24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Beste mensen,
vorige week kreeg ik een brief in mijn bus en ook via mijn Telenet dat er werken in onze straat zouden plaatsvinden.
Dit gaat blijkbaar over de grote netwerf, ik vind dit vreemd aangezien ik dacht dat de werken van de grote netwerf al lang achter de rug waren.
Zou dit misschien met de toekomstige fiber upgrade te maken hebben?
In onze straat hangt hier alles wel nog aan de gevel en volgens mij is dit netwerk nooit vernieuwd geweest, hier in regio Leuven is dit het oudere radio public netwerk. (UPC).
Al die netwerkkastjes hangen zonder enige bescherming zeer slordig aan de buitengevels. ( onder de daken), hier zie ik dan verschillende aftakkingen met kabels naar de mensen hun huizen. Deze kabels gaan dan rechtstreeks binnen bij de mensen. ,Dit is volgens mij de coax kabel.
Mijn excuses als ik dit nieuwe onderwerp in een verkeerd topic heb geplaatst aangezien ik niet zeker wist welk te selecteren.
Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: De grote netwerf
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @fieldoxide!
Om dit persoonlijk voor je na te kijken, kan je best even contact opnemen met de klantendienst op Twitter of Facebook.
Daar kunnen ze dit meteen voor je nakijken en je de nodige informatie bezorgen.
@DaanJordens Net even Telenet gecontacteerd via messenger en daar wisten ze van niets.
Deze werken stonden nergens aangekondigd.
Ik vroeg die persoon waarom ik dan een brief had gekregen met die aangekondigde werken en dit zichtbaar was in mijn Telenet en ik kreeg de boodschap:
Ik vermoed dat dit bij ons verkeerd geregistreerd wordt als een onverwachte onderbreking dan, Gunther. We verzinnen geen werken.
Mooi antwoord als je het mij vraagt.
Dat antwoord slaat echt nergens op.
Hi!
Dat is inderdaad niet zo'n mooi antwoord. Ik heb de vraag intern uitgezet en het ging in dit geval over werken aan de coaxkabel. Er moest een aanpassing gebeuren op de connectoren en de versterkers. Hierdoor had je tijdelijk geen internet. Dit was inderdaad in lijn met de Grote Netwerf.
Hopelijk kan je hiermee verder?
@DaanJordens Om eerlijk te zijn heb ik niemand van Telenet die week in mijn straat of omliggende straten gezien.
Als ik de verdeelkasten bekijk hier bij ons in de straat is er niets vernieuwd en hangt alles nog even slordig als ervoor tegen de gevels van de huizen.
Even voor mijn beeldvorming. Hangen de verdeelkasten in België tegen de gevels van huizen?
In Nederland staan verdeelkasten bijna altijd op een trottoir en gaat de rest ondergronds de huizen in.
@wewanl schreef:Even voor mijn beeldvorming. Hangen de verdeelkasten in België tegen de gevels van huizen?
In Nederland staan verdeelkasten bijna altijd op een trottoir en gaat de rest ondergronds de huizen in.
Nee hoor, ze kunnen ook aan de rand van het voetpad staan of bovenaan een straatpaal hangen. Maar dus inderdaad ook aan de gevel.
Om het duidelijk te stellen je hebt :
* gevel net : dat zijn de TAPS aan de muur
* grond net : dat zijn de paddestoelen op de grond
* lucht net : dat zijn dus de palen die langs de weg staan waar de kabels door en over lopen.
Om het duidelijk te stellen je hebt :
* gevel net : dat zijn de TAPS aan de muur
* grond net : dat zijn de paddestoelen op de grond ( de kleine grijze voetpad kastjes )
* lucht net : dat zijn dus de palen die langs de weg staan waar de kabels door en over lopen.
Hier enkele foto's hoe het er hier in Heverlee ( regio Leuven) aan toegaat.
Als ik het goed begrijp zijn dit dus TAPS?
En dit lijkt me toch wel niet echt professioneel geplaatst, zeker aangezien dit in de open lucht staat.
Toch nog even een kanttekening bijmaken, in sommige omliggende straten zijn al deze taps wel beschermd door een soort witte kast.
In Leuven is er een combinatie van een gevel/grond net door historische redenen (overname van UPC)
Dat is inderdaad de TAP waar je op aangesloten bent. Dat ze scheef hangen tja daar kan je iets van zeggen maar ja.
Ik heb deze ook aan mijn gevel en idd vroeger zaten daar doosjes rondom heen om ze te beschermen. Ze zijn er na de grote netwerf vanaf gehaald of gebleven dat weet ik niet. Sommige hier hangen ook zo in de straat aan de gevel.
Is zo’n bengelend gevaarte aan je gevel dan ook gelijk je abonnee overname punt of is een soort van onbeschermde wijkverdeelkast?
@wewanl schreef:Is zo’n bengelend gevaarte aan je gevel dan ook gelijk je abonnee overname punt of is een soort van onbeschermde wijkverdeelkast?
Dat "bengelend gevaarte" is inderdaad uw toegangspunt van Telenet. Ttz, één van de drie mogelijkheden.
Vanaf dat aansluitpunt op straat loopt een coax naar binnen in de woning. Daarop wordt door een technieker de HGW van Telenet aangesloten. En daar stopt de installatie door Telenet. Van daaraf is het de bewoner die zijn binnenhuis installatie moet afwerken naar zijn/haar goesting of noden.