Eigen router gebruiken en poortinstellingen
De vraag gaat niet over hoe de poort instelling te doen maar wat het beste is, ik heb een modem zonder WiFi van telenet, de 3.1 docsis, (weet type niet vanbuiten, is die zonder die ventilator 😜) nu is de router van ASUS aangesloten op de Telenet modem en gebruik ik de WiFi daarop enz, nu ervaar ik al 2 dagen problemen met m’n Google nest dat die melding geeft dat er geen WiFi is en die dus uitvalt soms, op andere toestellen werkt die perfect nog, nu dacht ik zo, ik lees hier veel van dubbele nat doordat ik de Mac can de ASUS nog niet in de Telenet modem heb ingesteld en ik dus 2 routers gebruik nu dit de oorzaak zou kunnen zijn van de problemen,
maar van 1 ding ben ik nog niet op de hoogte, als ik de poort instellingen moet doen, op welk toestel doe ik dat dan??? Op de ASUS of op de Telenet modem zoals het nu is momenteel,
vallen dan de instellingen weg op de modem van Telenet als ik op de ASUS volledig ga werken of moet die deze instellingen behouden zoals ze nu zijn ingesteld????
merk dat ik met de ASUS beter beschermd ben en meldingen zie van geblokkeerde aanvallen enz.
hoop op een snelle uitleg wat ik best doe zodat ik geen problemen meer ondervind want de lampen en andere toestellen dat via de Google nest bediend worden werken nu niet meer door geen WiFi op de Google nest sinds 2 dagen (er is niks veranderd aan de WiFi).