met de msi cr61 2M laptop die geen Wi-Fi verbinding kan maken met Telenet.
Op de screenshot die ik heb gemaakt van de netwerkkaart die in de msi cr61 2M laptop steekt die geen Wi-Fi verbinding heeft met de Telenet modem, zie je duidelijk dat mijn wireless netwerk kaart geen Wi-Fi connection kan maken.
No operation can be performed on Wi-Fi while it has its media disconnected.
Voilà. Dit betekent ofwel is de draadloze netwerkkaart stuk of is de bestaande driver Realtec RTL8723AE Wireless LAN Adapter 802.11n PCI-E NIC niet meer in orde.
Deze driver is niet meer te vinden op de website van Realtec.
Ook op andere websites is het noppes. Ja ze zijn er wel, maar allemaal met een release datum 2013,terwijl mijn driver is:2013.12.331.2016.
Leverancier Microsoft.
Er blijft maar één optie over: een nieuwe draadloze netwerkkaart kopen die geschikt is om een Wi-Fi verbinding te maken met de nieuwe Telenet modem.
grtz,
gigi